Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Emppu75 - 18.02.2016, 18:25:36
-
Joo eli 940 turbo volvo ei jaksa käydä muutaku nylpyttämällä kaasua nopeasti ja silloinkaan ei vastaa kaasua, onko ideoita mistä moinen johtuu, tarkistettu puola, pensapumppu pyörii tankis, uusittu pyöriä ja kansi ,tulpat ja johdot. Alkaa ideat loppumaan, koitin haulla löytyvät temput, onko jollain vielä ässiä hihas?
-
terve.
Laittaisitko jotakin tietoa ajoneuvosta.
Bensa,diesel,vuosimalli jne...
-
Eiköhän tuo bensa koneella ole.
Ota ilmamassamittarin johto irti ja kokeile toimiiko paremmin.
-
Auto on vm 96 ja bensa. Äskön koitin heittää pienen lenkin ni aivankuin bensa loppuis ja taas saa tilkan ja taas loppuis kaasua nylpyttämällä pääsi juur ja juur eteenpäin. Ps immu koitettu, ei vaikutusta.
-
Vikakoodeja?
-
Täs on obd. Mutta ei laitteita millä lukis.
-
Jako pielessä, eli nokkapyörän pultti löystyny ja ratas pyörähtäny? Tai ihan rehdisti jako hypänny?
-
Onko noin oikeesti käyny jolleki? tarkoitan että onko mahdollista?
Auto seiso noin kolmeviikkoa, lähti suht hyvin käymää ja siirsin 10km pelas nätisti, vajaan puolentunnin päästä piti ajaa talliin ni ei enää käynytkää. Voiko bensanpaineen säädin oireilla noin?
-
Vuosien varrella itselle on osunut vastaan 3 tapausta, joissa on nokkapyörän pultin löystymisestä aiheutunu jaon valuminen sivuun ja koneen käynti enempivähempi pitkin seiniä. Ilman mitään muuta tietoa mistään saattaisinpa raottaa yläkopan auki ja kurkata että jako on oikeasti kohdillaan, se on niin helppo operaatio.
-
Onko bensanpainetta mitattu? Ja onko bensansuodatinta koska viimeksi vaihdettu? Vaikei nyt niin kovia pakkasia olekaan, niin voi sekin kiusata, jos oikein tukkoinen on.
Sekä nokan, että kampiakselin pultit voi tosiaan löystyä (jaa mistäkö tiedän :P ) ja jako vaeltaa ja käynti on mitä sattuu. Eli sekin kannattaa kyllä tarkistaa.
Parikin kertaa on vastaan tullut myös haljennut jakajan kansi, jolloin auto on sytkäremontin jälkeen käynyt hyvin vaivaisesti tai vaan yskinyt startatessa. Eli tuolloin on kyse lähinnä asennusvirheestä, mutta mahdollista tuokin on ::)
-
Bensan suotimen vaihdoin eilen ja ei mitää vaikutusta. Mittailen tänää paineita ja tsekkaan onko jako kohdillas. Kiitos neuvoista tähän asti!
-
Tarkista virranjakajan kansi, sen kun puhdistaa ja ruiskutteleekontakti spraytä niin voi käydä jo paremmin...
-
Nyt on jakoki tsekattu, ei vaikutusta. Käymään ku saa ni välis "tussauttaa" ilmanputsariin.
-
Villikortti.. ilmanputsarista lähtenyt se superloni irti ja on sulloutunut ilmamassamittariin.
Ei olis ensimmäinen.
-
Eihän tossa ole OBD kuin töpseli. Eli LEDin ja vastuksen tarviit.
Jos bensapaine kohdallaan niin viekkaan IMMua tai sytkäkiviä.
-
Mää vaan ny vähä mietin miten nokkapyörä pääsis pyörähtämään? siinähän on se tappi ::)
-
Mää vaan ny vähä mietin miten nokkapyörä pääsis pyörähtämään? siinähän on se tappi ::)
Vedä nokkapyörän pultti vaikkapa 40Nm kiinni ja huomaat ennen seuraavaa öljynvaihtoa. Mitäs se tappi auttaa jos pultti löystyy tärinän jne vaikutuksesta?
-
Mää vaan ny vähä mietin miten nokkapyörä pääsis pyörähtämään? siinähän on se tappi ::)
Kyllä se näin on että se putkisokka on pelkästään ohjausta varten, että pysyy pyörä oikeassa asennossa kun kiristät ruuvia.
Eli periaatteessa se pyörä pysyy yhtä hyvin ilmankin sokkaa.
-
Vedä nokkapyörän pultti vaikkapa 40Nm kiinni ja huomaat ennen seuraavaa öljynvaihtoa. Mitäs se tappi auttaa jos pultti löystyy tärinän jne vaikutuksesta?
Meinaatko että irtoo? 50 Nm löysin pikaisella googlauksella ja silloin pitäisi tosiaan pysyä ilmankin sokkaa.
EDIT: Toinen seikka on se että vaikka kaikki pultit pitää ja kiilat sekä sokat pysyy ehjinä niin alapään kohdistusmerkki saattaa lähteä vaeltamaan kun vulkanointi pettää...
-
Kylä muoviämpäri mikä romu. Tää homma jäi viimeks seisomaa ku pukkas taloremonttii, nyt sitte taas iskeydyin tän kimppuun ja nyt on tarkistettu kaikki mitä tässä ketjussa on ehdottettu ja ei, vehkeet vaa rötää, tämä paskakasa lähtee just kipperii.
-
Kylä muoviämpäri mikä romu. Tää homma jäi viimeks seisomaa ku pukkas taloremonttii, nyt sitte taas iskeydyin tän kimppuun ja nyt on tarkistettu kaikki mitä tässä ketjussa on ehdottettu ja ei, vehkeet vaa rötää, tämä paskakasa lähtee just kipperii.
mikäs korjaamo se on?
-
Metallinkeräysastiaan.
-
100€ tarjottu jos alle 300km tampereelta.
-
Mä nokitan 150e..
-
Viän sen ny eka jolleki spesialistille, ei raaskis ihan ilmankaa antaa kuitenki todella siisti ja kaikilla herkuilla.
-
Aina parempi vaihtoehto ku metallinkeräys.. ootko suutinrelettä vaihtanut?
-
Juu koitin ehjällä :-(
-
Onko se sun auto ihan vakio-osilla, ettei siinä oo mitää virilastua tai isompii suuttimii yms. Ootko ykk-anturin mitannu/putsannu?
-
Missäpäin tää härveli on? Uskaltaisin sanoa että treen lähistöllä osaisin auttaa asiassa...
-
Tää on porissa, tai tarkemmin ulvilassa.