Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: syce - 03.02.2016, 22:23:49
-
Moro,
Onko clubilaisilla tietoa, et onko B5254T4 -koneen lohko sama jossain toisessa mallissa. esim "T5" B5244T5 -moottori tai B5254T2 -moottorissa?
R:ssä sylinterinputkessa halkeama ja tällä hetkellä ei ole tullut palstoilla vastaan maks. 200tkm ajettuja koneita.
Huhuja kuultu, että jotain edellä mainittujen koneiden lohkoa olisi mahdollista käyttää, mutta varmoja tietoja kaipaillaan.
Kaikki vinkit otetaan vastaan jotta ärrä saadaan taas liikkeelle!
-
Varma ja varma, mutta tiedän yhden S60R mallin jatkavan matkaansa jo neljättä vuotta tavallisesta V70 2.5T B5254T2 moottorista johdettuna ja nimen omaan pelkän haljenneen lohkon osalta. Se on sitten tietysti eri asia onko siinä järkeä vaihtaa samaan haperoon, vai esim. putkittaa se nykyinen.
-
Varma ja varma, mutta tiedän yhden S60R mallin jatkavan matkaansa jo neljättä vuotta tavallisesta V70 2.5T B5254T2 moottorista johdettuna ja nimen omaan pelkän haljenneen lohkon osalta. Se on sitten tietysti eri asia onko siinä järkeä vaihtaa samaan haperoon, vai esim. putkittaa se nykyinen.
Putkitusta on selvitelty ja tämä ei ole mahdollista tähän mottiin. Tämähän oltaisiin toki ekana tehtykkin.
Eräs firma oli muutamaan kokeillut ja toinen oli onnistunut.. eivät suostuneet enää tekemään.
-
"Isolohkon" ongelmia noi putkien halkeilut....
Uuteen moottoriin vaan rakotulkkia sitten sylinterin välisiin leikkauksiin niin sietää hieman enemmän kovempaa käyttöö...
Juhau näyttää mallia...
Uuden moottorin alakerta on nyt kasattuna. Täytyy käydä kaupasta ostaa uusi rakotulkkikin, kun se hävis jonnekin.
(https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/t31.0-8/12694741_1685657395037314_3107605458036446258_o.jpg)
-
Ihan mielenkiinnosta.. Mikä tuo rakotulkkijuttu on..? Rotia pyttyjen väliin vai mitä..?
-
Ite laitoin 2005-> b5244t5 ( S60,v70 T5 ) moottorin omaan 2004 v70r kun putket nitkahti. Pienempää porausta 83mm vs 81mm ja suuttimia lukuunottamatta sama peruskone kuin b5254t4.
Koneenvaihdon jälkeen penkitettiin vakiosoftalla muistaakseni 292hv moottorista.
Ajelin remontin jälkeen 3kk vakiosoftalla ja persedyno tai moottorinohjaus ei huomannut 1dl pienempää tilavuutta ( 2.5L vs 2.4L ) lainkaan.
Internetissä lukee että b5244t5 ja b5254t4 ahtimissa olisi erilainen hukkaportin kello mutta itse en ainakaan havainnut mitään eroa kun tutkiskelin ja mittailin.
Aika isotöinen homma ja ite otin koko kone/vaihteistopaketin kelkkoineen alas autosta.
Suosittelen kaikkien vähänkin huononnäköisten kumiletkujen, tiivisteiden, huohotinkamojen, uusimista kun kone irrallaan.
Esimerkiksi tcv-venttiilin letkut on yleensä aika hapoilla jos alkuperäiset. Samoin bypass todennäköisesti täynnä öljyä jne..
-
Itse myin yhden b5234t lohkon s60r malliin josta myös halkesi sylinteri...
-
Ite laitoin 2005-> b5244t5 ( S60,v70 T5 ) moottorin omaan 2004 v70r kun putket nitkahti. Pienempää porausta 83mm vs 81mm ja suuttimia lukuunottamatta sama peruskone kuin b5254t4.
Koneenvaihdon jälkeen penkitettiin vakiosoftalla muistaakseni 292hv moottorista.
Ajelin remontin jälkeen 3kk vakiosoftalla ja persedyno tai moottorinohjaus ei huomannut 1dl pienempää tilavuutta ( 2.5L vs 2.4L ) lainkaan.
Internetissä lukee että b5244t5 ja b5254t4 ahtimissa olisi erilainen hukkaportin kello mutta itse en ainakaan havainnut mitään eroa kun tutkiskelin ja mittailin.
Aika isotöinen homma ja ite otin koko kone/vaihteistopaketin kelkkoineen alas autosta.
Suosittelen kaikkien vähänkin huononnäköisten kumiletkujen, tiivisteiden, huohotinkamojen, uusimista kun kone irrallaan.
Esimerkiksi tcv-venttiilin letkut on yleensä aika hapoilla jos alkuperäiset. Samoin bypass todennäköisesti täynnä öljyä jne..
Meneekö siis b5244t5 moottori suoraan v70r -04 ilman mitään ihmeellistä
-
Menee. Suuttimet täytyy vain vaihtaa.