Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: An551 K - 21.03.2016, 01:19:26
-
Meni tuosta -06 vuosimallin d5 diiselistä V70 hiukkaspönttö nähtävästi tukkoon.
Ei ottanut kiekkoja ja hyytyi lopulta tielle. Huolto ilmoitti, ettei lähtenyt regeneroimaan ainakaan ensi yrittämällä--- Eli nähtävästi meni siihe suojaustilaan?
.
Pari kysymystä eri korjausvaihtoehdoista
-ostanko uuden pöntön? Maksaa vissiin aika paljon? (En löytänyt netistä tietoa saako varaosana)
-ostanko käytetyn? Maksaa vissiin vähän vähemmmän? (Onko ihan arpapeliä toimivuuden suhteen?)
-Voiko puhdistaa jotenkin manuaalisesti ja kannattaako siihen ryhtyä "kotikonstein"?
(Liuotuspesu,liottaminen yms?)
- Joillan softapäivityksillä noita on lukemani mukaan ohitettu ja suodattimia tyhjennetty kokonaan, mutta mites sitten menee katsastuksessa mittausten ja arvoejn suhteen läpi?
Eikä sekään varmaan ole kovin halpaa? Onko edes laillista?
Tukkeutuminen nähtävästi johtui lamda anturin viasta ja katin lämpöanturin toimimattomuudesta.
Ne olisi samalla menossa vaihtoon, mutta nähtävästi noista johtuen ehti mennä tukkoon tuo hiukkassuodatin...
Onko jollain ollut samoja murheita ja miten olette toimineet?
Rahaakaan ei nyt ihan tuhanaia euroja olis tähän laittaa
-
-
Jos sisukset poistaa ja ohjelmoi lisää tehoa, niin menee katsastuksesta heittämällä läpi. Ainakin siihen asti kun trafin haluama muutos katsastukseen tulee voimaan. Joka toivottavasti ei tule.
-
Savutusarvo (k-arvo) saa olla EU4:ssa maksimissaan 1,5. Omassa pyöri tyhjennyksen/ohjelmoinnin jälkeen 0,4-0,8 välissä 8)
-
Itellä kokemusta juurikin tuosta vuosimallista ja sen hiukkassuodattimesta. Pari kertaa yritettiin peseskellä huonolla menestyksellä, toimi hyvin viikon kaksi ja sen jälkeen taas tukossa. Kolmannella kerralla suodatin pöydälle ja sen sisuksiin mojova rautakangen suuruinen reikä suodatin panokseen, suodatin paikoilleen ja avot, jo pelaa eikä ilmoitellut enään kertaakaan tukkeutuneesta suodattimesta. Vikakoodeja jäi muistaakseni kaksi kappaletta mutta ne eivät haitanneet menoa. Autoon tuli samantien tehoja lisää, kulku parani oleellisesti ja katsastuksista läpi heittämällä. Uudempaan vuosimalliin joutuu erikseen ohjelmoimaan uuden ohjelman jotta saapi auton pelaamaan eikä mene vikatilaan, mutta minun ainakaan ei tarvinnut tuolle tehdä silloin mitään.
-
Sinisellä näemmä uusi suodatin 390eur- Kannattaisko ehk kuitenkin vaihtaa vaan uusi... Vaikka kyllhän tuo tietty maksaa jonkin verran
-
Sinisellä näemmä uusi suodatin 390eur- Kannattaisko ehk kuitenkin vaihtaa vaan uusi... Vaikka kyllhän tuo tietty maksaa jonkin verran
Muutama vuosi sitten sai menemään 4 numeroisen luvun uuteen pönttöön ::)
-
Eihän tuo 390€ ole enää paha hinta.
Kesällä juonitteli omassani tuo suodatin ja kun kyselin poiston hintaa / ohjelmointia niin hinta oli paljon enemmän kuin tuo suodatin?
Onneksi oli tilapäinen häiriö ja sain pelaamaan ilman sen isompia noitarumpujen soittoa.
Motonetistä saa huuhteluun aineet... Tässä video aiheesta. https://m.youtube.com/watch?v=020MdntTw34
-
...hmmm, kuulostaa kyllä hyvin edukkaalta tuo suodatin ja ihan siniseltä vielä. Melkein voisin veikata että tuohon hintaan ei sitä tule saamaan, toivottavasti olen väärässä. Oletko muuten tsekannut sen paine eroja mittaavan purkin ja letkut käynyt läpi, vikahan voipi löytyä tuoltakin. Todennäköisesti on kilometrit kyllä tullut täyteen tuolla pöntöllä, onko kilometrejä jo paljon takana?
-
Oli kuulemma aivan totaalise tukossa- 440tkm ajettu auto ja en tiedä onko vaihdettu ikinä sodatinta?
Mietiitiin pesuhuuhtelua, mutta kun aineet olis olleet mlkein saman hintaiset, niin päätettiin tilata uusi suodatin.
Korjaaja on volvon merkkihuollossa töissä, joten toivon, että osasi hakea oikean varaosan- tulee kuulemma tilauskampeena Ruottista
Pidän peukkuja, että selvittäis näillä jutuilla... Vähän on ollut kaikenlaista murhetta vaikka auto on ollut mulla vasta 5 kk
-
Nyt sinulla on sitten mahtava tilaisuus kokeilla tyhjennellä tuo vanha suodatin. Älä tyhjennä kaikkea vaan tee semmoinen 3-4cm läpireikä koko suodattimen matkalta, huomaat varmaankin heti eron nykyiseen. Jos et ole tyytyväinen niin asennuta se uusi suodatin paikalleen. Tuossa aikaisemmassa viestissä mainittuja pesuhommeleita en välttämättä suosittele kun niistä ei ole apua kuin hetkeksi. Enkä menisi lisäämään polttoaineen sekaan mitään hiukkasloukon puhdistus nesteitä, siinä kun vaarana se että se sulattaa mahdollisesti paikkoja eli palaa liian kuumalla.
-
Aika hyvä kate on laitettu aineille jos olisivat uuden suodattimen verran maksaneet?
http://m.motonet.fi/fi/tuote/608065/LiquiMoly-DPF-hiukkassuodattimen-huuhteluaine-500ml
Ja
http://m.motonet.fi/fi/tuote/608066/LiquiMoly-DPF-hiukkassuodattimen-puhdistusaine-1l
Korjaamolta kun kysyin tarjousta niin parin tunnin työn olisivat aineiden lisäksi veloittaneet.
Seuraavalla kerralla kun alkaa juonittelemaan niin käyn nuo aineet ja kokeilen omaani. Itse en ole huonoa palautetta kuullut tuosta aineesta.
-
Ok- eipä noi litkut tosiaan paljon näy maksavan.
Ehkä oli sitten vaan kilsat tulleet täyteen koko pöntölle.
Katotaan nyt tuleeko vielä ikäviä yllätyksiä tuon vaihdon/ vaihtoosan hinnna suhteen...
Hope not : )
-
Jos kaverisi on merkkihuollossa töissä niin ehkä tuo on osan oikea hinta ja siitä siis puuttuu sinisen "kate" ;D Lucky you
-
Tarvikkeena pyörii 800€ luokassa ::)
http://www.mister-auto.fi/fi/katalysaattori/walker-20919_g429_a01320919.html
-
Onko nyt niin, että vuosimallin 2005 on viimeinen kunnon, kestävä Volvo dieseleissä?
-
Onko nyt niin, että vuosimallin 2005 on viimeinen kunnon, kestävä Volvo dieseleissä?
En tiedä mikä se "viimeinen kunnon" kestävä Volvo dieseli on, mutta itsellä oli tuo viimeistä oleva vm 2007 D5:n, niin ei sen kanssa ollut mitään ongelmia, kun siitä luovuin reilu 270tkm ajettuna 8)
Pöntön poistatin 190tkm:ssa lastutuksen yhteydessä. Sitä en tiedä, että olisiko mennyt tukkoon aikaisemmin? Toki jos haluaa välttää DPF, niin silloin se taitaa mennä tuohon 2005 vuosimalliin ::)
-
En tiedä mikä se "viimeinen kunnon" kestävä Volvo dieseli on, mutta itsellä oli tuo viimeistä oleva vm 2007 D5:n, niin ei sen kanssa ollut mitään ongelmia, kun siitä luovuin reilu 270tkm ajettuna 8)
Pöntön poistatin 190tkm:ssa lastutuksen yhteydessä. Sitä en tiedä, että olisiko mennyt tukkoon aikaisemmin? Toki jos haluaa välttää DPF, niin silloin se taitaa mennä tuohon 2005 vuosimalliin ::)
Niin.
Eikö se tuo hiukkaskiihdytin paitsi rassaa hermoja ja kiihdytä mieliä myös kuluta rahaa?
-
Niin.
Eikö se tuo hiukkaskiihdytin paitsi rassaa hermoja ja kiihdytä mieliä myös kuluta rahaa?
Polttoaineenkulutusta lisää, ja lyhyellä ajolla varmaan menee ennen aikojaan tukkoon. Koneena on kylläkin kestävä, kunhan on öljynvaihdot tehty ennen aikojaan 8)
-
Onko nyt niin, että vuosimallin 2005 on viimeinen kunnon, kestävä Volvo dieseleissä?
Taisi olla niin, että tämä on nyt viimeinen tämän kaltainen täysin tarpeeton provokaatio sinun taholtasi täällä.
Koetapa keskittyä asiaan ja muotoilla sanomasi ilman turhaa riidanhaastoa. Tämä on suullinen varoitus kirjallisessa muodossa.
-
435tkm ajettu tuolla omalla ja hyvin wörkkii vaikka on dpf paikallaan, eikä huoltokirjassa ole merkintää vaihdosta tms? Saattaahan se joku päivä alkaa tökkimään mutta ihmetellään sitä sitten.
Kesällä kun tuo suodatin ilmoitti vikakoodia, käytiin järjestelmät läpi. Vaihdettiin ahtopuolen tiivisteitä ja lopuksi pakkopoltto testerillä. Aika lämmintä hommaa ja testeri taisi ilmoittaa lämpötilaksi yli 600 astetta? Hajut sen mukaiset.
Jos haluaa ajaa uudemmalla autolla niin pakko on ottaa riskejä ja varautua ylläpitoon liittyviin kuluihin.
-
Omassa kun menee tukkoon DPF, niin otan sen irti, laikkaan peräpään auki ja sopivalla alkalisella pesuaineella kastelen kennon, annan vaikuttaa hetken ja pesen painepesurilla läpi, kuivaan enimmät vedet paineilmalla, hitsaan kiinni, nollaan adaptioarvot ja sitten on uudenveroinen filtteri taas.
Tämä menetelmä toimii ja on monen monta turhaa DPF-poistoa tullut vältettyä. Suurimmat kulut on työaika ja kun päivätöissä tekee operaation niin 12kk takuu tulee puhdistukselle. Hintaa tulee asennustunneista riippuen noin 200-450,-