Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: devilkoskinen - 19.07.2011, 22:14:58
-
Ostin liikkeestä venttiilivikaisen t4. autosta oli 3pytty pimeenä, oli molemmat venttiilit palanut. Nyt kansiremppa tehty ja auto ajossa. Käy tyhjää huonosti ja ei lähde liikkeelle ellei ahda reippaasti. Kovemmassa vauhdissa kun lyö kaasun pohjaan niin auto vaan takeltelee ennen kun ahtopaineet nousee kilooon. Lamdan valo palaa kokoajan, tosin liikkeessä väittivät että ne on vaihdettu. Autoon on laitettu lastu ja vapari edellisellä omistajalla. Mielestäni auto on laiska , eikä kulje ollenkaan niinkun pitäisi. mistähän voisi lähteä etsimään vikaa? Voisiko olla turbossa ohivuotoa??? >:( :-[ :-[
-
Ostin liikkeestä venttiilivikaisen t4. autosta oli 3pytty pimeenä, oli molemmat venttiilit palanut. Nyt kansiremppa tehty ja auto ajossa. Käy tyhjää huonosti ja ei lähde liikkeelle ellei ahda reippaasti. Kovemmassa vauhdissa kun lyö kaasun pohjaan niin auto vaan takeltelee ennen kun ahtopaineet nousee kilooon. Lamdan valo palaa kokoajan, tosin liikkeessä väittivät että ne on vaihdettu. Autoon on laitettu lastu ja vapari edellisellä omistajalla. Mielestäni auto on laiska , eikä kulje ollenkaan niinkun pitäisi. mistähän voisi lähteä etsimään vikaa? Voisiko olla turbossa ohivuotoa??? >:( :-[ :-[
Se lambdavalo ei kerro lambdan viallisuudesta, vaan jostain viasta, joka aiheuttaa päästöjen nousua.
Vika voi olla vaikka imuvuoto, sytytyskatkos, johtosarjavika tai melkein mitä vain moottoripuolelta.
Vikakoodien luennalla siis eteenpäin.
Sytytystulpat ja puolat kannattaa tarkastaa, erityisesti ne puolat halkeamien varalta.
-
Tulpat ja puolat on vaihdettu uusiin, että niissä ei pitäisi vika olla..