Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Pekka-setä - 03.02.2016, 10:25:16
-
Ajoin ruotsintuonti V70:ni (-07) Helsingistä Lappiin Inariin hyvin sekalaisessa säässä. Ensin vesisade vaihtui räntäsateeksi, sitten räntä ja nollakelit märäksi lumisateeksi ja loppupäässä oltiin pakkasella. Perillä lokasuojien sisälläkin oli isot jääklöntit.
Voiko tällaisilla olosuhteilla ja jäänmuodostuksella olla tekemistä sen kanssa, että ajotietokone antoi 160 000 km ajettuun ja 7000 km sitten huollettuun autoon vikailmoituksen luistoneston poiskytkeytymisestä ja että varashälytin rupesi hälyyttelemään omia aikojaan, kun keskuslukitus oli kytketty kakesta päälle? Molemmat ilmenivät yhtä aikaa sen jälkeen kun auto oli ollut pari päivää ajamatta.
En saa autoa vielä muutamaan päivään sisälle sulamaan ja lähimmälle korjaamolle on 130 km. Sireenin sulake pitäisi kai kaiken varalta napata pois, ettei sen vinkuna herätä kokonaista majataloa keskellä yötä. Mikä lie kyseisen sulakkeen numero?
-
Mitenkähän se tuossa vuosimallissa on? Kojelaudan päässä olevan rasian sulake nro 38 tai polkimien yllä olevan rasian nro 8. 5A:n sulake.
-
Ex-Passatissa hälytin huusi omiaan. Viaksi paljastui viallinen takaluukun avauskahva (mikrokytkin) kahva vaihtamalla uuteen hälytin tokeni.
-
Jätin sulakkeet koskematta. Ajoin autolla toista sataa kilometriä ja lukitsin ovet.Vikailmoituksia ja sireenien vinkunaa ei nyt ole havaittu. Saas nähdä, palaavat ne vielä.
-
Jonkin verran jaappanin vehkeitä herkempiä tuntuu eurooppalaiset autot olevan kosteudelle, lumelle ja jäälle sähköjensä puolesta. Varsinkin kun vuosia kertyy. Jostakin muistelen lukeneeni että sähköjen ohjauksen toteutuksessa eroa. Tämä vain puhdasta mutua. Vastaavia säikäytyksiä joskus omatkin autot tehneet, sulattuaan tai kuivuttuaan viat kadonneet. Esim.jarrulevyjen lämpö sulattaa jäätyneen ravan abs-antureilta jne.