Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Nipa - 20.02.2016, 16:09:54
-
Otsikkoa vastaavat ilmoitukset ilmestyivät maanantaina tauluun, eli ABS/DSTC vaatii huollon ja yhtäaikaa ajovalovika vaatii huollon.
- ABS:it ja luistonestot, sekä tietenkin ajonvakautus on pois pelistä ja Volvo on sitä mieltä että ilman turvalaitteita rajoitetaan tehoa :o
- Ajovalot palavat normaalisti, toki korkeudensäädön moottorit eivät startissa tee normaalia ylös-alas liikettä.
VIDA antoi kohtuu selkeän vikakoodin vasempaan ABS-anturiin, mutta uudella anturilla ei lähtenyt toimimaan.
Onko arvon kanssa-autoilijoilla mitään ajatusta että mistä lähdetään vikaa rajaamaan?
- Vidan koodeista selkeästi näkee kun yhdellä boksilla väylässä on paha mielin, niin se tarttuu muihinkin.
Ei nyt ole niitä koodeja tässä enään luetella, mutta saan ne tarvittaessa.
Voiko ajovalon vika aiheuttaa ABS/DSTC vian, vaikka ei ole aktiivi/kääntyviä xenoneja? Tai päinvastoin, vai onko niin huono tuuri että kaikki tuohoutuu kerralla ( on tietenkin :2funny: )
Auto on siis V70 2008 2.0D, joten aivan yhtä johdonmukaisesti vikakoodit ei mene tässä kuin 5-pyttyisissä.
Ja kiitos jp_ollille vinkeistä, tarkistetaan ne helpot ensin ennekuin tuodaan ammattilaisten hoitoon ;)
-
Johto poikki kohdasta mistä sukeltaa lokarin taakse. Tuli halvalla kuntoon O0
-
Itsellä tuli kanssa ABS/DSTC vaatii huollon.
Vikakoodi viittasi ABS pumpun moottoriin.
Korjaantui kun vaihdettiin ABS yksikkö.
-
Minulle tuli tänä aamuna samanlaiset oireet 2008 D5 V70:
-ABS virheviesti
-Luistonesto virheviesti
-Ajovalo virheviesti
-Lisäksi trippimittari näytti pelkästään viivoja
ABS ei ainakaan toiminut, eikä kilometrimittariin kertynyt kilometrejä ajettaessa. Vihjeitä, mistä lähteä vikaa etsimään? Saan illalla OBD-lukijan niin pitää vikakoodit katsoa läpi...
Onko ohjausboksi ja ABS -yksikkö ilmanputsarin paikkeilla moottoritilassa? ABS:lle on varmasti oma sulakekin? Kuinka Nipa paikansit katkenneen johdon?
-
Vikakoodin perusteella oikealle renkaalle kokeiltiin ensin uutta anturia.. Ei auttanut joten seurattiin johtosarjaa boksille päin niin vika paljastui aika nopeaan. Oli hiertynyt poikki.
-
Vikakoodin perusteella oikealle renkaalle kokeiltiin ensin uutta anturia.. Ei auttanut joten seurattiin johtosarjaa boksille päin niin vika paljastui aika nopeaan. Oli hiertynyt poikki.
Saman vikakoodin antoi itsellänikin, oikealla puolella edessä abs anturi rikki. Oliko sinulla sama vika, ettei myöskään kilometrit karttuneet mittariin? Nopeusmittari toimii muuten oikein. Tilasin uuden anturin Motonetistä, jos ei sillä tokene, niin pitää tuo johtohomma selvittää...
-
Kävin tallissa selvittelemässä tilannetta ja johtohan se tosiaan oikealta puolelta edestä oli poikki... Oli joku jo aiemmin tehnyt korjauksen samaan paikkaan.
Erikoisia oireita aiheuttaa k.o. johdon katkeaminen, kilometrejä ei kerry mittariin, absit ja luistonestot ei tietysti toimi. Lisäksi automaattilaatikko ei moottorijarruttanut yhtään, vaan heitti heti vapaalle moottorijarrutuksessa. Lisäksi ajovaloista tuli herjaa, eli ilmeisesti ajovalojen korkeussäätö ei toiminut.
-
Tuo oikean puolen abs anturin johto menee lokarin taakse ja umpion takaa meneeko ihan abs bosille saakka ???
-
Tänään pamahti samat tekstit tauluun, kauppareissun aikana ne tosin hävis ja auto palautui normaaliksi. Onko jollain kunnon testeriä esim turussa? Ostin taannoin motonetista volvo testerin mutta se ei toimi s80 07 eteenpäin eli eikai tässäkään, kokeilin kyllä sillä etsiä, tyhjää oli. Nollasin ja lähdin kauppaan mutta sieltä lähtiessä tilanne oli normalisoitunut. Eikai nuo niin herkkiä voi olla että jos lähtee parkkipaikalta niin että ensimmäiset 100m on käytännössä pyörät linkussa kokoajan niin luulevat jotain olematonta?
-
Samankaltaista vikaa kun alottajalla. Autona -07 S80 ja vikoina seuraavaa:
- Abs valo palaa
- Luistoneston valo palaa
- Abs/dstc vaatii huollon
- Trippimittari näyttää viivaa
- Auto ei lähde normaalisti starttia näpäyttämällä käyntiin vaan nappia täytyy painaa pieni hetki pohjassa
- Välillä näytössä lukee ajovalovika vaatii huollon
Testerillä luettuna näytti selkeästi abs anturin olevan sökö. Live dataa seuranneena hävittää kuskin puolen anturin nopeustiedon aina kun rattia käännetään oikealle eli suoraan ajaessa tai vasemmalle kääntyessä ei mitään ongelmaa, ei sytytä edes vikavaloa jos ne nollaa, ennenkuin taas rattia kääntää oikealle ja nopeustieto häviää.
Tarkastin anturin johdot kuoren sisältä että olivat ehjät. Tänään saan uuden anturin jolla kokeilla, tuntuu vaan hölmöltä että risa anturi hävittäisi tiedon ainoostaan oikealle kääntäessä. Myös pyöränlaakeri tuntuis olevan ehjä eikä väljää tunnu.
Tuo oikean puolen abs anturin johto menee lokarin taakse ja umpion takaa meneeko ihan abs bosille saakka ???
Samaa mietin itsekin että eikö missää välissä ole liitintä josta pääsisi mittaamaan johdon?