Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Aiheen aloitti: v0lv0245 - 15.02.2016, 14:58:55
-
Otsikon mukainen kombinaatio tuli mieleen, kun on ylimääräinen PRV-moottori varastossa. Tuossahan ei ole muuta askarruttavaa, kun iskutilavuuden liiallinen kasvu.
Eli onko mitään mahdollisuuksia saada leimattua?
Speksit:
B20E 1973 B280F 1990
124 hp (DIN) 147 hp (DIN) ero +18,5% / 20%
17,0 kpm 24,0 kpm ero +41%
1,990 dm3 2,849 dm3 ero +43% / 25%
155 kg 150 kg ero -3%
-
Mahtuuko satasarjan etulokarien väliin? Eikös se konehuone ole aika lailla kapeampi kuin 200-sarjassa.
Seikkailunhaluinen voisi leimata lyhytiskuisella kampiakselilla pienentäen iskutilavuutta.
Vois olla hieno projekti S*
-
En ole mitannut, mutta kyllä siinä voi kenkälusikkaa tarvita ;). Lähinnä se askarruttaa saako leimaan.
Niinpä.
Toivottavasti tulee...
-
Poikkeuslupahakemuksella ja oikeanlaisella selityksellä voi saada iskutilavuuden kelpaamaan. Muuten ei, ellei pysty osoittamaan että iskutilavuus on pienennetty 2,5 litraan.
-
Poikkeuslupahakemuksella ja oikeanlaisella selityksellä voi saada iskutilavuuden kelpaamaan. Muuten ei, ellei pysty osoittamaan että iskutilavuus on pienennetty 2,5 litraan.
Kiitos, pitää tepastella konttorille asiaa selvittelemään.
-
Paperisodan puolesta menee varmaan just noin kuin Lankku sanoi. Teknisesti haasteita saattaa aiheuttaa öljypohjan ja ohjauslaitteiden keskinäinen asema. Eikö näissä koneissa ole sellainen valtava säiliö siinä ö-pohjan etuosassa? Siinä kohdin menee just se keskimmäinen raidetanko :-\
-
En ole vielä sen tarkemmin tarkastellut fyysistä mahtumista. Sen aika on sitten, jos insinöörit näyttää edes vaalean vihreää valoa swapille. Kyllä on öljypohja siinä edessä, mutta se on peltiä, joten on muokattavissa. Onhan myös noissa muissa PRV-moottoreissa erilaisia kampikammiota, joten sieltäkin voi löytyä ratkaisuja.