Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: 245tic - 17.07.2011, 22:50:10
-
Eli otsikon mukainen ongelma johon kaipaisin apuja jotta saadaan seokset kohilleen. Tyhjäkäyntiä käy hieman rikkaalla mutta kun kiihdyttää niin ainakin autometerin seossuhdemittarista loppuu taulukko kesken kun menee niin laihalle. moottori b19et -530 kannella ja kiina t3/t4 ahtimella(http://www.ahtoja.com/product/22/t3t4-hukkaportilla) vakio pakosarja. Eli vinkkiä tulemaan että saatais volle ajoon 8)
-
Toimiiko siirtopumppu, bensanpaineet muuten kohdallaan -> Pumput/ohjauspaineensäädin?
-
Määräjakajan tietämillä on ylöspäin sojottava "putki" jossa on päällä rengasventtiilin näköinen musta suojatappi. Ota se suoja pois ja sopivan kokoisella pitkällä kuusiokoloavaimella säädät seosta rikkaammalle.
-
Ota se suoja pois ja sopivan kokoisella pitkällä kuusiokoloavaimella säädät seosta rikkaammalle.
Sopiva koko on 3mm. Säätöarvo on tyhjäkäynnillä CO 2,0% turbokoneisille.
-
Paljonkohan työnnät ilmaa sinne koneeseen sitten? Ehkä olisi jopa enemmän virityksen puolelle koska on selkeästi vakioahdinta järeempi mutka ja oletettavasti vaatii lisäruiskua tms toimenpidettä että saa myös enemmän bensaa koneeseen.
-
Sopiva koko on 3mm. Säätöarvo on tyhjäkäynnillä CO 2,0% turbokoneisille.
Tämä säätö ei kyllä auta reilummilla kuormilla, etenkään jos on viritetty pata. Toki kokeilla voi, mutta todennäkösesti ainoa vaikutus on ylirikas tyhjäkäyntiseos...
Jos sielä on kauhiastipaljon ahtoja niin menee melkeen lisäruiskuhommiks, tai ohjauspaineensäätimen modaamiseks, ja jos ei asiasta ole mitään hajua(kuten allekironneen tapauksessa), ei ehkä kannata koskea.