Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet => Aiheen aloitti: DeeViis - 19.07.2011, 17:37:47
-
Mistähän tämä johtuu? vaikka molemmat nupit kylmällä niin kuskinpuolelle tulee lämmintä?
-
Jos käännät sen kuskinpuolen nupin lämpimälle, tuleeko entistäkin lämpimämpää vai tapahtuuko mitään?
-
Tulee ihan lämmintä kun kääntää lämmöt täysille, sitten kun kääntää kylmälle niin tulee ulkoilman lämpöstä ilmaa ei kylmää.
-
niin autossa on ilmastointi, jäi mainitsematta.
-
niin autossa on ilmastointi, jäi mainitsematta.
Onko automaattinen vai manuaalisäädöillä?
-
manuaali, ei lue lämpötiloja pelkästään väri sinisestä punaselle.
-
selvis vika, joku muovi vipstaaki hajonnu ratin alta mikä säätää lämpötilaa.
-
Nyt iski V70 -98 samaan vika. Eli kuskin puolelle tulee kuumaa varsinkin 19 asteen yläpuolelle säädettynä. Jos kääntää täysin siniselle silloin tulee edes jotenkin kylmää mutta ei hyvin. Automaatti ilmastoinilla varustettu. Sen verran tutkin että sisäilman haistelia pyörii ja on puhtaan näköinen ja säädintä on rumpattu laidasta laitaan mutta ei ainakaan sillä korjaantunu. Vänkärin puoli pelaa oikein. Mistähän tuota alottas tutkimaan???
-
Samat oireet minullakin V70 -02, automaatti-ilmastointi. Kuskille puhaltaa kylmää mutta vänkärille kuumaa. Anturin putsaamisesta pitää aloittaa.
selvis vika, joku muovi vipstaaki hajonnu ratin alta mikä säätää lämpötilaa.
Mikä vipstaaki tarkalleen? Mitä tuli maksamaan?
-
Nyt iski V70 -98 samaan vika. Eli kuskin puolelle tulee kuumaa varsinkin 19 asteen yläpuolelle säädettynä. Jos kääntää täysin siniselle silloin tulee edes jotenkin kylmää mutta ei hyvin. Automaatti ilmastoinilla varustettu. Sen verran tutkin että sisäilman haistelia pyörii ja on puhtaan näköinen ja säädintä on rumpattu laidasta laitaan mutta ei ainakaan sillä korjaantunu. Vänkärin puoli pelaa oikein. Mistähän tuota alottas tutkimaan???
Siellä on kojetaulun alla ilmanohjainläpät tjs jotka ohjaavat ilmastoinnin ilmankulku suuntaa aina sinne missä tarvitsee lämmintä tai kylmää ja muistaakseni siihen olemassa myös
softaus eli päivitys.Ps.Viisaammat jatkakoot. :)
-
Käytin tuossa auton töpselin nokassa ja siellä huomasin että ilmeisesti juuri tämän lämmönsäätö moottorin prosentit oli ihan mitä sattuu ja seilas kokoajan. Moottori liikkuu hyvin joten olisko vain puhdistuksen tarpeessa säädin. Yhdellä korjaamolla oli puhetta niin meinas että kannattaa purkaa se säädin ja puhdistaa, on kuulemma aika paksusti valkovaseliia siellä ns. lukijassa. Onko kukaan tutkinu niitä säätimiä tarkemmin?
-
Juuzoppi !, saitko toimimaan,mitä teit?.
Tutkiminen kannattaa!, (Korjaanpas äskeistä omaa kirjoitusta) ihmettelin kun kuskinpuolelle ei tule lämmintä ilmaa, niin tutkin polkimien yläpuolta ja huomasin että putkien sokat ei ollu pohjassa asti ja niinpä lämmittimen (asentosiirtimet) osuivat sokkaan eikä siirtimet liikkuneet tarpeeksi kauas että olisi lämmintä tullut, painoin sokat pohjaan ja taas pelaa, ihmettelen vaan että miten ne toimi tossa aikasemmin? :idiot2: :3/4 jättää sen:
-
Eipä ole ongelma vielä ratkennut. Jokin aika sitten käytin autoa mittarikorjauksessa, jossa sanottiin, että lämpötilaa haistelevan ja ilmastointia ohjaavan ccm-yksikön tuuletin pitää ääntä ja vetelee ehkä viimeisiään.
Lämmönsäädön saa toimimaan, kun kääntää vänkärin puolen hetkeksi täysin kuumalle ja palauttaa sitten haluamaansa lämpöön.