Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: northwolf - 09.02.2016, 13:45:25
-
B19A ei suostu säätymään niin, että tyhjäkäynnin häkäpäästöt tippuisivat alle 6%. Ensimmäisen mittauksen jälkeen vaihdoin kalvon, neulan ja pääosan tiivisteistä. Leimalla käydessä päästöt olivat 9%, joten sinänsä tultiin parempaan suuntaan.
Mitä tuosta pitäisi seuraavaksi rempata, että tuon saisi käymään laihemmalla? Suutinputki tms. joka on pystyssä neulan alla? Saako sen kotikonstein vaihdettua?
T:Käyttöauto pitäisi saada ajoon
-
suutinputki ja neula .saa vaihdettua ite .
-
Neula vaihdettu, miten tuosta strömpästä lähtee se suutinputki irti?
-
mittaa missä kohtaa on nyt ja lyö tuurnal pois uusi tilalle lyömällä varovasti .kato myös missä kunnossa on kaasuläpän akseli .suutinputken korkeutta joutuu varmaan muutta vielä .
-
Eli pohjasta, kohokammion puolelta lyömällä irti?
-
kato k-jet.org ja 200 series greenbooks ,engine ja carburettor manual sivu n 50 eteenpäin siellä sul mitat ja ohjeet ..erikoistyökalut ois poikaa mut menee see tollakin .
-
Kiitokset Greenbook-linkistä, eli ilmeisesti poisto ylhäältä alaspäin painamalla ja asennus myös ylhäältä alas? Liian vähän unta tai kahvia, kun ei heti ole varma.. :D
-
kato siinäö oli kuvat .poisto ja asennus samassa sivussa .. kato kerran vielä ........
-
Kuppi kahvia ja kuvat aukesivat. Vaihdoin suuttimen ja tuntuu, että vastaa säätöön paremmin... sai jopa käymään huonosti. Pitää yrittää huomenna saada co-mittariin ja katsoa auttoiko.
-
Kato vielä se akselin välys vuotaako sieltä ja tyhjäkäyntiruuvin tiiviste , pitääkö neulaventtiili säädä sytkä , kärjet .oliko ryyppy oikein säädetty .
-
Ja onhan imusarjan tiiviste vaihdettu?
-
Kaasuläpin akseli oli käytännössä välyksetön ja kaikki pikkutiivisteen kaasariin on vaihdettu.
Imusarjan ja kaasarin välinen on vaihdettu nyt, imusarjan kannen välinen on perimätiedon ja ulkonäön perusteella noin vuoden ikäinen. Eikö sen vuoto vetäisi laihalle?
-
Kyllä paitsi jos on säädetty vuotavana seoksia jolloin ne on rikkaalla ja nyt ei seoksia saa millään kohdilleen jos on pahentunut. Vai onko tää nyt sellainen että et saa laihalle yrittämälläkään?
Kuis sytytysennakko. Kovin pielessä oleva sytty saa myös päästöt pieleen?
-
Laihalle ei saanut yrittämälläkään, pari kertaa testerissä kokeiltiin. Nyt suutinputken vaihdon jälkeen sai jopa lopettamaan tyhjäkäynnin, kun käänsi laihemmalle seosruuvista. Paha sanoa saako vielä tarpeeksi laihalle, kun pihalla ropasin.
-
http://www.bmcno.org/tech%20tips/zenith%20stromberg%20tech%20tips.htm tuossa ehkä apuja ,tuliko neula ja suutinputki oikeaan kohtaan jos irrotat huohotin letkun imusarjasta onko vaikutusta .
-
Suutinputken vaihdon jälkeen saatiin tuo sen verran säätöihin, että leima irtosi. Seuraavana toimenpiteenä zenitti saa tutustua Saimaan pohjaeläimistöön ja etsitään siihen tilalle joku muu kaasari.
-
B200 k imusarja ja weber päälle 32/36 dgv .kato freetechnics sivuja ei halvin mut sivu ihan hyvä .kulutus tippuu .
-
Joo, päädyin alustavasti tuohon vaihtoehtoon ja meinasin vähän muutenkin piristää konetta. Laitoin tuumailuni tuonne virityspuolelle:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=75315.0