Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet => Aiheen aloitti: zombiland - 25.02.2016, 18:33:55
-
Kävin sinisellä luetuttamassa vika koodit ja ilmoittivat, että webaston poltinyksikkö on uusittava ? On muutaman kerran tehnyt sitä ,että lähtee käyntiin mut sammuu pian sen jälkeen ! Hintaa remontille tulisi töineen n. 560e :buck2: olisiko mahdollisesti halvempaa teettää muualla kuin merkkiliikkeesä ? Tai auttaisiko ehkä jokinmoinen huolto toiminnan palauttamiseksi ?
-
OT: lisälämppärin vesipumpun uusiminen maksoi sinisellä 490 euroa.
-
Mulla on kahteen tehty sama. S80 3.2 mallista uusittiin puoliwebastoa 130tkm lukemassa samojen oireiden takia ja nykyisessa xc60 D5 mallissa 142tkm kohdalla. Osat osaa maksaa muualtakin paljon ja toimii kyllä sen rempan jälkeen taas pitkään ja huolettomasti. Tosin nykyisessä oli paljon tullut aikaisemmalla omistajalla lyhyttä kaupunkiajoa ja oli ollut automaattikäyttö päällä :(
-
Kävin sinisellä luetuttamassa vika koodit ja ilmoittivat, että webaston poltinyksikkö on uusittava ? On muutaman kerran tehnyt sitä ,että lähtee käyntiin mut sammuu pian sen jälkeen ! Hintaa remontille tulisi töineen n. 560e :buck2: olisiko mahdollisesti halvempaa teettää muualla kuin merkkiliikkeesä ? Tai auttaisiko ehkä jokinmoinen huolto toiminnan palauttamiseksi ?
Kumpikohan tuossa vuosimallissa on venturi vai uudempi vevo? Ensimmäisessä todennäköisemmin tarvitaan uutta osaa, jälkimmäistä voisi yrittää elvyttää putsaamalla. Tyyppitarra löytyy konepellin alta vänkärin puolelta. Vikakoodit täytyy nollata jos tulee n. 5 epäonnistunutta käynnistymistä.
-
OT: lisälämppärin vesipumpun uusiminen maksoi sinisellä 490 euroa.
Vielä sen verran kun kyselin muilta webaston huolto firmoista asiaa, sanoivat taitaa olla niin,että lämmitin on volvon oma malli eikä siihen saa muualta osia :-\ ja osien hinta on suunnilleen sama koska joutuvat hommaamaan sieltä ja asennus hinta on likipitäen sama !
-
Laittaa vähän enemmän rahaa ja asennuttaa evon sinne. Toimii huomattavasti paremmin.
-
Laittaa vähän enemmän rahaa ja asennuttaa evon sinne. Toimii huomattavasti paremmin.
Nyt täytyy kysyä mikä lämppäri se evo oikein on ja onko sekin merkkiliikkeen omia laitteita ?
-
Halvinta laittaa alkuperäinen vain kuntoon. Se toimii taas huollon jälkeen ja pitkään oikealla käytöllä.
-
Evo lämppäri on uudempi versio tuosta venturista, siinä ei ole halkeavaa palopesää vaan toimii vähän eri systeemillä ja on huomattavasti toimintavarmempi ja pitkäikäisempi kun tuo venturi. Lämppäri sopii suoraan samoihin letkuihin ja liittimiin, voipi olla että joudut käymään sinisellä koodaamassa sen lämppärin toimimaan, ehdottomasti kannattaa vaihtaa tuo evo sen venturin tilalle!
-
Osaako joku sanoa mitä eroa on alkuperäisasennetulla Vevolla ja jälkimarkkinoilla myytävällä Evolla vai onko kyseessä sama laite? Samalta nuo ainakin näyttävät.
-
Alkuperäisasennettu tehtaalla on väyläohjattu, jälkiasenteinen ei, vaatii erikseen kellon tai kaukoohjaimen.
-
Kumpikohan tuossa vuosimallissa on venturi vai uudempi vevo? Ensimmäisessä todennäköisemmin tarvitaan uutta osaa, jälkimmäistä voisi yrittää elvyttää putsaamalla. Tyyppitarra löytyy konepellin alta vänkärin puolelta. Vikakoodit täytyy nollata jos tulee n. 5 epäonnistunutta käynnistymistä.
No kattelin konepellin alta ja löytyi kyltti : Thermo Top V 5kw eli onko tää just se huonompi versio ?
-
Jep, juurikin se vanhempi ja huonompi versio.
-
Juuri perjantaina omasta -07 S80 laitettu webasto kuntoon osat sinisellä 506€ eli poltin yksikkö oli alle 400€ muistaakseni. Kaikkinensa noin 750€ tuli korjaukselle hintaa.. Voin kyllä katsoa tarkemmatki hinnat paperista..
Ja omassa vika oli että sammui ylilämmöstä ja poltinyksikkö oli halki.. Kuittamisen jälkeen lähti käyntiin aina kerran ja sitten sammui näissä oli vielä että kolmen epäonnistuneen käynnistyksen jälkeen käytettävä kuittauksessa..
-
Jep, juurikin se vanhempi ja huonompi versio.
Moro! Ostin Nivalasta vähän käytetyn Thermo top evon venturan tilalle, ja pitäs saada aikaiseksi vaihdattaa se ,saa nähdä miten toimii , et pitääkö ohjelmoida uudelleen ::)
-
Erittäin hyvä päätös. Mulla ei tarvinnu ohjelmoida. Missä päin suomea pitäs asennuttaa?
-
Erittäin hyvä päätös. Mulla ei tarvinnu ohjelmoida. Missä päin suomea pitäs asennuttaa?
Moi! Asustelen Kouvolassa !Lueskelin asiasta ja on ristiriitaista juttua siitä et pitääkö polttoaine pumppu vaihtaa evo mallista syöttäisi kuulemma liikaa per sykli ja savuttaisi ? Kyselin myyjältä ja kertoi et venturin pumppu käy et on samat paineet ,niin et ketä tässä nyt uskoisi :-\
-
eti sen kyseisen webaston workshop manuaali, niin siellä kerrotaan tasatarkkaan mikä pumppu pitää olla :)
-
eti sen kyseisen webaston workshop manuaali, niin siellä kerrotaan tasatarkkaan mikä pumppu pitää olla :)
Löysin tiedot ja näytäisi olevan samat pumpun arvot top v:ssä ja evo:ssa olisi vielä suomeksi niin helpottaisi hiukan tutkimista ;)
tai sitten ei :D
-
Löysin tiedot ja näytäisi olevan samat pumpun arvot top v:ssä ja evo:ssa olisi vielä suomeksi niin helpottaisi hiukan tutkimista ;)
tai sitten ei :D
Webasto tehermo top vevo asennettu,ja hyvin pelaa :D täytyi käydä lataamassa uusi softa ,mutta se olikin jo arvattavissa !