Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: jaspo - 01.02.2016, 09:50:29
-
Elikkä otsikon mukainen vika, p0720 output Speed sensor Circuit.
auto on siis s80 2,5tdi automaatti. Ajotietokone sanoo: vaihteisto huolla pian, vakkari ei toimi ja vaihtaa töksähtämällä
Putsasin eilen pari anturia lootasta ja tarkastin johdot, niissä ei oo näkyvää vikaa
Mikä anturi mahtaa olla tuo vian aiheuttaja?
-
Milloin olet viimeksi vaihtanut laatikon öljyt? Tuo oire voi tulla likaisten öljyjen seurauksena. Kerropa autosi vuosimalli. Helpottaisi hieman vianetsintää.
-
öljyt on vaihettu n 10tkm sitten, ja vuosimalli tosiaan 2001.
-
Putsasitko nopeus anturin? Tai voi olla perinteinen johtosarjavika mikä omassa jäteöljyvatkain tdissä oli. Eli moottorin edestä johtosarja hankautuu puhki kun tdi tärisee niin paljon.
-
Anturit on kait kunnossa, kun vikakoodit hävisi akun vaihdolla.
-
Toivottavasti pääsit noin vähällä :) Tiedossahan on, että huono akku saattaa näissä kulkineissa aiheuttaa mitä ihmeellisimpiä oireita.
-
Toivottavasti pääsit noin vähällä :) Tiedossahan on, että huono akku saattaa näissä kulkineissa aiheuttaa mitä ihmeellisimpiä oireita.
Taisi olla liian aikaista iloitsemista, eli komento takaisin.
Vika tuli uudestaan esiin tänä aamuna, kun töihin ajelin. Oliskohan se anturi sittenkin viallinen, kun uudellakin akulla se loota arpoi niitä vaihteita. Tosin nyt on myös kuulemma ahtopaine anturikin viallinen( kävi eilen pajalla, lukivat vikakoodit ja tuon kertoivat)
Eli kysymys kuuluukin voiko tuo ahtoanturin toimimattomuus johtaa laatikon toimimattomuuteen?
-
Vaihteiston venttiilipöydän kunto? Laitapa hakusanaksi "venttiilipöytä" ja lueskele, vastaavatko kerrotut oireet omiasi. Tuntuisi äkkipäätä ajatellen, ettei ahtopaineen anturin rikkoutuminen vaikuta vaihteiston toimintaan.
-
Vian syy alkaa hahmottua. Map-anturilta imusarjaan menevä letku oli murtunut lähes poikki, siitä johtui ahtopaineen vikakoodi.
Vaihteiston vikakin on ehkä tiedossa, ilmeisesti johtuu alijännitteestä, kun laturi lataa kuormitettuna vain 12 volttia. Ilman kuormaakin lataa vain 13,7-13,8. Tästä johtuen akun jännite laskee lähelle 12 volttia, joskus allekkin. Huomenna uusi jännitteensäädin kiinni, ja nollataan vikakoodit. Katsotaan