Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Zire - 22.02.2016, 17:53:48
-
Otsikon mukainen B5244S2 ei hörähdä ~30min seisomisen jälkeen tulille, ilman 5-10s sahaamista.
Kylmänä ja kuumana kyllä lähtee laakista, ei täristä ja käy tasasesti, samoin haaleana käy nätisti kun vain saa käyntiin.
Vikakoodit luettu tänään, sieltä ei löytynyt mitään ihmeellistä (kytkimen asentotunnistin, ei liittyne tähän).
Käy paksulla.
Lämmöt näytti jotakuinkin oikein 5°C, seissyt aamusta asti pihalla.
Mistä lähtisi vikaa metsästämään. Nokka-akselin asentotunnistin?
-
Aloittaisin halvemmasta osasta eli siitä moottorin lämpöanturista termostaatikotelossa.
Ei välttämättä koodaa jos on pientä vikaa anturissa.
Sen liitin kannattaa tietysti putsata ennen vaihtoa.
Se kytkimen asentotunnistin vaikuttanee lähinnä vakionopeussäätimen toimintaan tai sen pois päältä menoon kytkintä painettaessa.
-
Hyvä huomio, pitää koittaa liittimien putsausta näin ihan ensimmäisenä. Tulpat, ilmansuodatin sekä öljyt lähtee kanssa vaihtoon, jahka saan ne haettua töiden kiireiltä.
Tuo moottorin mitattu lämpötila tosin vaikutti ihan normaalilta, suhteutettuna ulkolämpötilaan. Ei keritty kokeilla käyttää lämpimäksi.
Omia vehkeitä ei ole vikakoodien / antureiden lukuun, hankaloittaa hiukan.