Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Voimansiirto (kytkin, vaihteisto ja peräkeskustelut) => Aiheen aloitti: Hesetius - 03.03.2016, 03:18:48

Otsikko: Jousitettu vs jousittamaton sintteri.
Kirjoitti: Hesetius - 03.03.2016, 03:18:48
Omaan prokkikseen olis suunnitteilla kytkinlevyn päivitys kokoonpanoon pottapyörä/sintteri/SRE763/m90.
Kokemuksia ja isällisiä neuvoja kaivattas laatikoitten kestämisen ja ajettavuuden kannalta jousittamattomasta sintteristä jousitettuun verrattuna?
Iskuuhan jousittamaton antaa enemmän eikä kait ole ihan niin inhimillinen ajaa verrattuna jousitettuun, mutta kytkimen pitäs kestää pientä pommia radalla ja sunnuntai kruisailua kylänraitilla ilman että kytkimestä heti pito loppuu tai että laatikko morjestaa ittesä asfaltille tärinöistä/vapinoista  :3/4 jättää sen:

myös jotain kummitustarinoita vakio huimapyöristä kuullut että tykkää kyttyrää jos sintteri vähänkin lipsuu ???

Tiedostetaan jo että sintterillä ei mitään siemensyöksyä se kruisailu kaupungeissa ole, mutta enemmän vetää naaman ruttuun jos kytkin lipsuu rankemmassa ajossa ja joutuu vähänväliä laatikon jumppaamaan irti. Jousitettu levy kait antaa enemmän anteeksi, mutta onko ero kuitenkaan niin huima? 4-lapanen kova levy himottaa koska saatavuus ja hinta parempi verrattuna jousitettuihin useampi lapasiin.
Otsikko: Vs: Jousitettu vs jousittamaton sintteri.
Kirjoitti: 8-pätkä - 03.03.2016, 04:56:22
Valuvauhtipyöränhän se sintteri kaivaa aika nopeasti rajuun kuntoon jos paljon tarvitsee luistattaa. Mitä muissa autoissa kokemusta niin 6-lapainen jousitettu on ainakin ihan kohtuullinen ajettava kaupungissa jäykälläkin asetelmalla. Vähän ottava mutta totuttelun jälkeen ei mitään ongelmaa kun vähän ennakoi... :D Sellainen on tuohon omaankin tulossa -765 SRE:n kaveriksi.
Kaikenlaisia voimansiirron helinöitä ja kolinoita varmasti tulee kovalla levyllä mutta se on sitä motorsporttia.