Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: jassukata - 11.02.2016, 11:23:39
-
Juu kilautetaas kavereille, onko kellään sattunut käymään näin ja missä oli vika ja kannattaako korjata pajalla. Eli normi ajosta 30 km matkan jälkeen kotipihassa talliin ajaessa tuntui nykytystä kun automaatti alkoi vetää jarrua päästäessä. Ja käynnistä kuuli että jotain puuttuu.Mitään vikavaloja ei sytytä. Vaihdoin sitten tulpat,ei vaikutusta,johtosarjan,ei vaikutusta. No sitten vein siniselle jos on ruiskusuutin sökö. Mutta selvisi että puristukset puuttuu kokonaan vitosesta. Muissa kuulemma päälle 12 pienelläkin pyörityksellä. Oli katsonut kameralla tulpanreijästä mutta ei ollut näkynyt mitään erikoista ja ventiilejähän sillä ei näe. Onko siis imuventiili auki/pala pois vai männänrenkaat poikki vai mikä? Onko kokemuksia? Autolla rullattu toki 430 000 km mutta kori on tosi hyvä ja laatikkokin pelaa eikä luista ja katsastus voimassa joulukuun alkuun. Mukava vehje ajella ja jarrutkin hiljattain uusittu ym. Onko järkee elvyttää ja mitähän tulisi maksamaan teetettynä kun itse ei osaa?
Kumma kun ajaessa ei juuri vaudissa huomaa yhden sylinterin puuttumista,ei edes vedossa. Tai ostaako joku tästä projektin ;)
-
Veikkaan voimakkaasti pakoventtiilivikaa, harvoin se imuventtiili pettää. Nyt kun ajelet neljällä pytyllä hetken niin sitten kohta kattikin on entinen kun menee palamatonta bensaa.
Kannattais ehkä ottaa vitosen suuttimen töpsä irti jos siellä ei puristuksiakaan oo.
Kyllä sen joku kyläseppä muutamalla satkulla tekee+ osat.
Kannattavuudesta en osaa sanoa kun on paljon rullattu mutta halvallahan siitä käyttöauton vielä tekee jos ei myyntihintaa ja rempan hintaa siihen suhteessa mieti..
Veivatkaa kone siihen asentoon että vitosen venttiilit on kiinni ja sitten paineilmaa tulpan reiästä sisään, puhiseeko imu vai pakopuolella, ääni kertoo vuotavan venttiilin.
-
Veikkaan kans, että puuttuu pala venttiilistä.
Aika hinnakas remontti teettää jossain korjaamossa, kun samalla kannattaa pistää jakopääkin uusiksi.
Touhutonni siinä helposti palaa, jossain pikkupajassa voi onnistua vähän halvemmallakin.
Tosin jos sieltä onkin männänrenkaissa häimää niin sit alkaa maksaa enempi.
Tämmösiä kun saa vastaavia näemmä alkaen 1100€,mutta voi sitten olla sama homma kohta edessä.
Miten se sittten laskee, jos tän korjautat, niin tiedät ainakin millainen se on, toisin kuin joku halpa vaihtoauto, joka voi olla ihan pommi...
-
No tuota suuttimen johdon irroitusta kanssa ehdotin Volvon autonasentajalle mutta sen mielestä siitä ei hyötyä kun on samassa tukissa kaikki suuttimet. Mut eikö se sähköliitin siinä juuri jokaisessa erikseen pätki sitä ruiskutusta vai miten päin se toimii, onko auki kokoajan jos irrottaa liittimen??
Ja on Motronic. Tiesikö kukaan hyödyttääkö johdon irroitus ?
-
Kyllä sitä suutinta sähköllä avataan, eli johto irti ja suutin on mykkänä...
Usein näistä palaa pakovena noilla kilometreillä kun on aikansa kuluttanut öljyä. Tekee niin paljon karstaa venttiililautaseen, ettei venttiili sulkeudu enää kunnolla ja palaa.
-
Okei, sitä minäkin aattelin mutta kun Volvon oma asentaja Lahden Autosalvassa sanoi ettei auta asiaan niin en sitten ole itsekkään sitä irroittanut. Pitää ottaa irti jos enempi joutuu vielä ajeleen neljällä. Mutta huomenna otan koeajoon E sarjalaisen jos vaikka tekisi paluun johtotähteen.
-
Volvon autonasentajalle mutta sen mielestä siitä ei hyötyä kun on samassa tukissa kaikki suuttimet.
Tässä taas näkee asentajan tiedot..
-
itellä oli myös pakovenasta palanen lähteny ja kun otin suuttimen sähköpistokkeen pois, niin oli ajaminen niin kammotavaa, et oli pakko laittaa takas, tärisi ja nyki niin pirusti
(http://s16.postimg.org/vslwhbg69/venat.jpg) (http://postimg.org/image/vslwhbg69/)
-
Pitänee kuitenkin kokeilla tuota kun taas satun ajamaan auton kotiin. Mulla on nyt koeajossa vkl Mese e 200 cdi automaatti 17.12.2003 rekisteröity, ajettu niin maan perusteellisesti mutta huollettu kun on kaksi kirjaakin jo kertynyt ;D ex taxi.......saa nähä,ei hinnan kirossa ja tutulta tulis mutta oikeestaan en tarttis dieseliikään :idiot2:
-
Riippuu varmaan tuo ajettavuus suuttimen töpsän irrotuksen jälkeen siitä kuinka totaalisesti puristukset kierroksilla puuttuu.
Jos on pala pois venasta niin saattaahan se vähän avittaa silti kierroksilla..?
Paska se silti on ja avaamista vailla.
Voithan saaha tästä autosta myydessä vaikka 6-8 sataa niin ei se paljoo kirpase. Remppaan menis kuitenkin se talon hinta. :)
Siis ite en maksais noin paljon rullatusta venavikasesta enempää, enkä nykyään sitäkään kun ei oikeen jaksa enää ruuvata näitä romuja.
-
Niin ja vallankin jos vaihteisto menee samalla vikamoodiin niin ei sillä aja Erkkikään kun täyspytyilläkin paikaltaan lähtö kolmosvaihteella on aikas rankkaa ja hiiiiidasta, saati jos vielä ylimääräistä nykytystä puuttuvan mukin takia. :o
-
jos et ite saa sitä korjattua, ni liekkö kannattaa alkaa korjauttaan, kun tulee maksaan aika paljon ja luultavasti vielä jotakin lisääkin. Siis, jos vertaa ehyen auton hintaan. Toki, jos on priima muuten ja aioit sen pitää.
Itellä mennyt cuopen tekniikkaan ja muuhunki pitkä penni vaikka työstä ei oo tarvinnut maksaa, ku ite värkänny kaikki, tosin varaosien myynnillä saa katettua kustannuksia aika hyvin. Tavallaan on vaan nyt niin kallis auto, ettei voi koskaan sitä myydä :D
Suosittelen kyllä kaikille pikkumoottorista, yksinkertaisella tekniikalla olevaa autoa, jos ei ole varaa hirveästi korjauttaa autoa, kun vikoja tule, jos ei osaa siis korjata itse. Ja automaattivaihteiset on aina kalliita korjata/korjauttaa/hankkia ehjä verrattuna manuaaliin. mm. Toyota Yaris, erään korjaamon asiakasauto vuosia ja ei mittään vikaa ;D