Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: Pekko-poika - 19.02.2016, 08:53:07

Otsikko: B4164 ja B4194 erot
Kirjoitti: Pekko-poika - 19.02.2016, 08:53:07
Onko näitä tinanelosia joku enemmin purkanu?

Hevosmiesten tietotoimiston mukaan 1.6:ssa on myös 81mm poraus, niinkuin on 1.9 T4:ssäkin. Onkohan lohkoissa eroa näiden kahden kesken muuten?

Eli jos lykkää isojen poikien sisuskalut, niin olisko mitään väliä kumpaan lohkoon ne naputtelee?
Otsikko: Vs: B4164 ja B4194 erot
Kirjoitti: Brick - 19.02.2016, 11:05:05
Onko näitä tinanelosia joku enemmin purkanu?

Hevosmiesten tietotoimiston mukaan 1.6:ssa on myös 81mm poraus, niinkuin on 1.9 T4:ssäkin. Onkohan lohkoissa eroa näiden kahden kesken muuten?

Eli jos lykkää isojen poikien sisuskalut, niin olisko mitään väliä kumpaan lohkoon ne naputtelee?

Turbon lohkossa on öljy suihkut vaparin ei mikäli kyse n-mallisarjasta. Tuskimpa pelkässä lohkossa juuri muuta eroa on.
Otsikko: Vs: B4164 ja B4194 erot
Kirjoitti: JuHaU - 20.02.2016, 11:51:58
Jos kone on vanhempaa mallia, niin sitä on hieman vaikeampi sovittaa etuvetoon T4 tilalle. Vanhemmassa kun on ollut Rellun laatikko ja apukuskin vetarille ei ole sitä tukilaakerointia. Jos laittaa takavetoon, niin ei ole varmaankaan merkitystä.
Otsikko: Vs: B4164 ja B4194 erot
Kirjoitti: Pekko-poika - 20.02.2016, 14:39:27
Mulla oli sellanen mielikuva että ne kaikki vanhemmat(ph1) on Renoon M5P:llä, ja M56 tuli vasta uudempiin...

Niitä RN-nelosia 81mm porauksella ei ihan kamalasti oo vastaan tullu?
Otsikko: Vs: B4164 ja B4194 erot
Kirjoitti: ||Nixu|| - 20.02.2016, 19:16:40
t4 ja 2.0t moottoreissa on m56, myös ph1.
Otsikko: Vs: B4164 ja B4194 erot
Kirjoitti: Juke-Maza - 22.02.2016, 21:01:34
Mulla oli sellanen mielikuva että ne kaikki vanhemmat(ph1) on Renoon M5P:llä, ja M56 tuli vasta uudempiin...
Höpö höpö

Niitä RN-nelosia 81mm porauksella ei ihan kamalasti oo vastaan tullu?
B4164S2
Otsikko: Vs: B4164 ja B4194 erot
Kirjoitti: sjs - 10.03.2016, 00:35:02
Jos kone on vanhempaa mallia, niin sitä on hieman vaikeampi sovittaa etuvetoon T4 tilalle. Vanhemmassa kun on ollut Rellun laatikko ja apukuskin vetarille ei ole sitä tukilaakerointia. Jos laittaa takavetoon, niin ei ole varmaankaan merkitystä.
Puuttuuko noista vanhoista vaparilohkoista tosiaan paikka pelkääjän vetarin tukilaakerille kokonaan (jengat ja nysäthän siel kai on M56 lootallisissa, niinku isommissakin 5-6syl etuveto/awd volvoissa)?

2,0T ja T4 on tosiaan volvon omalla M56 laatikolla, renun M5P ei kovin montaa vetoa tykkäisi turbovoimasta. Muistaakseni myös viimeiset 2,0 vaparit ovat M56 laatikolla, olisko ollut 2000 vai 2001 malliset. 1,6 ja 1,8 aina rönöööö lootalla.
Otsikko: Vs: B4164 ja B4194 erot
Kirjoitti: Pekko-poika - 10.03.2016, 07:40:22
Mulla oli 2001 2.0 S40:ssä ainakin M56