Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: JiiPeePee - 17.03.2016, 23:03:58
-
Omassa -09 V70 on kivenisku tuossa katon etureunassa ja se on luonnollisesti alkanut kuplia. Kertokaahan viisaammat että kuinka iso homma tuon fiksaus ja häivyttäminen on taitavalle automaalarille? Ja jos on näppäriä fiksareita eteläisessä suomessa niin saa toki ilmottautua.
-
(http://s21.postimg.org/x0o9xq9cz/image.jpg) (http://postimg.org/image/x0o9xq9cz/)
-
Jos tuon hyvin meinaisi korjata niin vaatisi tuulilasin irroituksen, toki tuohon pystyy häivytys maalauksen tekemään mutta noin tummassa värissä helposti häivytyksen rajat jää näkymään.
-
Toi on arka paikka ottamaan osumaa. Useammassa autossa nähnyt maalivaurion. Uudemmissa ei ala kuplimaan, joten onko niissä parempi pohjamaali?
Bilian hinta tuollaisen korjaamiseen oli 1800 + tuulilasi (koko katon maalaus). Pienemmän maalaamon kaveri kertoi ettei kannata maalata muuten kuin paikkapensselillä töpöttämällä. Se vastamaalattu katto kun saattaa olla kohta taas puhki, eikä ruoste kuulema Volvoissa etene...
-
Itse meinasin maalauttaa katon ja samalla lasi vaihtuu. Sit lasia asentaessa laitan yleismallisen kumilistan tohon yläreunaan suojaamaan kiveniskuilta.
-
Myös oman -09 V70 katon etureunassa on useampia kuvan kaltaisia kiveniskemiä, jotka ovat lähteneet kuplimaan/ruostumaan. Ilmeisesti varsin yleinen ongelma näissä. Onko kokemuksia näiden paikkojen korjaamisesta? Olisiko suositella maalaria/fiksaria Tampereen seudulla?
-
Itse korjautin CCLdesignilla Hollolassa. Hioivat ja vetivät sävytettyä epoksia tuohon ja sen jälkeen hionta.
-
Itselläni on myös paljon pieniä osumia auton katon etureunassa, mutta ongelmaa niistä ei ole tullut, kun paikkaan uudet osumat 1-2 kertaa vuodessa. Auto on -09 V70, kilometrejä on vajaat 250 tkm.
Jos iskemän pohjalla on ruskeaa sävyä, niin rapsutan sen ensin pois ja tökkään paikkamaalia päälle hammastikun kärjellä. Paikkamaalipullon pensseli on liian iso väline, sillä on vaikea tehdä siistiä paikkausta. Laakkaa en ole käyttänyt, mutta silti ei viiden vuoden omistusaikana ole samaa kohtaa joutunut uudestaan korjaamaan. Auto säilytetään illat/yöt lämpimässä tallissa, mutta en tiedä onko siitä kummoista apua ruosteen vastustamisessa, kun talviaamuina on taas hyvin usein vastassa kattoon asti yltävä lisäkerros suolakuraa moottoritiellä.
-
Jännä juttu.
Mulla on 2010 ex-taksi ja ajettu jo yli 300tkm mutta ei yhtään ruosteen alkuakaan katon reunassa..
Liekö pesty niin useasti että ei oo alkanu ruostumaan :D
-
Olisko sun auto ollut ajossa jossain jossa ei niin paljon teitä hiekoiteta tai ajettu taajamaa tms jossa ei ehkä hiekka pieksä niin paljoa. Ikävästi alttiina tuo etureuna kyllä
-
Itse korjautin CCLdesignilla Hollolassa. Hioivat ja vetivät sävytettyä epoksia tuohon ja sen jälkeen hionta.
Oisko mahdollista saada kuvaa? Itselläkin 2014 XC60 kukkii samasta kohtaa. Pieniä ruostepisteitä vielä mutta kun tänään yhden avasin niin lopulta oli poistettava maalia puolikkaan pikkusormen kynnen verran. Ruoste etenee salakavalasti. Hapottelin ja töpötin maalia ja aika hyvä tuli. Valkoinen väri on näissä asioissa hyvä. Mutta pisteitä on useita ja tars jonku tellingin että yltäis.. Parempi korjauttaa ammattilaisella vuoden parin sisään
On kyllä anteeksiantamatonta että eivät ole laittaneet sinkitystä tms tuohon