Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Elek - 14.02.2016, 22:53:01
-
Välillä ajellessa alkaa vinkuna kuulua joka muuttuu erilaiseksi/loppuu kun rattia kääntää suuntaan jos toiseen, vasen etuvanne lämpenee joten laakeri se varmaan siellä on.
Onko kovahomma vaihtaa perus talli työkaluilla, paineilmavehkeitä ei löydy.
Tarviiko jonkun erikoistyökalun yms, motonetin laakeri vai fixukselta vai siniseltä?
Kiitos niille ketkä uskaltautuvat vastaamaan 8)
-
1.Tunkkaa kulma ylös
2.Irroita rengas
3.Irroitajarrusatula kannakerautoineen (10mm kuusiokolo pultit)
4.irroita jarrulevyn ohjuritappi jos paikallaan ja ota jarrulevy pois
5.irroita pölysuoja kuppi navasta ja avaa sen alla oleva mutteri ( 36mm avain)
6.vedä pyörännapa irti ja laita uusi paikalleen.
-
Huomaa myös että tou 36mm mutteri on kiinni. Ja sillai sen kuuluukin olla.
-
Välillä ajellessa alkaa vinkuna kuulua joka muuttuu erilaiseksi/loppuu kun rattia kääntää suuntaan jos toiseen, vasen etuvanne lämpenee joten laakeri se varmaan siellä on.
Onko kovahomma vaihtaa perus talli työkaluilla, paineilmavehkeitä ei löydy.
Tarviiko jonkun erikoistyökalun yms, motonetin laakeri vai fixukselta vai siniseltä?
Kiitos niille ketkä uskaltautuvat vastaamaan 8)
Fag/skf laakerit hain fixukselta.
Motonetissä voi olla kiinalaisia laakereita, älä puutu niihin.
Vanhan laakerin takana voi olla pölysuoja, siirtää sen uuteen.
-
Fag/skf laakerit hain fixukselta.
Motonetissä voi olla kiinalaisia laakereita, älä puutu niihin.
Vanhan laakerin takana voi olla pölysuoja, siirtää sen uuteen.
Tossahan vaihtuu koko napa, vanhan mallisissa tolpissa on laakeri vaihdettavissa erikseen...
-
Tossahan vaihtuu koko napa, vanhan mallisissa tolpissa on laakeri vaihdettavissa erikseen...
Sitä tarkoitin, mun moka. :-\
-
Jees kiitos vastauksista, laakeri vaihdettu, pölykuppi otti aikahyvin damagea kun sitä irrotti, ei meinannut millään irrota. Saako noita uusia jostain vai mennäänkö tuolla?
(https://lh3.googleusercontent.com/cpI1wfOBilgRXiaVtZVBc7M1jCw-l5uhOabu7svoIi2p95UzCy28Iy92Nm9K7aNWSF19G1OZ32c6PlfCoJAPaa93tbKQ28hlEjA1DH3JPAR3GBFdF6GJ_lnEg98BGHjy1GdFK4Q_3Oiel1l49ir9n4bk9-FuVGKe_2CBjpoiz3TjTHGvh-3aNtjmx5K5YIj4gc1TT4JxUDoni-iJkz54Qv891bw9KU3IljecgXjWZeNzdEJDsM1qNAHJ-9U4Gv353s1WJ2Dn_YKjskARFq8xidYs-Wc-xnyorsepvgZGNXmseUB-ieswHD-hUmPKRN1JDfKFS64S5JDNTqC8aO0RLesnkPr_LVoAhfMWy016V2Gh_ieFO685PbM0D-VVIqkB4c7ZswvtDP_z1W5NUgoQJhzmpjEqEXnbyrRk1Sy9ZkjY75TeV0Xr0leTbW0doR-o5z097WNjlfkiKQaTz8G0YCrlKUjAwwGZQiZKcEbknAJUAuySPGA4V2tKvooezy4r5K88xQDqfo8SRdbcXND5FQ_dpuMiHHS_wgxwOAnvrlzDRaEPxbOtLUgadlpDtbo1670GRQ=w1274-h955-no)
-
Jos tarkoitat rasvakuppia, niin aika oleellista olisi, jotta se rasva siellä pysyisi :)
http://verkkokauppa.bilia.fi/RASVASUOJUS
-
Ihan hyvin menee tuollaisenaan tuo "rasva"kuppi kun tässä on paketti tyyppinen laakeri joten kupin takana ei ole rasvaa vaan laakerissa on itsessään pölysuojat.
-
Juu näin itsekin ajattelin mutta pistin tilaukseen siniseltä, eipä tuo kallis ollut (9.20e), kiinnostaa vaan miten porukka saanut niitä ehjänä irti, itellä oli ainaki iha ruosteessa ja tiukassa joten mikään pikku taivuttelu talttapäällä ei tuottanut tulosta.
Jokatapauksessa laakeri vaihdettu, vaihdon jälkeen tulivaan todettua että vika ei ollutkaan laakerissa vaan vasemmanpuoleisissa jarrupaloissa jotka kului eritahtiin ja laahas, nyt on herkistelty rasvailtu ja uudet palat ja levyt asennettu eteen 8) Lisää Showroom topicissa.
Kiitos vain avusta kaikille :)