Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Voimansiirto (kytkin, vaihteisto ja peräkeskustelut) => Aiheen aloitti: Orlov - 10.02.2016, 14:18:49
-
Vesikelien alettua, alkoi kohisemaan 1. 2. Ja pakki. Kyseessä on siis täysin vakio kokoonpano.
Kaksoismassa ei rallata, kolise, eikä myöskään kummempaa nykimistä ole. Ei luista ja vaihteet menee päälle hyvin. Eikä tosiaan suuremmilla vaihteilla tuota kohinaa tule esille.
Tästä päättelin, josko irroituslaakeri/painelaakeri olisi ehtoopuolella? Ääni on tosiaan kohinaa, joka kuuluu ainoastaan em vaihteilla ja ns vedon alussa.
Olisko raadilla kokemusta vakio paketista ja tämmöisestä "kohinasta"?
-
Painelaakerin ääntelyn pitäisi muuttua kytkimen painamisen mukaan. Sehän ei tiedä mikä vaihde on päällä. Tuollaista vedätyksessä kahnaamista on tullut vastaan joissain laatikoissa juurikin pienillä vaihteilla, pienillä kierroksilla ja kierrosten noustua oikeaan kohtaan ääni loppuu kuin seinään. Oma M90 piti aika mielenkiintoisia rallatuksia ja helinöitä joskus, mutta siinä olikin kova vauhtipyörä kuten myös kaikissa muissa laatikoissa mistä olen erikoista ääntelyä tavannut.
Vakiokytkimellä en ole M90:llä ikinä edes ajanut, eli kysytystä asiasta ei ole kokemusta mutta kunhan kirjoittelin. :2funny:
-
Onhan tuo jo ajettukin :) Täytyy vaihtaa öljyt, josko se jotain auttaisi? Samalla näkee määrän ja tilanteen öljyn osalta, ei se kyllä kummemmin edes vuoda.
-
Kyllä se taitaa olla vauhtipyörä ehtoopuolella.
Kysymys kuuluu, mitkä DMF:t käy 960:sen ja m90 väliin? Aika monessahan tuo kaksoismassa vauhtipyörä on!
-
Eipä sinne käy muut kaksoismassat, eli hyvä käytetty tai korjaus, Saksassa ainakin on pulju, joka noita tekee. Hintaluokka 300€, jos oikein ymmärsin volvopedian foorumi Saksasta jotain?
http://zweimassen.de/en/
On näköjään m90 haarukka melkein puolet halvempi kuin pienempi numeroisissa serkuissaan, ja täysin yhteensopiva......