Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Kuski92 - 04.02.2016, 22:43:07
-
Vaihdoin kyseiseen autoon oikean etupyörän laakerin mikä oli jo niin lopussa että rutisi kääntyessä ja välillä jarrusatula otti kiinni jarrulevyyn pyörän kallistuessa laakerin varassa. Nyt on uusi laakeri mutta vaihdon jälkeen syttyi abs ja tracs valot kun oli abs anturi irti vaihdon ajan.
Jos nopeus ei nouse yli 10km/h niin valot kestää poissa ja tracs toimii kuten myös absit. Vauhdin noustessa yli sen syttyy ko. valot, mutta liukkaalla kovaa jarruttaessa kevyesti absit hakkaa silti :idiot2: Sitten kun eturenkaat pääsee lukkiutumaan vaikka kaupunkinopeudesta jarruttaessa niin kuuluu pari ilkeää rusausta tuon rempatun pyörän luota. Muuten on mukavan hiljaista ajaa eikä mitään ylimääräistä kuulu.
-
Arvaus, abs-kehä liian kaukana anturista.
-
Tai ABS-kehä poikki.
-
Onkos sille anturille mitään säätöohjeita vai onko se ihan tuurista kiinni sattuuko se takaisinlaitettaessa kohdilleen vai ei? Ja muutama tonni sitten vaihdatin murroksen niin siinähän samalla abs-kehä uusiutui kanssa. Tosin vanhalla laakerilla oli kai kehä ottanut anturiin kiinni kun molemmissa oli hankausuria ???
-
No eikös se todennäköisin vika tuossa tullut jo ilmi: Hankausuria anturissa?
-
Niin mutta kun tuossa kunnossa se toimi ihan hyvin ennen remonttia kun oli anturi irti :o