Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: IMA-535 - 03.02.2016, 16:10:13
-
Eli vika alko sillä että tyhjäkäynnillä ollessa jonku aikaa auto alko käymään vajailla, vika korjaantu ku auton sammutti ja anto jäähtyä. Kierroksilla ongelma loppu mutta alkoi uudestaan tyhjäkäynnillä. Vikakoodiksi anto satunnaisia sytyskatkoksia useimmilla sylintereillä. Vaihdettiin kyseisten sylintereiden puolat (2kpl) ja toimi pari viikkoa ja alko taas tekemään samaa. Vikakoodi osoittautu samaksi, muttei eritelly millä sylintereillä, joten vaihdoin loput puolat. Viikko nyt menny ja tänään alko taas käymään vajailla oltuaan n.10 minä tyhjäkäynnillä. Voiko auto siis jotenki polttaa noita puolia? Puolat siis niitä kalliimpia bosch merkkisiä.
EDIT* Tulpat vaihdettiin samalla.
-
Nonni, kävin kaverin korjaamolla autoa läpi.
- Tulpat kaikki nokisia
- Sylinteripaineet kaikissa sylintereissä 12, +/- 0,25
- Vikakoodia ei löytyny, mutta ku pihalla kaasutteli n.10 min niin vika tuli esille ja sama vikakoodi "satunnaisia sytytys katkokisa"
Auto oli piuhan nokassa siinä pihalla kaasutaltessa ja moottorilämmöt nousi normaalisti ja termostaatti aukesi, mutta imuilman lämpötila jatko nousua. Ku pätkiminen alko niin imuilman lämpötila oli 62c. Tämä mietityttää että saako olla nuin korkea? Eli voiko se sydeemi olla rikki mikä säätää että tuleeko ilma pakosarjalta vai keulasta.
Lambda vika taitaa olla poissuljettu ku ei vikakoodia anna.
Auttakkee!
-
Nonni, kävin kaverin korjaamolla autoa läpi.
- Tulpat kaikki nokisia
- Sylinteripaineet kaikissa sylintereissä 12, +/- 0,25
- Vikakoodia ei löytyny, mutta ku pihalla kaasutteli n.10 min niin vika tuli esille ja sama vikakoodi "satunnaisia sytytys katkokisa"
Auto oli piuhan nokassa siinä pihalla kaasutaltessa ja moottorilämmöt nousi normaalisti ja termostaatti aukesi, mutta imuilman lämpötila jatko nousua. Ku pätkiminen alko niin imuilman lämpötila oli 62c. Tämä mietityttää että saako olla nuin korkea? Eli voiko se sydeemi olla rikki mikä säätää että tuleeko ilma pakosarjalta vai keulasta.
Lambda vika taitaa olla poissuljettu ku ei vikakoodia anna.
Auttakkee!
Ei imuilma misssään vaiheessa noin ylös pitäisi nousta, todennäköisesti anturi näyttää omiaan.
-
En siis kauhean hukassa ollu. Pitääpä kokeilla saada tuo korjattua, on niin epämääräisen oloinen tuo vika, mutta josko se tuolla selittyis.