Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: mh82 - 01.02.2016, 10:07:40
-
Olisikohan hyvää ohjetta uudemman harmaakoppaisen 185hp D5 -moottorin EGR:n putsaukseen. Vanhemmalle 163hp:lle koneelle löytyi monta hyvää, kuvallista ohjetta, mutta uudemmalle moottorityypille en löytänyt.
Uudemmassa EGR on muuttunut erilaiseksi, eikä käsittääkseni 163 -heppaisen ohjeet päde tähän malliin.
-
Olisikohan hyvää ohjetta uudemman harmaakoppaisen 185hp D5 -moottorin EGR:n putsaukseen. Vanhemmalle 163hp:lle koneelle löytyi monta hyvää, kuvallista ohjetta, mutta uudemmalle moottorityypille en löytänyt.
Uudemmassa EGR on muuttunut erilaiseksi, eikä käsittääkseni 163 -heppaisen ohjeet päde tähän malliin.
Onko siinä EGR:ssä ongelmia minkä vuoksi haluat putsailla vai haluatko jostain syystä kierrättää enemmän pakokaasuja? Putsaus tapahtuu samalla tavalla kuin vanhemmassakin.
-
Koko venttiili on aika tuskainen operaatio irroittaa, eli kannattaa paikallaan rassata se.
EGR:ltä imusarjalle menevä putki irti, on letkunpätkillä ja klemmareilla kiinni, vaatii vähän vääntelyä että saa pois.
Coolerilta kaasuläpälle tuleva ahtoletku irti.
Kaasuläppä irti EGR:stä, siellä on metallitiiviste välissä, katso miten päin se on, äläkä hukkaa ellet hae uutta.
Nyt EGR:n pääsee rassailemaan auki, aluksi kannattaa jollain muovitikulla tms kaapia suurimmat pois, sen jälkeen vaikka bräkliinerillä, dieselillä, bensalla jne. puhdistus. Jokin pulloharja tms voisi myös toimia tuossa.