Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: jesse240 - 01.02.2016, 11:00:53

Otsikko: Apua kaivataan! B230F käyntiongelma
Kirjoitti: jesse240 - 01.02.2016, 11:00:53
Elikkäs nyt alkaa pikkuhiljaa ideat loppumaan...
Kylmänä kun laittaa käymään niin tyhjäkäyntikierrokset ihan tasaiset joskin ravistaa melkoisesti. Kun lähtee liikkeelle niin ei kestä kierroksia yli 2000. Jos painaa kaasun pohjaan auto sammuu tai ainakin rötää ja paukkuu. Joskus lyö valkeeta ilmanputsariin. Kun ekan kerran alamäessä onnistuu saamaan kierrokset nousemaan lähes rajoittimelle asti niin toimii ja ottaa kierroksia lähes normaalisti koko matkan ajan. Yhtäkkiä kesken maantieajon saattaa vauhti alkaa hiipumaan ja ei vaan jaksa mennä vaikka kuinka kaasua pumppailisi. Aikansa kumminkin kun pumppailee niin saa auton taas yhtäkkiä toimimaan normaalisti taas joksikin aikaa kunnes taas vika iskee. Aina vian ilmetessä kuulostaa kaasua painettaessa kuin kävisi kahdella tai ehkä välillä kolmellakin. Tyhjäkäynti pysyttelee lämpimänä melkeimpä aina 1000-1500 kierroksen välissä ja kone ravistaa ihan tuntuvasti ohjaamoon ja vaihdekepin päällä ei meinaa käsi pysyä.

Osaa vaihdettu:
Tulpat
Virranjakajan kansi ja pyörijä
Jakoremmi tarkistettu ja vaihdettu
Sytytysjohdot ja tulpat
Sytytyksen pääteaste
Ruiskunohjauksen ECU
Polttoainepumpun rele
Ilmamassamittari
Lamdba anturi

Lämpöanturi, kaasuläpän asentotunnistin ja ykk-anturi olen mitannut ja arvojen mukaan pitäisi olla ehjinä.

Todella mystinen vika kun välilllä voi olla viikon poissa ja välillä ei pääse edes ajamaan 10 kilometria yli 40km/h  :D
Otsikko: Vs: Apua kaivataan! B230F käyntiongelma
Kirjoitti: jesse240 - 02.02.2016, 23:52:43
Tänään vaihdettu ykk-anturi ja huohotusjärjestelmä putsattu ja kaikki letkut ja liekkilukko tarkastettu. Tänään en oo ku yhden kerran huomannu rajumpaa käyntiongelmaa. Edelleen ku maantiellä ajaa ni tuntuu ku osa voimista olis poissa ja aina kun painaa vauhdista kytkimen pohjaan niin kierrokset tippuu viisarinverran alle 1500 josta laskee hitaasti tyhjäkäynnille. Hitaammin ku ennen. Välillä sitten taas laskee ihan normaalisti. Tyhjäkäynnillä edelleen ravistaa jonkinverran.

Siitälähtien ku auton ostin niin huomasin noin 4000 kierroksen kohdalla oudon "sirahduksen" koneesta. Ylemmillä kierroksilla ääntä ei kuulu. Oli auto sitten paikallaan tai vedätettäessä niin aina kuuluu neljäntonnin kohdalla tuo ääni. Ääni on kuin pelti rämisisi toista peltiä vasten. Syytä en vielä oo saanu selville mutta koneesta se tuntuisi kuuluvan. Pakosarjasta kaikki rämisevät pellit riisuttu ja katalysaattori tyhjätty. Venttiilitkin on säädetty. Mielenkiintoista... :D
Otsikko: Vs: Apua kaivataan! B230F käyntiongelma
Kirjoitti: temle - 03.02.2016, 18:35:26
Mites evap järjestelmä , lämpöanturi  lisäilmaventtiili , kylmäkäynnistyssuuti   , polttoainelinja , korvaus ilma tankkiin , polttoaine onko 98 , mitä vikakoodeja antaa , pumpun tuotto ..
Otsikko: Vs: Apua kaivataan! B230F käyntiongelma
Kirjoitti: Kaziganth - 03.02.2016, 19:32:01
Imusarjan tiiviste on ensimmäinen mikä pitäisi vaihtaa tyhjäkäynnin ongelmissa. Jos ei sitä haluatehdä niin ainakin vikakoodit pitäisi lukea.
Otsikko: Vs: Apua kaivataan! B230F käyntiongelma
Kirjoitti: jesse240 - 04.02.2016, 22:52:31
Tänään vaihdoin imusarjan ja kaasuläppäkotelon tiivisteen. Liimalla viimisinpäälle kunnolla kasailin ja silmäilin et kaikki loputkin letkut ja antureiden johdot olis kiinni. Vikakoodeja ei anna. Edelleen tyhjäkäynnilla tuntuu käyvän erikoisen epätasaisesti ja ravistaa.
Otsikko: Vs: Apua kaivataan! B230F käyntiongelma
Kirjoitti: jesse240 - 04.02.2016, 23:00:04
Bensapaineet on oikeastaan ainut asia mitä ei ole mitattu. Paluuletkun kumminkin kun ottaa irti ja laittaa pumput käyntiin niin bensa lentää kyllä nätissä kaaressa että painetta luulisi piisaavan. Molemmat pumput kyllä ainakin käy terveen kuuloisesti. Korvausilmaa saa. Anturit kaikki mitattu ja tyhjäkäyntiventili lähes uusi. EVAP pöntöstä imusarjalle menevät letkut tukein molemmat. > ei vaikutusta
Otsikko: Vs: Apua kaivataan! B230F käyntiongelma
Kirjoitti: temle - 05.02.2016, 09:46:17
mites polttoainesuodatin koska vaihdettu ,mittaa tuotto pumpulta ja paine .imusarja oli ruiskutettu vuotaako ja ainaiset johtoliitokset ..mitä vikakoodia antoi .voi kyllä ola tps vika ..imuputki on ehjä .
Otsikko: Vs: Apua kaivataan! B230F käyntiongelma
Kirjoitti: jesse240 - 05.02.2016, 15:49:05
Polttoainesuodatin vaihdettu ihan lähiaikoina. Imusarja näytti ihan kunnossa olevalta ja johtoliitokset kaikki putsasin ja rasvasin. Imuputki ehjä. Jo ennen imusarjan tiivisteenvaihtoa ruisken pilotilla ympäri imuletkuja ja tiivistepintoja. Vuotoja en löytäny silläkään. Nyt ei anna mitään vikakoodeja. Ravistaa vaan tyhjäkäynnillä edelleen...
Otsikko: Vs: Apua kaivataan! B230F käyntiongelma
Kirjoitti: s73 - 05.02.2016, 16:07:31
Bensapaineet on oikeastaan ainut asia mitä ei ole mitattu. Paluuletkun kumminkin kun ottaa irti ja laittaa pumput käyntiin niin bensa lentää kyllä nätissä kaaressa että painetta luulisi piisaavan. Molemmat pumput kyllä ainakin käy terveen kuuloisesti. Korvausilmaa saa. Anturit kaikki mitattu ja tyhjäkäyntiventili lähes uusi. EVAP pöntöstä imusarjalle menevät letkut tukein molemmat. > ei vaikutusta
Tuleeko toinen evapin letku tankilta vai tosiaan imusarjalta?
Onko erillistä kk-suutinta läppäkotelossa?
Otsikko: Vs: Apua kaivataan! B230F käyntiongelma
Kirjoitti: jesse240 - 07.02.2016, 12:13:40
Yks letku tulee ainaki evapilta imusarjaan. Tankilta menee myös evappiin. En oo varma minne menee imusarjalla evapletkun vieressä oleva letku mutta evap pöntölleppäin näytti menevän. Ja on imusarjassa kylmäkäynnistyssuutin.

Nyt auto toiminut pari päivää kaupunkiajossa ihan normaalisti. Tyhjäkäynti vieläkin ajoittain vähän erikoista mutta vetoja on tuntunut löytyvän. Eilen kuitenkin kun pistin auton käyntiin niin heti huomasi että nyt ei kaikki oo kunnossa. Ravistus tuntui tosi voimakkaalta ja voimat oli taas hukassa. Lambdavalo syttyi... Kaasun kun painoi pohjaan niin booasi vaan. Yritin vaihtaa ilmamassamittaria ja ottaa akunkenkää auki... ei vaikutusta. Juuri ja juuri tyhjäkäyntikierroksilla pääsin kotiin ajamaan...

Tänään vaihtuu polttoaineen siirtopumppu. Sitten alkaa olla keinot vähissä jos vielä vika jatkuu...
Otsikko: Vs: Apua kaivataan! B230F käyntiongelma
Kirjoitti: s73 - 07.02.2016, 12:32:14
Evapin ja tankin välinen letku tulpattu? ???
Mikä vikakoodi tällä kertaa?
Otsikko: Vs: Apua kaivataan! B230F käyntiongelma
Kirjoitti: jesse240 - 07.02.2016, 23:08:05
Sitä en oo koittanu tukkia.
Nyt on siirtopumppu vaihdettu. Vanha pumppu kävi miten sattu kun koitin suoraan akulta.
Remontin jälkeen kävi normaalia tyhjäkäyntiä mutta edelleen ravisti. Tuntu kestävän kierroksia paikoillaan. Ajattelin lähteä kokeilemaan ja pääsin 500m normaalisti ja taas samat oireet. Tyhjäkäynti heitteli miten sattu ja kaasua ei kestäny olleenkaan. Mietein et jos sinne remontin aikana pääsi ilmaa ja ajattelin lähteä pikatielleppäin. Muutama sata metriä ennen pikatietä auto alkoi taas toimia  melkein kuin uusi. Vedätin reilusti pienillä vaihteilla kiihdytellen. Tätä riitti noin 10km jonka jälkeen sammui vauhdista ja lambdavalo syttyi. Ajoin tienposkeen eikä toivoakaan päästä liikkeelle. Kaasua ei kestänyt antaa ollenkaan. Tyhjäkäynti heitteli sammumisen ja 500 kierroksen välillä.
Kaveri hinas auton ja vi****ntuneen kuskin hallille. Huomena alkaa tutkimukset. Ei kestänyt ajaa edes halliin sisälle.

Otsikko: Vs: Apua kaivataan! B230F käyntiongelma
Kirjoitti: jesse240 - 07.02.2016, 23:11:44
Ja vikakoodeja anto kun koitin
2-3-2 lambda arvo. Liian rikas/laiha seos tyhjäkäynnillä.
1-1-3 lambda anturi. Iiian rikas/laiha seos.
 
Ilmamassamittarin vaihto ei auta.
Paikallaan noin 1000km ajettu Delphin lambda.
Otsikko: Vs: Apua kaivataan! B230F käyntiongelma
Kirjoitti: injector - 08.02.2016, 00:17:43
Ja vikakoodeja anto kun koitin
2-3-2 lambda arvo. Liian rikas/laiha seos tyhjäkäynnillä.
1-1-3 lambda anturi. Iiian rikas/laiha seos.
 
Ilmamassamittarin vaihto ei auta.
Paikallaan noin 1000km ajettu Delphin lambda.

Huomannut ainakin lambdojen suhteen boschilainen oltava. Vähän aikaa kestää muun merkkiset tarvikemallit.
Otsikko: Vs: Apua kaivataan! B230F käyntiongelma
Kirjoitti: jesse240 - 08.02.2016, 00:32:14
Koitettu myös boshilaisella. Ei vaikutusta. Ja muutenkin en oikein usko että pelkästä lambdasta vois tää kaikki johtua :-\
Otsikko: Vs: Apua kaivataan! B230F käyntiongelma
Kirjoitti: s73 - 08.02.2016, 06:29:29
Mittaa anturien arvot vian päällä ollessa kylmänä voi valehdella.

Irroita kylmäkäynnistyssuuttimen pistoke, älä hukkaa tiivistettä.

Lämpöanturi tai puola? Näitä voisi kokeilla vaihtaa.
Otsikko: Vs: Apua kaivataan! B230F käyntiongelma
Kirjoitti: jesse240 - 08.02.2016, 14:25:06
Lämpöanturi toimii. Kylmäkäynnistyssuutimen irroituksella ei vaikutusta. Puola vaikuttas toimivalta ku mittaa käämien resistanssit. Paljonkohan auton käydessä pitäs tulla jännitettä puolan ensiökäämille? Nyt tulee joku reilu 6v mikä tuntuu erikoiselta?
Otsikko: Vs: Apua kaivataan! B230F käyntiongelma
Kirjoitti: s73 - 08.02.2016, 18:24:27
Lämpöanturi toimii. Kylmäkäynnistyssuutimen irroituksella ei vaikutusta. Puola vaikuttas toimivalta ku mittaa käämien resistanssit. Paljonkohan auton käydessä pitäs tulla jännitettä puolan ensiökäämille? Nyt tulee joku reilu 6v mikä tuntuu erikoiselta?
Ei ole tietoa puolasta, joku viisaampi saa kertoa.
Otsikko: Vs: Apua kaivataan! B230F käyntiongelma
Kirjoitti: jesse240 - 08.02.2016, 21:52:37
Koko illan tutkittuani en löytäny yhtäkään asiaa mistä voisi käyntihäiriöt johtua. Lähdin kokeilemaan autoa ja heti huomasin ettei se vedä kunnolla. Painoin kakkosvaihteella kaasun pohjaan ja kone röpelsi jotenkuten vaivalloisesti kierrokset rajoittimelle asti. Senjälkeen auto taas toimi kuin uutena. Kiihtyi ja kulki. Tyhjäkäynnillä edelleen kierrokset heittelehti ja kone ravisti todella paljon. Sammutin auton ja odotan innolla huomista työmatkaa :D
Otsikko: Vs: Apua kaivataan! B230F käyntiongelma
Kirjoitti: injector - 09.02.2016, 14:17:38

Kokeiles vaihtaa ezk boxi

Itelle kävi yhen auton kohalla näin: Lambdan valo sytty sen vaihtoin, ei vaikutusta. Koodit luin, nakutuksen anturia väitti mykäksi, sen vaihtoin ei mitään merkitystä, vähän ajelin ja teki samaa kuin siulla. uudestaan luin koodit nii sitten herjas ezk:ta sen vielä vaihdoin rupes pelittää
Otsikko: Vs: Apua kaivataan! B230F käyntiongelma
Kirjoitti: jesse240 - 10.02.2016, 11:32:02
Sitä täytyy kokeilla vielä. Mulla ei kyllä oo antanu mitään siihen viittaavia vikakoodeja mut pitää kokeilla josko sen vaihtaminen auttais.
Otsikko: Vs: Apua kaivataan! B230F käyntiongelma
Kirjoitti: temle - 10.02.2016, 14:09:36
oisko siinä joku juotosvika .toimiiko kylmänä. kaikki pinnit on kireät .
Otsikko: Vs: Apua kaivataan! B230F käyntiongelma
Kirjoitti: jesse240 - 10.02.2016, 23:04:43
Ei riipu koneen tai ilman lämpötilasta. Aina vaan kun auton vaikka ajosta sammuttaa ja käynnistää uudestaan niin siihen että se alkaa taas kunnolla toimaan vaaditaan kunnon kiihdytys vaihde päällä rajoittimelle asti. Sen jälkeen auto taas toimii täysin normaalisti seuraavaan sammutukseen asti. Sytkäpuolta alan nyt kuitenkin epäilemään. Uusi EZK yksikkö tulonpäällä. Joskos sitä vielä koittaisi... senjälkeen on jokainen sytytyksestä vastaava osa vaihdettu :D
Otsikko: Vs: Apua kaivataan! B230F käyntiongelma
Kirjoitti: jesse240 - 13.02.2016, 11:30:20
No nyt on ezk boksikin vaihdettu... ei vaikutusta. Kokeilin eri puolaakin... ei vaikutusta. Edelleen kun auton joutuu sammuttamaan ja uudestaan laittamaan käymään täytyy monta sataa metriä ajaa kaasu pohjassa ennenkuin alkaa jotenkin toimia. Tyhjäkäynti todella erikoista. Aivan liian korkeaa ja täristävää. Nyt on ideat vähissä... :idiot2:
Otsikko: Vs: Apua kaivataan! B230F käyntiongelma
Kirjoitti: temle - 13.02.2016, 15:13:23
Mites se kaasuläpän asentotunnistin .vaikka mitattu  onko akku kaapelin irrotus vähäksi aikaa vaikutusta .
Otsikko: Vs: Apua kaivataan! B230F käyntiongelma
Kirjoitti: Retro - 13.02.2016, 16:25:45
Joskus ollut tapauksia, että pakoputki tukossa ( Hajonnut katti tai irronnutta vaimennintöhnää ) Toin tämänkin esille kun näköjään olet "kaiken" läpikäynyt.
Otsikko: Vs: Apua kaivataan! B230F käyntiongelma
Kirjoitti: jesse240 - 13.02.2016, 17:21:44
Kaasuläpän asentotunnistin mitattu ja säädetty. Akunkenkää pidetty irti jo moneen kertaan. Katalysaattori tyhjätty ja suora putki. Tänään vaihdoin ruiskun lämpöanturin. Ei silläkään vaikutusta.
Otsikko: Vs: Apua kaivataan! B230F käyntiongelma
Kirjoitti: s73 - 13.02.2016, 18:03:10
Imuilman esilämmityksen läppä ja kaasuläpän toiminta katsottu?
Kaasuvaijeri ja tyhjäkäynti venttiili tarkistettu?
Vaijeri ei takertele ja on oikein säädetty?
Otsikko: Vs: Apua kaivataan! B230F käyntiongelma
Kirjoitti: pertti - 13.02.2016, 18:17:05
Nuo koodit saattais tulla myös siitä että pakopuolella horii ilmaa, kun kuuman kierroksilla toimii paremmin. Pakosarjan tai kannen kanavissa hiusmurtuma tai tiivisterikko. Ei selviä kun purkamalla/vaihtamalla (toivottavasti ei  :().
En lukenut koko viestiketjua tarkkaan, mutta ymmärsin että venttiilit olit säätänyt ja venakoneisto pelasi? Kansia ja pakosarjoja löytyy kyllä kohtuuhintaan ja vaihtokaan ei kovin mutkikasta.
Otsikko: Vs: Apua kaivataan! B230F käyntiongelma
Kirjoitti: jesse240 - 14.02.2016, 00:45:36
Vapaavirtaussuodatin kiinni. Alkuperäisellä toimivalla ilmapöntöllä samat ongelmat. Kasuläppäkotelo putsattu ja kaasuläpän toiminta testattu. Kaasuvaijeri kunnossa. Tyhjäkäyntiventtiili uusittu muutama tkm. sitten. Sekin silti tarkistettu ja putsattu. Edelleenkään koneen lämpötila ei vaikuta asiaan mitenkään. Jos vaikka kuumana sammuttaa ja samantien uudestaan lyö tulille ni oireet tulee heti. Venttiilinvälykset tarkistettu. Kaikki kunnossa. Koneisto toimii kuten pitääkin. Nyt ei enää anna mitään koodeja vaikka vikaa ilmenee edelleen...
Otsikko: Vs: Apua kaivataan! B230F käyntiongelma
Kirjoitti: injector - 16.02.2016, 01:31:25
Mittaas vasiten sylintereistä paineet, kertoisko ne jotain ongelmaan viittaavaa
Otsikko: Vs: Apua kaivataan! B230F käyntiongelma
Kirjoitti: jesse240 - 17.02.2016, 20:37:38
Mitattu jo. 13.5bar joka pytyltä sama lukema.
Otsikko: Vs: Apua kaivataan! B230F käyntiongelma
Kirjoitti: injector - 17.02.2016, 20:54:53
Kaikki pääpirtein vaihdettu eikä pelaa  :idiot2:

Keksi muuta kui vika johtosarjassa tai perinteinen virtalukonpohja
Otsikko: Vs: Apua kaivataan! B230F käyntiongelma
Kirjoitti: Huikkoster - 17.02.2016, 21:01:07
Viime kesänä isän 940 teki samaa. Eniten jännitti motarin varressa olevalta grilliltä lähtö. Painoin kaasun pohjaan jo parkkipaikalla ja nykimällä mentiin kiihdytyskaistalle asti jossa heräsi. Sitä kesti viikon ajan mutta sitten loppui. Joku kontaktihäiriö vissiin.
Otsikko: Vs: Apua kaivataan! B230F käyntiongelma
Kirjoitti: temle - 18.02.2016, 20:16:46
Mites toi bensapaineet ja suuttimet .toimiiko vikakoodi systeemi kaikista
Otsikko: Vs: Apua kaivataan! B230F käyntiongelma
Kirjoitti: werwer - 19.02.2016, 18:31:21
Kai sä oot moottorinohjauksen sulakkeen vaihtanu? Ittellä jonku kerran lämmenny lyhkäseksi se matosulake. Muutenki näissä hyvä ensimmäiseksi aina sulakkeet pyöritellä ku tulee jotain sähköhäikkää ;)
Otsikko: Vs: Apua kaivataan! B230F käyntiongelma
Kirjoitti: jesse240 - 22.02.2016, 10:29:51
Bensanpaineet on ainut asia mitä ei oo vielä mitattu. Siirtopumppu juuri vaihdettu ja painepumpustakaan ei kovin pitkä aika ole. Bensaa lentää kyllä nätissä kaaressa kun paluuletkunkin avaa koneen käydessä.
Sulakkeet katottu ja pyöritelty ja vaihdeltu. Suutinkärjet puhtaat ja resistanssit kunnossa.

Nyt taas toiminut muutamia päiviä melko hyvin. Lauantaiehtoona kun lähdin tansseista ni taas se per**en lambdavalo syttyi. Vikakoodit lukuun... 1-1-1 ei vikoja. Eilen illalla taas alkoi käynnistyksenjälkeiset veto-ongelmat. Ei oo ideoita enää mitä yrittäis tutkia...
Kai se painepumppukin nyt pitää vielä vaihtaa ja taas pettyä... :D
Otsikko: Vs: Apua kaivataan! B230F käyntiongelma
Kirjoitti: s73 - 22.02.2016, 12:28:10
Laita se oikea ilmansuodatin kiinni ja ota akun kenkä irti jotta se nollaantuu.
Kai sinne on laittaa oikea immu? ???
Ei mitään kiinalaisia.

Onko vaihdetut pumput oikeaa mallia, ei mitään viripumppuja?
Käy ne sulaketaulu läp, sulake ei välttämättä ole ehyt vaikka näyttää siltä.
Otsikko: Vs: Apua kaivataan! B230F käyntiongelma
Kirjoitti: jesse240 - 22.02.2016, 22:47:46
Ei se alkuperäinen ilmapönttö kaikine letkuineen vaikuta ongelmaan yhtään mitenkään.
Alkuperäinen Boshilainen immu kiinni tällähetkellä ja kokeiltu monesta toimivasta volvosta alkupeärisillä immuilla ja kaikilla sama ongelma.
Painepumppu vaihdettu volvon merkkiliikkeessä edellisen omistajan toimesta. Siirtopumppu tarvikemallia mutta muuten vehkeesee kuuluva.
Kyllä ne sulakkeet on kaikki ehjiä. Kaiki käyty läpi.
Otsikko: Vs: Apua kaivataan! B230F käyntiongelma
Kirjoitti: s73 - 23.02.2016, 06:31:01
Sytytyksen pääteaste viallinen tai johdoissa vikaa? Tiedän, vaihdettu.
Virtalukon pohja?
Moottorin maadotukset kunnossa?
Ei jää enää kun vika virranjakajassa...
Otsikko: Vs: Apua kaivataan! B230F käyntiongelma
Kirjoitti: jesse240 - 23.02.2016, 09:08:43
Juu se päätestekin on vaihdettu. Kaikki johdot mitattu ja todettu ehjiksi. Virtalukon pohja on alkuperäinen. Maadoitukset kunnossa. Lisämaadoituskin suoraan akulta vedetty.
Mitäs sielä virranjakajassa voisi enää olla? Kansi ja pyörijä vaihdettu juuri. Molemmat boshilaisia.
Otsikko: Vs: Apua kaivataan! B230F käyntiongelma
Kirjoitti: s73 - 23.02.2016, 13:36:55
Juu se päätestekin on vaihdettu. Kaikki johdot mitattu ja todettu ehjiksi. Virtalukon pohja on alkuperäinen. Maadoitukset kunnossa. Lisämaadoituskin suoraan akulta vedetty.
Mitäs sielä virranjakajassa voisi enää olla? Kansi ja pyörijä vaihdettu juuri. Molemmat boshilaisia.
Väärä kaavio, tyhjä jakaja.  :facepalm: :facepalm:
Onko lämpöanturia koskaan vaihdettu?
Otsikko: Vs: Apua kaivataan! B230F käyntiongelma
Kirjoitti: jesse240 - 23.02.2016, 19:11:31
Nyt täytyy kyllä myöntää etten ymmärtänyt?  :D
Ja joo kyllä se lämpöanturikin on vaihdettu kuten aijemmissa viesteissäni kerroin.
Otsikko: Vs: Apua kaivataan! B230F käyntiongelma
Kirjoitti: Retro - 24.02.2016, 07:56:16
Ootko tzekannu Bensapaineen säätimen ? Se jousitoiminen jötikkä joka ylläpitää tasaisen ruiskutuspaineen.
Otsikko: Vs: Apua kaivataan! B230F käyntiongelma
Kirjoitti: jesse240 - 24.02.2016, 09:46:00
Korvakuulolta kyllä. Ja alipaineletkusta imemällä. Ei ainakaan bensat tullu suuhun jotenka kalvon pitäs olla ehjä.
Otsikko: Vs: Apua kaivataan! B230F käyntiongelma
Kirjoitti: s73 - 25.02.2016, 13:51:47
Nyt täytyy kyllä myöntää etten ymmärtänyt?  :D
Ja joo kyllä se lämpöanturikin on vaihdettu kuten aijemmissa viesteissäni kerroin.
Kirjan kuvia tarkoitin.
Kaavion mukaan sytkäpäätteen vieressä on sulake,
Missä kunnossa se on? ???
Otsikko: Vs: Apua kaivataan! B230F käyntiongelma
Kirjoitti: Joni- - 25.02.2016, 18:57:59
Korvakuulolta kyllä. Ja alipaineletkusta imemällä. Ei ainakaan bensat tullu suuhun jotenka kalvon pitäs olla ehjä.
Just tuli vastaan vastaavaa vikaa et vetää laihalle, ei kierrä yli 4k jne. Bensanpaineensäädin jumitteli, toimi paremmin ku jätti alipaineletkun irti ja koputteli säädintä että kalvo lähtee liikkeelle ja paine nousee normaaliin. Koita tehä sama tai testaa toisella säätimellä.
Otsikko: Vs: Apua kaivataan! B230F käyntiongelma
Kirjoitti: jesse240 - 28.02.2016, 11:34:54
Kirjan kuvia tarkoitin.
Kaavion mukaan sytkäpäätteen vieressä on sulake,
Missä kunnossa se on? ???

En oo semmosta löytäny. Pitääpä se tutkia!
Otsikko: Vs: Apua kaivataan! B230F käyntiongelma
Kirjoitti: jesse240 - 28.02.2016, 11:35:58
Just tuli vastaan vastaavaa vikaa et vetää laihalle, ei kierrä yli 4k jne. Bensanpaineensäädin jumitteli, toimi paremmin ku jätti alipaineletkun irti ja koputteli säädintä että kalvo lähtee liikkeelle ja paine nousee normaaliin. Koita tehä sama tai testaa toisella säätimellä.

Joo tää pitää kans vielä testata. Taidan rakennella sinne väliin sen painemittarin ni näkee ainakin todelliset paineet.
Otsikko: Vs: Apua kaivataan! B230F käyntiongelma
Kirjoitti: jesse240 - 03.03.2016, 00:14:20
Sulaketta en oo löytäny vieläkää vaiks koitin nopeesti silmäillä.
Nyt on sitte ruiskupumppukin vaihdettu. Nyt taas tuntus toimivan melkolailla normaalisti.
Tyhjäkäynnillä edelleen ravistaa jonkunverran ja kylmänä kierrokset jaa välillä leijumaan.
Pitää vielä jotakin vähä tutkailla siältä.
Otsikko: Vs: Apua kaivataan! B230F käyntiongelma
Kirjoitti: jesse240 - 08.03.2016, 17:51:52
Eilen mittasin polttoainepaineet. Paineensäätimen alipaineletku kiinni, arvot hyppivät 2.5 ja 2.7 bar välillä. Paineensäätimen letku auki, paine pysyi tasasena 3.2bar. Koitin ottaa paineensäätimen letkun orti ja tulpata sen. Ajossa edelleen nykimistä ja kiihdytysongelmia. Tyhjäkäynnillä ravistaa. Tänään koitan paineilmatulkilla selvittää venttiileiden ohivuodot.