Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: votkaturisti - 13.02.2016, 07:22:24
-
Täällä palstalla on varmaan muitakin tälläisia aiheita, mutta ajattelin että saisin ongelmaani nopeammin ratkaisun kysymällä suoraan.
Ajoin autolla ihan normaalisti kaupan parkkipaikalle, kaikki pelasi normaalisti.
Kävin kaupassa, rupesin käynnistämään, auto hörähti vain.
Starttasin muutaman kerran, lähti käymään,mutta ei pelannut alkuunkaan.
Jätin sen siihen ja muutaman tunnin päästä kokeilin uudelleen. Auto käynnistyi ihan normaalisti, ajoin n. 100m. ja siihen sammui. Hinaamalla saatiin pois.
Seuraavana päivänä lähti kylmänä tosi hyvin käymään ja kävi n. 30s. Sitten tyhjäkäyntikierrokset laski, rupesi röpöttämään, ei vastannut kaasuun ja sammui.
Kun kone on lämmin, ei aina lähde käyntiin ennen kuin vähän aikaa sitä startilla sahaa. Sitten kun taas käynnistyy, sama homma.
Vaihdoin bensasuodattimen, putsasin tyhjäkäyntimoottorin ja liekkilukon joka oli melko paskainen. Käytin virranjakajankannen auki ja siellä oli kaikki kunnossa. Vaihdoin polttoainepumpun releen. Noitten jälkeen ehkä hieman parantui.
Kylmänä lähtee hyvin käyntiin, käy sen 30s. jonka jälkeen kierrokset laskee, mutta käy kuitenkin.
Nyt pystyy kaasulla herkuttelemaan kierrokset korkealle, kun yrittää pitää kierrokset vakiona, käynti heikkenee.
Vasta 3000kier. rupeaa röpöttämään ja paukkumaan ja taas kierrokset laskee.. Kaasun kun hellittää, joko sammuu tai jää vaivoin käymään.
Olisi tarkoitus puhdistaa vielä kaasuläppäkotelo, imuilman lämpötunnistin ja kokeilla, onko ilmavuotoja.
Semmoisen huomasin, että kun painoin siinä jakotukin päässä olevaa venttiiliä, sieltä tietenkin tuli bensaa, mutta käynti parani heti ja reagoi kaasuun aika hyvin. Otin myös paineensäätimen alipaineletkun irti ja sekin tuntui parantavan käyntiä.
Bensan paineista ja tuotosta ei ole tietoa, kun ei ole mittaria millä sitä mitata.
Voisiko tuo vika johtua bensapumpusta tai paineensäätimestä?
Autolla ajettu jo 460 000km. Kone 2,4 10v
Vuosi sitten vaihdettu
- Pyörijä
- Virranjakajan kansi
- Tulpat
- Bensasuodatin ja pumpun rele
Löytyiskö keltään jeesiä, että saisin Vollen vielä työmatkakuntoon.
Kiitos jo etukäteen!!
-
Vikakoodit, onko moottorielektroniikan valo loimottanut taulussa ja oletko lukenut?
Veikkaisin imuvuotoa, IMM vikaa tai polttoainepumppua.
Melkein yleisimmät syypäät näissä tapauksissa. :)
-
Onko polttoainepumpun ääni muuttunut viime aikoina? Syynä voisi olla loppusuoralla oleva pumppu ja sen tuotosta aiheutuvat ongelmat
-
Onko polttoainepumpun ääni muuttunut viime aikoina? Syynä voisi olla loppusuoralla oleva pumppu ja sen tuotosta aiheutuvat ongelmat
vai kuuluuko ollenkaan surinaa takapäästä kun pistät sytytysvirrat päälle?
-
Mulla samanlainen volvo ja viat myös, nyt pelaa, silloin vaihdettiin ihan kaikki asiaan vaikuttavat
ja viimeksi se siemensin ecu. Tiijä häntä mutta oletan että kaikki johtui siitä ecusta.
-
Yks 850 volvo tarvitsi ihan uuden virtajohdon pensapumpulle. Sähkö ei mennyt siitä läpi kun oli menny itekseen poikki varmaankin läpiviennin kohdilta auton alla. Kuori täysin ehjä. Vikaan vaihdettiin kaikki koneen anturit bensapumppu ja releet ilman tulosta. Kunnes joku keksi mitata virtajohdon ja löys katkon.
-
Pahoittelen,että en ole kerenny vastata. on ollu vähän kiirusta.
Vikakoodit luettu siitä A2 navasta
122 imuilman lämpötinnistin
113 seossuhde hetkellinen laiha
243 kaasuläpän asentotunnistin
223 joutokäynti venttiili
343 polttoainepumpunrele
silloin,kun vika tuli ei mittaristossa palannu se merkkivalo, vasta sitten alkoi palamaan,kun pihassa starttailin monta kertaa sitä.
virrat käännän päälle sieltä takaa kuuluu se pumpun surina pari sekunttia, sitä ääntä en ole ajatellu onko se muuttunu.
Tuon pa,pumpun releen vaihdoin ennen kun luin vikakoodit. ja siitä huolimatta se sitä herjasi, rele on uusi ja ostettu motonetistä.
Putsasin imuilman lämpötunnistimen, kaasuläppäkotelon,joka oli ihan karstanen. siinä on ne pienet alipaineputkien reiät läpän alla
toinen oli ihan tukossa.
Se vähän paksumpi letku joka menee imusarjalta liekkilukolle oli murtunupoikkia
Ai niin semmonen vielä. Katsastin auton Joulukuun lopussa. katsastus setä sanoi pakokaasulapun perusteella Hapen O2 olevan liian iso
En ole normi ajossa huomannu mitaan vuotuja missaan.
-
Poista vikakoodit ja ajele vähän, kato mitä uusia koodeja on.
Veikkaan että vika on läpän asentotunnistimessa tai imuilman lämpöanturissa.
Mittaa läpän anturin arvot. https://www.youtube.com/watch?v=m_6dhZzWM54
-
Volvo vahvavetäjä nielee tietä taas.
kaikki mitä tein.
Puhdistin virranjakajan,kaasuläppäkotelon tyhjäkäyntimoottorin,imuilmananturin,liekkilukon
Vaihdoin pa releen,pari kumista alipaineputkea,bensasuodatin
Vikaakin vielä jäi.nyt kuuluu selvästi pakoputken vuoto.sieltä pakosarjan päällä olevan lämpöpellim alta.
Kylmänä startatessa haisee bensa.Ja pakokaasu on kitkerän hajusta
Kiitos kaikille avusta.
-
Mulla oli samanlaista oireilua tossa marraskuussa. Vettä ja likaa tankissa. Tankki irti ja pesin sen, puhalsin p-linjat paineilmalla tyhjäksi + uusi p-suodatin. Auto toiminut sen jälkeen moitteettomasti. :)