Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Aiheen aloitti: p131 - 10.02.2016, 19:31:53
-
Sarjassamme tyhmät kyssärit ja kehno googlaaja: mikä on SU HIF6:n kupeessa olevan sähköventtiilin funktio? Katkaisee polttoaineensyötön? Milloin sen pitäisi saada virtaa? Kaasari on peräisin 240:n B20:stä ja nyt tulossa Amaan.
Edit: räppäsin kuvan
(http://s23.postimg.org/7caaytq2v/2016_02_11_18_38_51.jpg) (http://postimg.org/image/7caaytq2v/)
-
Äänestän ryyppyä :) Ei kyllä ole tietoa asiasta minullakaan.
-
En ole varma, mutta Strömpereissä sellainen on, jos autossa on ilmastointi. Se kompensoi kompuran aiheuttaman tyhjäkäynnin putoamisen päästämällä vähän ilmaa kaasuläpän ohi.
-
OK, kiitos vastauksesta! Ei siis tarvitse huomioida sen kummemmin, ja onpahan valmius jos joskus rupeaa kylmäkonetta asentelemaan ;D
-
Minulla taas on ollut käsitys, että se estää moottorin sammuttamisen yhteydessä jälkikäyntiä mikä on melko yleistä B20 moottoreissa. Venttiili avaa/ sulkee jonkin kanavan. Voin olla väärässäkin.
-
Joo tuota mäkin alunperin ajattelin. Kone on nyt ihan vakio B20A joten jälkikäyntiongelmakaan ei ole yhtä suuri kuin kireämmissä versioissa.
http://www.140-klubben.org/se/forums/2/su-hif6-fragetrad-2492.html
Ja tuolta löytyi vastaus: tyhjäkäyntiventtiili. Tarvitsee virtaa jotta kone käy tyhjäkäyntiä. Toinen napa maihin ja toinen vaikka puolan plussaan. Ei kun kokeilemaan 8)