Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Puusilmä - 17.07.2011, 22:16:00
-
(http://i527.photobucket.com/albums/cc358/Puusilma1/P1040464.jpg)
Ja öljyä on ainakin tuon jakopäänsuojan ala-osassa eniten. Onko tuo jakohihnan kiristin öljynpaineella toimiva vai tulisiko tuo öljy kampiakselin stefasta?
Taitaa tulla hihnan vaihto samalla kun joutuu ottaamaan irti kuitenkin.
-
Tuo öljyn määrä ja sijainti jakopäässä tuo mulle yhden vuotopaikan mieleen, joka voisi olla aika todennäköinen, eli mäntien jäähdytysruiskujen venttiili, on ruuvattavissa irti ihan ulkoisesti, sijainti on kuvan osoittamassa suunnassa, kanta on 21 tai 24mm (en ihan tarkkaan muista) 6-kulmainen, eli kiintoavaimella tai hylsyllä aukeaa.
Jos ei halua purkaa jakopäätä ja nokka-akselin pyöriä pois edestä, että saa tuon taustamuovin pois, niin tuosta muovista voi pienen palan katkaista pois siitä venttiilin edestä, jos se nyt edessä siinä oli, kuten muistelen.
(http://mikael.fsck.fi/volvo/vrcf/muuta/P1040464.jpg)
Tarkasta myös tuo vvt-pyörä (eli pakonokka-akselin hammaspyörä) ettei sen takaa tule öljy, kerran yhdestä vuoti tuo pyörä niin paljon, että öljynpaineet katoili kannesta kokoaika.
Jos jakoremmissä on vähänkään öljyä, olisi se vaihdettava hyvin pikaiseen, alkaa kumi venymään ja remmi hyppää rattailla.
-
Iso kiitos vinkistä -H-.
-
Iso kiitos vinkistä -H-.
Jos tuosta punaisesta ympyrästä ylöspäin on huomattavasti vähemmän märkä, kuin alapuolelta, niin aika todennäköistä, että vuoto tulee tuolta.
Tiivisteenä siinä venttiilissä on alumiininen normaali propun tiiviste, kokoa en muista, saattoi olla jopa samaa kokoa, kuin öljypohjan propun tiiviste.
-
Onko tuo jakohihnan kiristin öljynpaineella toimiva?
Mekaaninen epäkeskojousizydeemi...
(http://www.ipdusa.com/uploads/images_products_slideshow/fullsize_4836.jpg)