Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: volle850 - 11.02.2016, 20:03:55
-
Elikkäs volvoon tuli kytkin ongelma ja ei irroita mutta kun pumppaa nii taas toimii hetken kun ajaa ja sit taas sama homma paikallaan ollessa tätä ongelmaa ei ole ja vuotoja en ole havainnut missään. Mistähän lähtis vikaa etsimään?
-
Itsellä oli bensa V40 mennyt laakeri paineasetelmasta läpi. Ensin toimi hetkittäin vielä jotenkuten, mutta lopulta se hajosi kokonaan. Paikallisella ammattikoululla ei remppa maksanut paljoa. Vaihtoivat koko kytkin paketin
-
Tuo toimii muuten ihan normaalisti mut nyt huomasin ku oli seissy niin kytkin ihan löysä ja pumppaamalla taas rupes nappaamaan pikkuhiljaa eli oiskohan pääsylinteri?
-
Mulla luotto korjaamo vaihdatti ensin 200€ arvoisen työsylinterin, sitten auto kävi muutamassa kytkimen säädössä á 50€ . Lopuksi kytkiin ei irroittanut ja aattelin, jotta pitää amiksiakin tukea. Laakeri oli mennyt asetelmasta läpi, 5 käpälää katkennut . vajaan 300€ osineen maksoi ;)
-
Täytyy täs ihmetellä enempi ku on valosaa että näkee paremmin noita sylintereitä kattoa. Jotenki vahva kutina että ois pääsylkässä vika mut varmaks en voi sanoa vielä.
-
No nyt vähän vilkuilin ja huomasin jarrunestesäiliö vuotaa/hikoilee vähän joka tiivisteestä ja korkki ei pysy kunnolla kiinni ja tuo letku mikä menee säiliöltä kytkimenpääsylinterille on kostee siitä säiliön päädystä voiskohan vika olla tos säiliös ja siin letkussa kun jarrutkin on perkeleen kovat
Edit: jarrunesteet vaihettu ja samalla kytkin ilmattu nyt toimii.