Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: bertone81 - 19.07.2011, 22:13:30
-
60 km/h lämmöt ovat normaalit mutta kun nostaa vauhdin 100km/h niin lämmöt nousee ihan puna rajalle.
vaihdettuja osia: 88.c termostaatti , uusi visko tuuletin , lisä flektin anturi 92,c , mittarin anturi , vesi-pumppu .
mittasin digitaalisella laser mittarilla kun auton mittari oli puna rajalla niin sylinterinkansi 107.c , ylä-vesiletku 92.c , ala-vesiletku 86.c ----- lisä flekti ei vielä pyöri , eikä nosta painetta paisuntasäiliöön eikä keitä .
olisiko ideoita mikä vaivaa??
-
Syyläri vaihtoon. Saattaa olla ehjä ulkoisesti. Väri saattanut muuttua vihertäväksi. Kun ottaa irti ja kolauttaa, niin muuttuu samantien tomuksi ja jäljelle jää luuranko.
-
Terve! Mikäs vuosmalli on kyseessä? Itelle on myös tulossa tuolta USAsta berttoone. Pistäs vaikka kuvia tuonne showroomiin niin näen vähän että milanen peli on kyseessä. :nälkä:
Terveisin Viiksivallu
-
syyläri on puhdistettu sisältä ja ulkoa niin kuin koko järjestelmäkin...on ehjä.
laitan kuvia kun kerkeän
-
ylä-vesiletku 92.c , ala-vesiletku 86.c
Tuossa se ongelma kuitenkin on, vesi ei jäähdy syylärissä.
-
Mulla on V8 chevy jossa oon tutkinut lämpöongelmia. Nyt kun ne on voitettu, niin edelleen syyläriltä tuleva vesi on 10C viileämpää kuin sinne menevä vesi - omien kokemusteni mukaan se ei siellä sen enempää jäähdy.
Sitten mulla on rakenteilla toinen V8 joka on pikaveneestä. Ylikuumentui jatkuvasti joten omistaja vaihtoi uuteen ja tää päätyi mulle. Ylikuumenemisen syy paljastui kun purin koneen: vesitila täynnä ruostetta ja hiekkaa.
Joten: onks lohkon vesitila niin ruosteessa ettei lämpö vaihdu kunnolla? Suomi-autossa varmaan ois aina ollutkin korroosiota estävää jäähdytysnestettä kierrossa, mut jos on jenkkiauto niin ehkä siellä on aina kiertänyt vesi...
-
Ehkä alulohkot hiukan huonoja ruostumaan mutta kuivana seisotettu voisi hapettuakin...
-
Mulla on B28E jolla oli ajettu pelkällä vedellä kun piti lisätä aika tiheään. Avasin kannet niin lohkon vesitilat olivat puolillaan ruostehiutaleita.