Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Veteraanien korjaamo => Aiheen aloitti: eekoogee - 11.03.2016, 16:25:23
-
keinot alkaa loppumaan, joo , on keskimutteri irti, viimesin viritys 20 mm pultti ja yli metrin väännin mutta sitten hajosi vanne..., punahehkuiseksi en ole vielä lämmittänyt, Uskomattoman lujassa, se on kai kartiosovitteinen...? pitää kai pilkkoa rälläkällä koko keskiö...
https://picasaweb.google.com/100165292843498342225/VolvoPv58#6260798101002718834
Muut kuvat on muistinvirkistyksex kun joskus pääsen kasaamaan...
-
Lämpöä vaan ja kovaa painetta tuolla pultilla, kyllä se lähtee. On noiden kanssa paininut itse kukin. Kartioliitos on, ja siellä kiilatappi. Ovat aivan järjettömän tiukalla jumahtanut :idiot2:
-
Joo kova veto ja kohtuu lämpö.sitten vasaraa . Mutta varovasti ettei menis rumpu rikki. Mulla oli PV .ssä kuskin puolen rumpu myös tosi tiukassa. Mutta lähti
-
Ruostuneiden liitosten 3 tärkeintä on lämpö, iskut ja voitelu. Lyhennettynä molekyylit liikkeelle.
Lämmitä kuumaksi, hakkaa lekalla ruoste rikki ja irroitusöljy väliin vähentämään kitkaa. Mikään ei ole jättänyt aukeamatta :)
-
voitelua ei sinne saa, tai jos ruiskuttelee uskonvahvistajaa muttei se mene kartioon, täytyy alkaa etsimään kaasupulloja että sais vähä punastumaan... Hankala kun ei saa lämmitettyä samalla kun tuo teeitse ulosvedin on kiinnitetty...
-
Alkuperäsellä ulosvetäjällä on aina lähtenyt irti vaikka oliski ruosteessa, semmonen lekalla kiristettävä iso pultti. Painetta ja kovia iskuja niin kyllä on aina kartiot irronnu.
Rakentele tommonen:
http://www.vp-autoparts.com/main.aspx?page=article&artno=9991791
-
Hei, laittamassasi kuvassa vääntövarren toinen tukivarsi on ilmeisesti hitsattu vanteeseen kiinni? Vai onko nuo hitsisaumat jotain vanhoja? Jos se on hitsattu kiinni niin eihän tuo voi toimia varsinkin kun navassa on kiila joka estää sen pyörähtämisen akselin suhteen. Vääntö vain tuohon pulttiin.
-
Onko sulla se rummun kiinitys mutteri käänetty väärin päin vetoakselin päähän muuten se vetoakselin pää leviää on meenaan aika heikko.Mulla on kanssa ydessä projektissa kuskin puileinen rumpu niin paljon kiinni että ei lähde pois.Ei se rumpu vältämättä ole kiinni ruostunut.Kiila on liian syvällä ja kun rummun pultin kiristää piukkaan niin kiila rikkoo rummun keskiöstä kiila uran.
-
joo on hitsattu vanteeseen ettei napa pyörisi mukana kun vääntää ulosvetäjää kireemmäx. En ymmärrä miten muuten saisi pidettyä pyörää pyörimättä.
Akselln pää on vielä kestänyt leviämättä. Mitä tarkoitat rummun pultilla? mutteriako?, Tarkoitatko että edellinen asentaja on runnonut kiilan vituiks uraansa jonka vuoksi rumpu ei irtoa.? Pitäisi sen tulla kiiloineneen ulos kun runnoo...kai..
-
Voimaa vaan peliin, käännät tuota ulosvetäjää niin kauan että pamahtaa irti, jos taas ulosvetäjä pamahtaa niin tiedät mistä vahvistaa ;) näin meni itellänikin, hajosi aluksi, mutta hitsasin niin paljon rautaa lisää että johan ukesi rumpu !
Ei siinä muu auta.
-
näin se on nähtävä
-
Irti on, kiitos kaikille mukana eläneille, Tosiaankin ulosvetäjään uudet hitsaukset , voimaa lisää ja vasaraa ulosvetäjän pulttiin niin pamahti irti kylmänä, ainoa vaurio tuli toiseen vetoakseliin, pää levisi mutta korjautui hiomalla 20 mm kierrettä pois.