Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: miksu01 - 19.07.2011, 15:06:16
-
Elikkä nettiautossa on myytävänä volvo 66 (tai DAF ihan miten kukin haluaa) http://www.nettiauto.com/volvo/66/
Mun tekis niin mieli ostaa ja tuunata/virittää se (mottorin vaihto tai jotain)
Ku sellasta ei tulis ainakaan joka päivä vastaan, ei edes joka vuosi :)
Ongelmana on vaan se ku ei tolle autolla taida löytyä virittämisen ja muutoskatsastuksen kannalta vertailuautoa. Elikkä se olis vaan se +20% (varmaan joku 10hp :2funny: )
Tietenkin olis vaihtoehtona poikkeusluvat mutta en varmaan sellaseen jaksa lähteä.
Eli jos ostan sen ni taidan tyytä ulkokuoren muuttamiseen ja koneeseen +20%
Jos joku tietää tohon autoon jonku vertailuauton ni laita infoa.
Että tällästä tänään, kiitos ja kumarrus.
Huomatkaa mikä ratti :D http://www.nettiauto.com/volvo/66/4112809
-
kaverillla on tuommonen 66gl
miks tuommosta pitäs rueta virittämään?
käsittääkseni variaattorin hihnat saa vakiollaki rikki.
ja eikös se ois mukavinta pitää alkuperäisenä ja puunata sitä kesäauringossa :)
tuommonen kulkee yhtäkovaa eteen ja taakse :D
-
Vertailuautohan on "mallisarjan tehokkain" ja 66-sarjassa nyt ei kovin tehokasta löydy eli laillisia katutehoja ei saa kovin paljoa. Kadulla kiellettyjä ratatehojahan saa sen sijaan olla niin paljon kuin saa irti. Niillä ei sit vaan ajeta liikenteessä. Suurempi rajoitus on se että kadulla ei saa myöskään iskutilavuutta olla yli sallitun joten jos ei ihan koneenvaihtoa tee radalta poistuessa niin kone ei voi olla kovin iso. No eipä tuohon kummosta mottia sovikaan :)
Komeen värinen tuo nettiauton yksilö :P
Toiset tykkää pitää alkuperäisenä, toiset virittää, toiset liimaa lasikuitua kylkiin. Kukin tavallaan.
Remmiveto varmaan lähtee ensimmäisten joukossa jos ratatehoja (eli liikennesallitun ylittäviä) aletaan hakemaan. Askarteluksi kyllä menee nopeasti kun tehokkaan tekeminen 66:sta on jo lähellä sitä että tekee katuautosta ralliauton, verrattuna siihen että johonkin modernimpaan vehkeeseen vaihdetaan lastua ja suuttimia ja siinä se. Jos siis haaveilee tehonlisästä niin syytä olla talli, työkalut ja osaaminen kunnossa. Mutta olishan se kiva nähdä pirteä 66 vielä ajossa, näitä ei liikaa ole enää ja uusiakaan ei tehdä.
-
Vertailuautohan on "mallisarjan tehokkain" ja 66-sarjassa nyt ei kovin tehokasta löydy eli laillisia katutehoja ei saa kovin paljoa. Kadulla kiellettyjä ratatehojahan saa sen sijaan olla niin paljon kuin saa irti. Niillä ei sit vaan ajeta liikenteessä. Suurempi rajoitus on se että kadulla ei saa myöskään iskutilavuutta olla yli sallitun joten jos ei ihan koneenvaihtoa tee radalta poistuessa niin kone ei voi olla kovin iso. No eipä tuohon kummosta mottia sovikaan :)
1.3 wankel
1.4tsi
1,25 zetec yhellä tai kaksoisahtamalla
Hyviä vaihtoehtoja kun kuutiotilavuusraja pieni.
"Farkkuun" sitten 1.6td tai tdi tai drivE tai jotain muuta jännää ja pakuks.
-
miks tuommosta pitäs rueta virittämään?
Because stock sucks, really ;)
1.3 wankel
1.4tsi
1,25 zetec yhellä tai kaksoisahtamalla
Hyviä vaihtoehtoja kun kuutiotilavuusraja pieni.
"Farkkuun" sitten 1.6td tai tdi tai drivE tai jotain muuta jännää ja pakuks.
Ja tuohon listaan sitte lisäksi rellun 1,4 turbo, mikä on melko "bolt on" ja mistä on monta variaatiota mm. rallin B-ryhmän autoissa ollut.
Salaa haaveillut tollasesta jo pitemmän aikaa. ::)
-
Ja tuohon listaan sitte lisäksi rellun 1,4 turbo, mikä on melko "bolt on" ja mistä on monta variaatiota mm. rallin B-ryhmän autoissa ollut.
Niin, noi meikäläisen ehdotukset oli nykyaikasista moteista.
-
No en nyt tiedä onko tuo 1,3 wankel niin kauhean nykyaikainen tai uusi, aika vanha keksintöhän se on. Ja minä lisäsin listaan huomattavasti helpommin sinne pellin alle sujahtavan moottorin josta saa tarvittaessa sitä ratatehoa aikasta paljon.
-
No en nyt tiedä onko tuo 1,3 wankel niin kauhean nykyaikainen tai uusi, aika vanha keksintöhän se on. Ja minä lisäsin listaan huomattavasti helpommin sinne pellin alle sujahtavan moottorin josta saa tarvittaessa sitä ratatehoa aikasta paljon.
Onhan se wankel vanha, mutta taitaa nelitahtimoottori olla vielä vanhempi keksintö.
-
Because stock sucks, really ;)
no ainahan se voima kyllä kivaa on :)
vag konsernin 1,9tdi ;)
-
[quote author=
Ja tuohon listaan sitte lisäksi rellun 1,4 turbo, mikä on melko "bolt on" ja mistä on monta variaatiota mm. rallin B-ryhmän autoissa ollut.
Salaa haaveillut tollasesta jo pitemmän aikaa. ::)
[/quote]
Voi olla vaikee saaha turbolle luvat,on kyllä "hieno"vanha kone eikös nämä pohjaudu Alpine koneesta,menis kyllä ihan vaparinakin Renault 5 alpinesta käy suoraan
Pienellä sovituksella myös iso Gordini Renault 12 ja 16 TS :)
-
Voi olla vaikee saaha turbolle luvat
Keneltä ne luvat pitää saada sitten? Eikö äiti anna lupaa turbottaa vai mikä tekee niin vaikeeta?
-
Keneltä ne luvat pitää saada sitten? Eikö äiti anna lupaa turbottaa vai mikä tekee niin vaikeeta?
Jos meinaa saada laillisesti tieliikenteeseen ,eikös turbo tarvii vanhassakin luvat :(
vaparina viritys lähes vapaa :)
-
Jos meinaa saada laillisesti tieliikenteeseen ,eikös turbo tarvii vanhassakin luvat :(
Tarvii penkkilaput.
-
Jos meinaa saada laillisesti tieliikenteeseen ,eikös turbo tarvii vanhassakin luvat :(
vaparina viritys lähes vapaa :)
Nää turboluvat on jotain ennen nykysääntöjä kehittynyttä juttua joka istuu sitkeessä ku paska Junttilan tuvan seinässä. Nykyään se on mallisarjan tehokkain +20% eikä kukaan kysele miten ko. tehonlisäys on saavutettu.
-
Nää turboluvat on jotain ennen nykysääntöjä kehittynyttä juttua joka istuu sitkeessä ku paska Junttilan tuvan seinässä. Nykyään se on mallisarjan tehokkain +20% eikä kukaan kysele miten ko. tehonlisäys on saavutettu.
Ja samaan sarjaan kuuluu "tehorajaton" autot, sellaisia ei ole. Vaikka Nettiautossa niitä vielä viljelläänkin.
-
Mä olen tossa miettiny että joku 300-sarjan rellun kone olis kans suhteellisen helppo asentaa, 1.4 tai 1.7 ni kulkis se niilläkin suht pirteästi :)
Siinä sitten se muuttuis manuaaliksikin :)
-
Onhan tuommonen komia auto vaikka melko pikkunen onkin.
Minkähänlainen noissa pikkupikkuvolvoissa on se perä/vaihteisto-paketti? Onko justiin samanlainen/tyyppinen kuin 300:ssa? Ja jos vielä ulkomitoiltaan samaa luokkaa, niin tuostahan sais vallan maukkaan pirssin manuaalisen 300:n koneella ja voimansiirtopaketilla :P
Englannissa näyttävät istuttelevan rellukoneellisiin 300-sarjalaisiin, jotakin uudemman rellun 16v konetta missä ruiskut sun muut. Sen kestävyydestä sitten ei käsitystä, mutta semmosia näkyy joka toisella olevan pellin alla. Tuntuu olevan hiukka kompaktimman kokoinen kuin vinokone, eli oisko joku 1,6l:nen??
-
Minkähänlainen noissa pikkupikkuvolvoissa on se perä/vaihteisto-paketti? Onko justiin samanlainen/tyyppinen kuin 300:ssa? Ja jos vielä ulkomitoiltaan samaa luokkaa, niin tuostahan sais vallan maukkaan pirssin manuaalisen 300:n koneella ja voimansiirtopaketilla :P
Kaippa se pikkuvaivalla sinne sopeutunee, tosin kardaaniputken kanssa lienee tuleman mittaongelmia, ainakin 66 vaikuttaa olevan lyhkäsempi auto.
perä-manupakettihan on mitoiltaan paljon variaattoria pienempi.
360n perä-lootapaketti, siihen askartelee kunnon kannakkeet ja perinteisen putkettoman kardaanin ja koneeksi sitten jotain jännää, pientä, taloudellista ja tehokasta.
Ps. ostakaa 245 pois ni hommaan 66sen ja pistän pussihousut itkemään verta.
-
Juurikin näin, tässä resepti, ei muutako projekti käyntiin miksu! :P
-
Juurikin näin, tässä resepti, ei muutako projekti käyntiin miksu! :P
Nyt alko niin paljon kiinnostamaan että heti ku saan hävitettyä 1 auton tallilta ni varmasti aloitan 66/340 projektin
-
Remmivetoihin löytyy kaikenlaista palikkaa Hollannista, jos sen haluaa säilyttää. DAFit ovat siellä aika suosittuja rakentelukohteita ja niillä on ajettu ralliakin aikoinaan. DAF on rakentanut myös remmivetoisen Formula 3 auton. http://www.ritzsite.demon.nl/DAF/DAF_cars_p17.htm
Tuohon vakiovariaattoriin saa japanilaisvalmisteisia Kevlar-vahvisteisia hihnoja, jotka kestävät paljon alkuperäistyyppisiä paremmin.
Renault 5 GT Turbon koneita ne on noihin työntäneet jonkunverran, sopii ns. "suoraan".
Harmi ettei tuota 66 Coupe-mallia myyty Volvon lätkien alla, on paljon hienompi korimalli. 8)
http://danpy.autofans.nl/images/DAF66/Midland1.jpg
http://capriceclassic.web-log.nl/photos/uncategorized/daf_66m_1300_coupe_2web_1.jpg
http://www.flickr.com/photos/36640154@N04/5702652885/
http://danpy.autofans.nl/images/dafclub/Slipcursus_2010/IMG_5933.jpg
-
Hyviä linkkejä Fuse! Aloin aiheesta innostuneenna googlettelemaan, olin unohtanut aivan kokonaan tuon Williamsin kehittelemän mutta kielletyn CVT-vetoisen F1-mallin. Olisi ainakin taannut mielenkiintoisen äänimaailman F1-kisoissa kun koneen kierroksia pidetään optimaalisina hitaissa mutkissakin. ;)
http://www.f1fanatic.co.uk/2007/05/03/banned-continuously-variable-transmission-cvt/
-
Tää on kyllä mielenkiintoinen aihe, ja alkoi oikeen sormia syhyymään :)
Lähtee kohta käsistä tää homma, yht´äkkiä huomaa että on 66 pihalla :idiot2:
-
No nythän noita näyttää olevan kaupankin, iske kiinni! http://www.nettiauto.com/volvo/66/4160825
Ei nimittäin ollut vähän aikaa sitten kun tuo purkaamon myymä ylihintainen yksilö.
-
66:n hauska yksityiskohta on napista kytkettävä moottorijarrutus.
(http://i223.photobucket.com/albums/dd14/j_tapio/liitteita%20recycleracing/DAF%2066/dafalamkijarru.jpg)
-
66:n hauska yksityiskohta on napista kytkettävä moottorijarrutus.
http://i223.photobucket.com/albums/dd14/j_tapio/liitteita%20recycleracing/DAF%2066/dafalamkijarru.jpg
:o
Mitäs tuo sitte tekee, vetää välitystä tiuhemmalle?
-
:o
Mitäs tuo sitte tekee, vetää välitystä tiuhemmalle?
Käsittääkseni ottaa variaattorilta paineet pois jolloin välitys kiristyy ja alkaa vastustaa vapaana pyörimistä.
-
Sais olla joku hyberboost nappula mikä kiristäis remmejä kiihdytyksessä.
ainakin 343 variaattori on varsin mainio mutta sais tosiaan olla vahvistettu hollannin tyyliin.
-
Mä sponssaan täältä heti jokusen 1.4 "isolohkokoneen" harjoituskappaleeksi 1.1 ja 1.3:n tilalle.
:D
E: Petskule, unohdin että on mulla yksi 1.7:kin tuolla jemmassa. :sundaydriver:
-
Nytkö on 66 pihassa? :P
-
Nytkö on 66 pihassa? :P
Ei oo vielä :)
-
innolla jään odottamaan.
kaveriki on ruennu taas kunnostamaan omaansa ja näyttää siltä että leimanki se siihen saattaa hakea *karkuun->
-
innolla jään odottamaan.
kaveriki on ruennu taas kunnostamaan omaansa ja näyttää siltä että leimanki se siihen saattaa hakea *karkuun->
Hyvä hyvä. toivottavasti näitä nähään pian liikenteessä enemmänkin :)
-
66:n hauska yksityiskohta on napista kytkettävä moottorijarrutus.
(http://i223.photobucket.com/albums/dd14/j_tapio/liitteita%20recycleracing/DAF%2066/dafalamkijarru.jpg)
Toi oli myös 343 mallissa, sitä ei saanut käyttää yli 80km vauhdissa. Se päällä kiihtyi myös hieman paremmin. Kiihtyi :2funny:
-
Enpä ole daffivolvoon ennen perehtynyt, Mitenkä tuo variaattorisysteemi on toteutettu ja mitä sanoo katsastusmies jos sen muuttaa perus kardaani vetoseks?
Jos moottoria pitää vaihtamaan ruveta, niin kannattaako sinne nyt auton moottoria edes laittaa? Moottoripyörien koneita löytyy sopivan pienillä kuutioilla, eikä kyllä mahdottoman isojakaan ole ulkosilta mitoilta. Kuristaminen sopiviin tehoihin onnistuu ilmeisesti yhtä helpolla kun moottoripyöränkin kuristaminen. Pakki kai se suurin ongelma olisi mopon moottoria käytettäessa, leimasetäkin sen vaatii. Sekin kyllä onnistuu, helpoin tapa kai toteuttaa sähköisesti.
Huhhuh, täytyy kai ruveta kuuskutosen ostoa kans suunnittelemaan :)
-
kohta joutuu jo oman foorumin tekee 66:sille ku kaikki on ostamassa *taavih->
-
kohta joutuu jo oman foorumin tekee 66:sille ku kaikki on ostamassa *taavih->
Jep jep. näitä lisää :)
4kpl löytyy nettiautosta http://www.nettiauto.com/volvo/66/ (http://www.nettiauto.com/volvo/66/)
-
Siitä hakemaan ja Volvon merkit tilalle :)
http://www.nettiauto.com/daf/66/3846515
-
heh mäki oon miättiny että ottaas projuksi tommosen 66:sen :D kun ei ne oo edes järin kalliita :D
-
Melko halpoja ne on :)
-
http://www.nettiauto.com/volvo/66/4160825 esimerkiksi