Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Eetupo - 28.02.2016, 15:03:05
-
Hei. Volvossa syttyi lamdanvalo ja antoi a2 pistokkeesta koodin 1-1-3. Missä vika? Auto käynnistyy ja käy täysin normaalisti ja kesti ajaa 500km, vaikka valo paloi.
Autolla on ajettu 330 000 km ja vm 1994.
-
Tuossa artikkelissa (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=56440.0) käsitelty kyseistä koodia. Onko ilmanputsari missä kunnossa ja ootko nollannut tuon koodin ja se tulee uudelleen?
-
ilmasuodin vaihdettu puolitoista vuotta sitten. koodi on aiemminkin ilmennyt, mutta nollauksen jälkeen tulee parin kuukauden päästä uudelleen.
-
Noh, lambdaa, lämpöanturia, immua, liittimiä, imuvuotoja jne selvittelemällä ja korjaamalla voi mennä eteenpäin. Tai sitten vaan nollaa sen koodin ja ajelee :) Onko se auto millä koneella? Ja onko jotain erityistä ajotyylissä silloin kun tuo ilmenee?
-
bensakone ja 10 venttiilinen. Ihan tavallisella ajotyylillä. Ei väliä ajaako matka-ajoa vaiko kaupungissa.
-
Helpointa on tutkia starttispraylla niitä imuvuotoja. Sitten antureiden liittimien putsaaminen. Onko tulpat ja tulpanjohdot vaihdettu milloin?
-
Ilmavuotoja ei löytynyt. Antureita putsailtu. Tulpat vaihdettu noin 26 tkm sitten, johdoista ei ole varmaa tietoa. Unohtui aiemmin kertoa että moottorinlämmöt ei matka- taikka kaupunkiajossa nouse ihan sinne klo 3. viisari jää siihen klo 4 tai puoli neljään.
Koodi on nyt nollattu ja ajeltu jonkin aikaa.. Saa nähdä milloin syttyy vai syttyykö ensinkään.