Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Kari V - 03.03.2016, 10:37:22

Otsikko: V 70 /nelivedon kestävyys ?
Kirjoitti: Kari V - 03.03.2016, 10:37:22
Uutena foorumilaisena kiinnostaa hankkia V70/ neliveto.
Mitä pitää ottaa huomioon ?
Mikä on  nelivetotekniikan keskimääräinen kilometrikesto normi huolloilla ja eroaako miten etuvetotekniikan keston kanssa ?
Mitä hajoaa/maksaa noin, jos ja kun joskus on remonttia edessä ?
Otsikko: Vs: V 70 /nelivedon kestävyys ?
Kirjoitti: J2K - 03.03.2016, 11:12:06
Foorumin keskusteluista löytyy vastaukset. Vaatii vain aikaa
Omasta puolesta suosittelen vaikka polttoainetta menee hieman enemmän.
No ensimmäisenä mieleen tulee booriholkit jotka voi poikia 200tkm jälkeen.
-07 mk2  jo mahdollisesti parannettu malli?
Otsikko: Vs: V 70 /nelivedon kestävyys ?
Kirjoitti: musti79 - 04.03.2016, 09:03:00
Itse olen ajanut v70 AWD -05 200tkm->350tkm ja matka jatkuu edelleen... Booriholkin vaihdatin kestävämpään (karkaistu) 250tkm kohdilla ja 320tkm paikkeilla vaihdoin  Haldex Gen III pumpun (hiilet loppuivat pumpusta, purin sen ajankuluksi). Nämä huollot/korjaukset olisivat tulleet merkkihuollossa tekemään n 1000e booriholkin vaihto ja 700e haldex pumpun vaihto osineen ja töineen, työn osuus suurin meno erä. Itse tilasin osat netistä ja työt teetin ns nyrkkipajalla kun ei tämä volvo vielä mitään avaruustekniikkaa ole. Laatikko öljyt, haldex öljyt, peräöljyt, kulmavaihteenöljyt ja kardaanin boorien rasvauksen olen tehnyt 80-100tkm välein
Otsikko: Vs: V 70 /nelivedon kestävyys ?
Kirjoitti: jose - 04.03.2016, 09:15:02
2002 malli on muistaakseni vielä vanhalla mallilla. 2003 vaihtuu muistaakseni neliveto haldex malliin. Kumpi lie sitten kestävämpi?