Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: jaskajokunen - 18.03.2016, 18:00:04
-
Tämä vika on ollut jo kuukauen ajan eli kun nelosella on nopeus n. 100km/h tapahtuu muutaman sekunnin nykäys, samalla kierrokset putoaa 200-300. Tämän jälkeen toimii taas 10-20 km ja taa nykaisee.
Auto on ollut em. vian johdosta vikakoodien luennassa ja ei ole tallentunut mitään.
Kaasuläppä tms. on vaihdettu jo joskus eli keltainen tarra on. Tulpat on vaihdettu noin 30tkm sitten ( volvo-merkkiset)
Aluksi kuvittelin kyseisen oireen tulevan vain täydellä tankilla, mutta viimeksi nyki myös puolella tankilla.
Alemmissa nopeuksissa ei ole ollut häiriötä
-
Kaasuläppä menossa jälleen.
Itellä teki kans tommosta samoissa vauhdeissa, tosin nykäysten väli saattoi olla 100km tai enemmänkin, ei siinä kovin pitkään mennyt, kun läppä stten jälleen lauksesi.
Ei se nykimis vaiheessa antanut mitään vikakoodia, hajottuaan kyllä.
Ei se keltatarrainen kestä yhtään sen paremmin, kuin se alkuperäinen, se on tehdaskunnostettu = samaa kuraa.
-
Jättääkö tuo heti tielle, vai meneekö limb home tilaan ?
-
Yleensä kai limp modeen, en oo muuta kuullu ja omat kokemukset on et aina limp mode. Monta läppää jo hajonnut mun autosta.
-
Sercap ei tee enää ETM korjauksia, joten mistäpä löytyisi seuraava korjaaja, tai pätevät ohjeet ?
-
Tuollahan (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=57505.0) asiaa on puitu. Sacerin valmistamana ilmeisesti Ebaysta/Amazonista saa tuota kontaktitonta TPSää. Osalla korjaus onnistunut ilmeisesti paremmin ja osalla ei niin hyvin.
Muoks:
Tosin epäonnistuneissa tapauksissa juurisyy vikaan on voinut olla jossain muuallakin.
Itse ohjeita katsellessa tuli mieleen että mielummin muokkaisin magneettia kuin tuota akselia (kohdat 15. ja 16.), sillä kai tuossa on tarkoituksena vain säätää magneetin etäisyys oikeaksi lukijasta, jotta jännitteet vastaavat ohjearvoja.
-
Tuollahan (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=57505.0) asiaa on puitu. Sacerin valmistamana ilmeisesti Ebaysta/Amazonista saa tuota kontaktitonta TPSää. Osalla korjaus onnistunut ilmeisesti paremmin ja osalla ei niin hyvin.
Ite vaihdoin omaani ja hyvin on toiminut. Tuo ohje on mielestäni kyseenalainen. Se on kopioitu kuvineen suoraan ulkomaiselta foorumilta. Omassa ei tarvinnu tuota akselia muotoilla, pelkkä lyhennys riitti ja jännitteen mittaus toimi eri nastoista..
Sen varmistaa, ett raaputtaa juotospaikat puhtaaksi siitä mössöstä millä se on valettu täyteen, niin juotokset tarttuu.
-
Ite vaihdoin omaani ja hyvin on toiminut. Tuo ohje on mielestäni kyseenalainen. Se on kopioitu kuvineen suoraan ulkomaiselta foorumilta. Omassa ei tarvinnu tuota akselia muotoilla, pelkkä lyhennys riitti ja jännitteen mittaus toimi eri nastoista..
Sen varmistaa, ett raaputtaa juotospaikat puhtaaksi siitä mössöstä millä se on valettu täyteen, niin juotokset tarttuu.
Onko kukaan aatellut laittaa "päivitettyjä" ohjeita ? Vaihdon jälkeen pitää kai käydä Huollossa, tuleeko siellä kitinää, jos on erityyppinen TPS ?
-
Onko kukaan aatellut laittaa "päivitettyjä" ohjeita ? Vaihdon jälkeen pitää kai käydä Huollossa, tuleeko siellä kitinää, jos on erityyppinen TPS ?
Täällä ainakin meni vaihto plug' n pray menetelmällä. Uusi anturi paikalleen ja vehkeet tulille. Vikavalot sammuili itsestään ja kaikki toimi. Ei tarvinnut käydä huollossa.
-
Onko kukaan aatellut laittaa "päivitettyjä" ohjeita ? Vaihdon jälkeen pitää kai käydä Huollossa, tuleeko siellä kitinää, jos on erityyppinen TPS ?
Tuosta jännitteen mittauksesta en osaa sanoa onko forumin ohjeessa oikeat pinnit.
Tuolta (http://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?t=50835) sivun lopusta löytyy linkki Sacerin asennusohjeeseen (pdf) ja suunnilleen yhtä pitävät ohjeet näyttävät olevan. Jossain ohjeessa opastettiin ennemmin mukkaamaan tuota akselia ja jossain taas mainittiin että magneetin pyörittäminen eri asentoon muuttaisi jännitettä.
You measure the voltage across pin 1 & 3 on the Sacer side and compare it to the voltage across pins 4 & 2 on the non- Sacer side with the original sensor reconnected and the black lead hanging loose.
Rotating the magnet is the correct way to adjust. You will change the voltage by doing so from around 1.18V to around 1.5 volts so you can match it with the non- Sacer side.
Ideally a voltage of around 1.35V is fine.
Sacerin ohjeen mukaan, jos throttle body muuttuu, pitää uusi body ohjelmoida ECMn (viimeiset lauseet). Selvennyksenä sanottakoon että Sacerilta saa siis myös noita runkoja. Pelkän TPSn vaihdon tarkoitus on olla "läpinäkyvä" eli mielestäni ohjelmointia ei vaadita.
100% varmoja vastauksia tuskin saat, sillä onnistuminen tuntuu olevan sidoksissa tekijään, mutta ei tuo nyt mahdottomalle kokeilulle vaikuta.
-
Tässä on Sacerin anturin mukana tullut ohje : KLIK (http://timor.pic.fi/kuvat/turhuudet/2013/Contactless%20TPS%20Installation%20For%20Volvo%201999-2002%20ETMs.pdf)
-
Tuossa ohjeessa on hieman epäselvästi kerrottu tuo akselin katkaisemisen paikka ja syy. Sen oon käsittänyt, jotta tällä toteutuksella jää nuo ETM viat pois kun ei ole mekaaninen kosketus liuskoihin.
Tämän lisäksi tarvitaan tuo laippa tiiviste volvolta ? Mikä siinä voi asennuksen yhteydessä muuttua, jos kaasuläppä on kiinni ja tuo uusi kikotin asemoidaan myös kiinni asennossa.
-
Tuossa ohjeessa on hieman epäselvästi kerrottu tuo akselin katkaisemisen paikka ja syy. Sen oon käsittänyt, jotta tällä toteutuksella jää nuo ETM viat pois kun ei ole mekaaninen kosketus liuskoihin.
Tämän lisäksi tarvitaan tuo laippa tiiviste volvolta ? Mikä siinä voi asennuksen yhteydessä muuttua, jos kaasuläppä on kiinni ja tuo uusi kikotin asemoidaan myös kiinni asennossa.
Akselin pää ei mahdu tuon uuden anturin kera olemaan paikallaan. Muistaakseni siitä vaan katkaistaan ylimääräinen pois lähes mutteria myöden. Sen hahmottaa kyllä kun on kikkareet käsissä.
Laippatiiviste Volvolta, tai sitten naputtelee itse tiivistepaperista.
-
Tuollahan (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=57505.0) asiaa on puitu. Sacerin valmistamana ilmeisesti Ebaysta/Amazonista saa tuota kontaktitonta TPSää. Osalla korjaus onnistunut ilmeisesti paremmin ja osalla ei niin hyvin.
Muoks:
Tosin epäonnistuneissa tapauksissa juurisyy vikaan on voinut olla jossain muuallakin.
Itse ohjeita katsellessa tuli mieleen että mielummin muokkaisin magneettia kuin tuota akselia (kohdat 15. ja 16.), sillä kai tuossa on tarkoituksena vain säätää magneetin etäisyys oikeaksi lukijasta, jotta jännitteet vastaavat ohjearvoja.
En kyl lähtis tuota magneettia muokkaamaan, magentismi muuttuu ja siks toiseks se näyttää hyvin haperolta, eli voi hajota koko mötti, jos sitä alkaa työstämään.
-
http://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?t=38504
Tuolta löyty tietoa ja useampi ohje kuvien kanssa.
-
Voisiko tuo kaasulapän TPS olla myös syynä siihen, jotta vakkari putoilee nykyisin pois päältä itsestään, juurikin siinä 100-110km/h vauhdissa ?
-
Pätkivä ABS boksi voi tehdä tommosta. Pätkäseekö nopeusmittari samalla? Jos niin, sit on ABS boksivikaa.
-
Pätkivä ABS boksi voi tehdä tommosta. Pätkäseekö nopeusmittari samalla? Jos niin, sit on ABS boksivikaa.
Ei ole nähdäkseni vaikutusta nopeumittariin, tuo vika tuli vain samaan aikaa sen nykimisen kanssa.
Oliko tämä se oikea TPS (http://www.ebay.co.uk/itm/ELECTRONIC-CONTACTLESS-THROTTLE-POSITION-SENSOR-FOR-VOLVO-V70-C70-S60-S70-S80-XC-/171503903834?hash=item27ee6de45a:g:TSQAAOSwBahVAuOY). Tosin tuo ei ole se aito Sacer ja tekstissä puhutaan kahdesta tps:stä ?
-
Kyl toikin käy. Tulee vaan yhdelle puolelle.
Tossa sacer. Todennäköisesti tuo linkittämäsi on kuitenkin samasta paikasta lähtöisin.
http://m.ebay.com/itm/Contactless-TPS-Throttle-Position-Sensor-FIX-Faulty-Volvo-MASERATI-ETM-99-02-/141750847423?_trkparms=aid%253D222007%2526algo%253DSIC.MBE%2526ao%253D1%2526asc%253D20150519202348%2526meid%253D7d55e2611283439ebd8ffc646d18c3d8%2526pid%253D100408%2526rk%253D1%2526rkt%253D2%2526mehot%253Dag%2526sd%253D130713474222&_trksid=p2056116.c100408.m2460
-
Jos tuon päätät hommata ja asentaa, nin dokumentoi toki työ ja kerro sudenkuopista ja niistä vaiheista joista on epäselvyyttä. Varmasti useampaa kiinnostaa ja ohjetta tarvinnee myös tulevaisuudessa.
-
No nyt tuli tilattua tuo Sacer. Onko tuossa läppärungossa jotain muuta fixattavaa tai putsausta vaativaa kohtaa ?
-
No nyt tuli tilattua tuo Sacer. Onko tuossa läppärungossa jotain muuta fixattavaa tai putsausta vaativaa kohtaa ?
Eipä varsinaisesti. Toki läppä + runko kannattaa puhdistaa mahdollisesta karstasta yms...
-
Oon ollut laiska ja tuo V70 on vieläkin pihassa. Kaasuläppää ei kai kannata/voi lähettää muualle säädettäväksi ?
En oo vieläkään tajunnut sitä tarkistus "sekvenssiä". Kun on läppä piuhoissa kiinni , niin hetken kuluttua se läppä ajaa itsensä kiinni ja auki kuten ohjeissakin on. Tästä eteenpäin ei kaasuläpän painaminen aiheuta mitään reaktiota kaasuläpässä, vaik on johdot kiinni.
Tuon säätäminen on kait melko autokohtaista, eli läpätintä ei voi lähettää kenellekkään nohevammalle säädettäväksikään.
Tää on melko ahdistava tilanne :buck2:
-
Siis käsitänkö nyt väärin, että auto ei lähde käyntiin tuolla läpällä, vai onko se edes vielä paikoillaan?
-
Siis käsitänkö nyt väärin, että auto ei lähde käyntiin tuolla läpällä, vai onko se edes vielä paikoillaan?
En oo tehny tuolle kesän aikana mitään, kun ei oo ollu dremeliä käytössä. Nyt oon taas koulussa ja saa sitten tarpeenvaatiessa työstettyä sitä akselia.
Kysympä vielä kerran, että pitääkö sen kaasuläpän liikkua virtojen ollessa ON asennossa, kun kaasupoljinta painetaan ? Virtojen kytkemisen jälkeen se vetää kiinni ja vapautuu muutaman sekunnin jälkeen hieman raolleen, muuten se ei liiku edes poljinta painamalla.
-
En nyt valitettavasti muista pitäiskö ton läpän liikkua sit enää paikallansa ilman et on aktivoituna tuo läpän testimoodi. Pitäis käydä ihan omastani testaamassa, et voisin sanoo varmaks.
Ei kai siin muuta ku pistät sacerin paikkaas ja kokeilet, kuin käy. Voi tuurilla osua hetikin paikalleen.
Jos boksia purkaa vähän enempi ni saa ton akselin katkaistua vaikka rautasahalla. Dremelillä tosin paljon vähemmän vaivaa.
-
Tänään sain aikaiseksi jälleenrakentamisen. Hitto kun muistaisi kaikki ruuvit, pultit ja mutterit laittaa takaisin. Näyttäis taas olevan monta ylimääräistä :idiot2: Ehkä ens viikolla sitten sais loputkin rojut paikoilleen.
-
Eikös tuon automaatin pitäisi olla ns viides vaihde eli joku lock, jonka takia se tuntuu vielä vaihtavan isomman vaihteen? Eli kierrokset putoaa tuon verran kun se tapahtuu.
Ootas tarkennan myöhemmin... mutumutua
-
Eikös tuon automaatin pitäisi olla ns viides vaihde eli joku lock, jonka takia se tuntuu vielä vaihtavan isomman vaihteen? Eli kierrokset putoaa tuon verran kun se tapahtuu.
Ootas tarkennan myöhemmin... mutumutua
Tuo nykiminen ilmaantui viime keväänä, kierroslukumittari reagoi siihen selkeämmin. Tää on mk1 eli vaihteisto on tietääkseni 4 pykäläinen ?
-
Tuo nykiminen ilmaantui viime keväänä, kierroslukumittari reagoi siihen selkeämmin. Tää on mk1 eli vaihteisto on tietääkseni 4 pykäläinen ?
Niin on ja se turbiinilukko on tavallaan se viides vaihde, lukittuu yleensä n. 80kmh nopeudessa. Kierrokset putoaa n. 200rpm kun se tapahtuu.
-
Niin on ja se turbiinilukko on tavallaan se viides vaihde, lukittuu yleensä n. 80kmh nopeudessa. Kierrokset putoaa n. 200rpm kun se tapahtuu.
Tuo sakkaaminen tapahtui 100-120km/h vauhdissa. Avatussa TPS:ssä oli selkeät skraadit siinä kosketuspinnassa.
-
Tänään oon tapellut tuon ETM:n kanssa omissa mittauksissani ei nämä taulukon lukemat pidä paikkaansa
(http://puu.sh/r7lIr/224b1aec0f.png)
Tuossa tekstissäkin se kerrottiin. Ongelmana on että siltä kolmos pinniltä mitattuna jännitteet on 0,63v 1,404v ja täysin auki 4,76v
Eli kaikki arvot on korkeammat kuin tuossa alemmassa listauksessa ?
Magneetin kääntäminen ei juurikaan muuta voltteja, ainoastaan läpän toiminta muuttuu. Toisessa kohdassa se kilkkaa kahdesti ja jää raolleen, toisessa kohtaa kilkkaa kahdesti ja jää kiinni n.10 sek ajaksi.
Video youtubessa toiminnasta. https://www.youtube.com/watch?v=ykgzYCN-F6A
Anturiin on sitä kolon sektoria lisätty myötäpäivään, kun oli ekassa mittauksessa viikko sitten voltit isompia, tosin ei ollut noin tarkkaa mittaria käytössä. Nyt on muutama lainassa koululta.
Kaasupoljinta painamalla ei arvot muutu miksikään.
Lisäksi madalsin sitä kiinnitysmutteria, kun oli jossain vaiheessa jumistusta havaittavissa. Kannessa oli nirhauma, ikäänkuin olisi mutteri osunut siihen ?
edit: Millä volttimäärällä tuon saisi käymään ? Pystyvätkö volvolla tai jollain nohevalla ohjelmoijalla mukauttamaan voltit kohdilleen ?
-
Pistäisin kasaan ja kokeilisin toimiiko.
Volvolla noita ei säädetä mihinkään.
Saa olla sitten aika perehtynyt ohjelmoija kuka noita osaa mennä ronkkiin.
Mahtaakohan sen kuuluakin jäädä vähän aiki, että käy tyhjäkäyntiä...
-
Juu, nyt on auki raollaan itsetestauksen jälkeen. Pitää huomenna taas parsia kasaan, alkaa kyllä jo kohta menemään rutiinilla nippuun.
Mä luulin, jotta kun vaihtavat volvolla sen ETM:n niin säätävät voltit kohilleen.
-
Ei ne mitään säädä, kun ei siihen ole ohjelmassa mitään mahdollisuutta. Lataavat vaan uuden softan koteloon ja se on siinä.
-
No ei lähde, ei edes lupaa :-\ Mitähän tuon kanssa tekisi. Ketään, joka haluaisi ottaa tuon etm:n korjaukseen ?
-
Onkohan siellä nyt kaikki muut kunnossa, autohan on käsittääkseni seisonut jo pidempään. Tuleeko kipinää ja onko paineet bensatukin päässä?
Onko puristuksia?
-
Pitää huomenna mittailla sulakkeet läpi, sitten taas puretaan sitä ETM:ää.
-
Järjestelmärele on syytä kattoa myös. Siinä releboksissa vasemmalla neliskanttinen. Siinä on muistaakseni useampia samanlaisia. Voi vaihtaa ristiinkin. Bensapumpun rele on kans vikalistalla näissä.
-
Järjestelmärele on syytä kattoa myös. Siinä releboksissa vasemmalla neliskanttinen. Siinä on muistaakseni useampia samanlaisia. Voi vaihtaa ristiinkin. Bensapumpun rele on kans vikalistalla näissä.
Tässä ei ollut kuin yksi samanlainen rele 949448. Ei vetänyt edes suoraan akulta kytkettynä, tosin akun jännite oli 11,8, mutta kokeilin myös toisella akulla, ei toiminut. Avasin releen ja kokeilin käsin kärjet kiinni, silloin alkoi myös etem kilahtelemaan. Olisiko tuo rele hajonnut sen viime kokeilun jälkeen ? Sillä videollahan tuo toimi vielä kuin ihmisen mieli :idiot2:
Kuinkas se Xeemodex (http://www.ebay.com/itm/99-02-Volvo-XeMODeX-ETM-Throttle-Body-S60-C70-S70-S80-V70-XC70-/252511522683?hash=item3acadc0f7b) tarvitsevatko he vanhan etm:n tilalle ? Toimisiko se tässä tapauksessa ilman kikkailuja ?
-
Xemodexiä joskus kysyin Kanadasta, eivätkä suostuneet tekemään kauppaa eurooppalaisten kanssa. Olisi kuulemma ollu joku jälleenmyyjä muistaakseni UK:ssa. Eivät koskaan vastanneet viestiini, eikä edes puhelimeen, se sitten jäi.
Muistelen, ett Xemodex tarvii sen boxin sinne. Ne testaa ja ajaa siihen ohjelman, sit pitäis olla plug&pray.
Toi minkä linkitit saattais vahingossa vaikka toimia, viitaten yhden foorumilaisen puheisiin joka laittoi 80 sarjan volvoon käytetyn 70:n boksin ilman ohjelmointia ja lähti kuulemma rokkaamaan hyvin. En tiiä sit mut itellä on semmonen tutina, et kyl se kuiteskin sitä oikeen mallin ohjelmaa sinne kaipais.
En silti ottais riskiä, että toimiiko. Uutta boksia vaan volvolta ja se on siinä sitten.
-
Uutta boksia vaan volvolta ja se on siinä sitten.
Eikös sinne pitäis toimittaa se vanha vaihdossa ?
-
Eikös sinne pitäis toimittaa se vanha vaihdossa ?
Siinä on panttimaksu. Jos et toimita vanhaa takaisin, menetät pantin.
-
Toi minkä linkitit saattais vahingossa vaikka toimia, viitaten yhden foorumilaisen puheisiin joka laittoi 80 sarjan volvoon käytetyn 70:n boksin ilman ohjelmointia ja lähti kuulemma rokkaamaan hyvin. En tiiä sit mut itellä on semmonen tutina, et kyl se kuiteskin sitä oikeen mallin ohjelmaa sinne kaipais.
En silti ottais riskiä, että toimiiko. Uutta boksia vaan volvolta ja se on siinä sitten.
Onko turbossa sama ETM kuin vaparissa. tää mun on turbo
-
Onko turbossa sama ETM kuin vaparissa. tää mun on turbo
eri se on. Mut toi jannu mistä kerroin vaihtoi T5:n boksin vapariin ja sitä kyllä suuresti ihmettelin.
-
Saas nähdä onnistuuko tuolla (http://www.ebay.com/itm/131952836874) Ei se sacer vaan lähtenyt rokkaamaan, en uskalla enempää sahailla, jottei katti hajoo.
-
Aika uhkarohkeeta noiden vanhojen läppien ostelu. Varsinkin kelta tarrasten. Voi hajota kans koska vaan, mut toivotaan et sattuu vähän ajettu versio kohdalle ja lähtee skulaamaan.
-
Eipä ollut musta tuon sacerin asentajaksi, en jaksa enää pähkäillä sen kanssa. Jos tuolla saa auton rokkaamaan edes vuoden eteenpäin, niin oon tyytyväinen.
-
Uusi käytetty läppä saapui perjantaina, ropasin sen tänään paikoilleen. Pitkän sahaamisen jälkeen lähti käymään. Ei tuo kyllä oo vieläkään kunnossa, en tiedä onko tullut jotain muutakin vikaa kun pätkii pahasti 2500rpm kohdilla, ihan kuin jotkut pytyt ei sytyttäis tms.
-
Ootko nollannut koodit myös läpästä? FAQ:sta löytyy mun ohjeet.
-
Mulla ei oo vikakoodin lukijaa.
edit: Nyt on vikakoodinlukija, tiedä sit tekeeks tuolla (http://www.motonet.fi/fi/tuote/493150)mitään. ECM koodeja tietysti tyrkyttää, 913F, 3340 ja 903F ekan kuittauksen jälkeen tuo 913F jäi nollautumatta. Irroitin akun, olkoon hetken ilman virtaa. kokeillaan sit uudelleen.
-
Mulla ei oo vikakoodin lukijaa.
edit: Nyt on vikakoodinlukija, tiedä sit tekeeks tuolla (http://www.motonet.fi/fi/tuote/493150)mitään. ECM koodeja tietysti tyrkyttää, 913F, 3340 ja 903F ekan kuittauksen jälkeen tuo 913F jäi nollautumatta. Irroitin akun, olkoon hetken ilman virtaa. kokeillaan sit uudelleen.
Kokeile tuo kans:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=36960.0
Vois viitata tuohonkin, eli 5 pytyn puolan pätkimiseen.
P0355 ECM‑3340 Ignition coil cylinder 5, signal Signal missing. Intermittent fault
Toi 903F lienee jäänne siitä vanhasta läpästä.
913F http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=187310
-
Moottorinohjausyksikkö (ECM) ja
kaasuläpän ohjausyksikkö (ETM)kytketään kokonaan pois päältä seuraavasti:
Katkaise sytytysvirta, odota 3minuuttia, jotta päärele/järjestelmärele päästää jännitteensyötön mm. kaasuläpän ohjausyksikölle (ETM).
Kytke ja katkaise sytytysvirta Odota vielä 3 minuuttia. Jos tuuletin on toiminnassa, odota vielä 2 minuuttia tuulettimen
pysähtymisen jälkeen, jotta kaasuläpän ohjausyksikkö (ETM) kytketään oikealla tavalla pois päältä.
Kytke virrat päälle ja sitten nollataan vikakoodit lukulaitteella.
Tuo on hieman vai´keasti ymmärrettävissä, siis akunkenkää ei irroiteta, vaan virtaavaimesta vain käännetään vierrat pois, ootellellaan ja laiitetaan virrat päälle.
-
Kyllä, juuri niin. Akun kenkään ei kajota.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
-
Oon puuhannut tuon jo viitisen kertaa. Se 913F ja 903F vikakoodi ilmeistyy aina uudelleen. Mulla on traileri varattu täksi päiväksi, tulee vain yksi reissu lisää kun kiskon tämän kiulun auto-salpaan. Pikahuollossa ajaavat uudelleen ohjelman ja pitäis olla sit siinä.
edit:
Soittivat, että auto on kondiksessa. 122€ kustansi. (saas nähdä, putoaako hinta, kun puhelimessa eilen softan hinnaksi mainitsi alle 30€)
-
2012 softauksen hinta treen käyttöautossa 129,30€