Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: JiiPeePee - 22.03.2016, 18:01:41
-
Tervehdys.
Auttakaahan hölmöä. Miten -09 V70:sen irroitettava vetokoukku irroitetaan?
Mikä vipu mihin suuntaan ja mihin suuntaan lähtee irti?
(http://s18.postimg.org/cadqtufmt/image.jpg) (http://postimg.org/image/cadqtufmt/)
-
Painat sen mustan pyöreähkön ison muovisen kahvan sisäänpäin (koukkuun päin) ja väännät vastapäivään. Olikohan niin että jos ei painu sisään niin on lukossa.
Kun tuo helppaa niin lähtee helposti taaksepäin vetämällä irti. Siis tässä kohtaa ei enää pitäisi olla voimalle tarvetta.
Normaalissa käytössä ei tarvitse lukkoa käyttää.
-
Olettaen myös että sitä on muistettu joskus käyttää irti, ettei oo tullu kiinteetä koukkua.
-
Lukko oli niin jumissa ettei liuottamalla ja paineilmallakaan lähtenyt toimimaan. Irroitin lukon ja nyt mekanismi toimii, mutta koukku on myös niin jumissa ettei lekallakaan koputtelemalla irronnut. Pitää yrittää lämpöhoitoa antaa jossain välissä.
-
Itellä koukku irtosi, kun tarjosin riittävän kylvyn rostoffia, ja naputtelin pajavasaralla koukkua puolelta toiselle samalla kääntäen sitä irroitusnuppianuppia hiljalleen.
En kyllä ymmärrä noita urpoja, jotka eivät viitsi irroittaa koukkua silloin kuin sillä ei ole käyttöä, varmaan puolen minuutin homma... :knuppel2:
-
Itsellä on edellinen omistaja katkaissut avaimen lukkopesään ja kerta heitolla koukusta tuli mallia kiinteä. Ei taida olla enään mitään tehtävissä että saisi toimimaan irottettavana koukkuna.
-
Poraa lukko pois? Eihän tolla lukolla tuossa mitään muuta virkaa ole kuin ettei kukaan varasta koukkua?
-
Eihän tolla lukolla tuossa mitään muuta virkaa ole kuin ettei kukaan varasta koukkua?
;D
-
Mulla ei mene kunnolla lukkoon, kovasti pamahtaa kiinni ja liikennevalo on vihreä, mutta lukitussalpa ei laukea auki eli on vähän "sinnepäin". Käsin testatessa salpa kyllä toimii mutta autoon kytkettäessä ei. Koukkua ei myöskään voi lukita kun ei toimi kunnolla eli se aukeaa ilman että kytkintä painaa vasemmalle ja kiertää, pelkkä kierto alas riittää.
Onko muilla kokemusta vastaavasta, uskaltaako vetää kärryä?
ps. rasvattu on ja ruosteet rapsuteltu...
-
Itellä koukku irtosi, kun tarjosin riittävän kylvyn rostoffia, ja naputtelin pajavasaralla koukkua puolelta toiselle samalla kääntäen sitä irroitusnuppianuppia hiljalleen.
En kyllä ymmärrä noita urpoja, jotka eivät viitsi irroittaa koukkua silloin kuin sillä ei ole käyttöä, varmaan puolen minuutin homma... :knuppel2:
En ymmärrä irroitettavan koukun tarvetta. Ei se suojalevykään mikään kaunistus ole ja koukku suojaa auton puskuria. Oli sellainen parissa autossa mutta ei enää, lisäkustannusta ja vaivaa.
-
En ymmärrä irroitettavan koukun tarvetta. Ei se suojalevykään mikään kaunistus ole ja koukku suojaa auton puskuria. Oli sellainen parissa autossa mutta ei enää, lisäkustannusta ja vaivaa.
Työkoneissa ymmärrän lisälaitteiden näkyvilläolon, kun niitä tarvitaan joka päivä.
On tuo suoja kuitenkin paljon näkymättömämpi kuin koukku.
Itse yli 10v ja noin 700tkm tienpäällä, ja vielä ei ole takapuskuria tarvinnut suojata(kukaan ei ole tökännyt ja en ole itsekkään törmäillyt)
Sulla varmaan on henkilöautossakin karjapuskuri. Suojaa törmäyksiltä.
-
Työkoneissa ymmärrän lisälaitteiden näkyvilläolon, kun niitä tarvitaan joka päivä.
On tuo suoja kuitenkin paljon näkymättömämpi kuin koukku.
Itse yli 10v ja noin 700tkm tienpäällä, ja vielä ei ole takapuskuria tarvinnut suojata(kukaan ei ole tökännyt ja en ole itsekkään törmäillyt)
Sulla varmaan on henkilöautossakin karjapuskuri. Suojaa törmäyksiltä.
Tämä. Itsellä on nykyisessä kiinteä koukku ja todella ruma ilmestys. Ei vain jaksa maksaa irroitettavan koukun vaihdosta.
-
Otin nykyiseen kiinteän siksi koska lähes aina ennen kun sitä irroitettavaa tarvisi sitä ei saanut joko kiinni tai irti . Ihan sama miltä se siellä takana näyttää ;)
-
Työkoneissa ymmärrän lisälaitteiden näkyvilläolon, kun niitä tarvitaan joka päivä.
On tuo suoja kuitenkin paljon näkymättömämpi kuin koukku.
Itse yli 10v ja noin 700tkm tienpäällä, ja vielä ei ole takapuskuria tarvinnut suojata(kukaan ei ole tökännyt ja en ole itsekkään törmäillyt)
Sulla varmaan on henkilöautossakin karjapuskuri. Suojaa törmäyksiltä.
Kun olet ajanut yli 40 vuotta ja miljoonia kilometrejä ei todellakaan turhuudet enää kiinnosta. Auto on kulkuneuvo, ei muuta. Todellakaan viitsi liata käsiä ja nähdä vaivaa jonkun irroitettavan koukun kanssa.Tuosta ylhäältä voit lukea ongelmista :P
-
Kun olet ajanut yli 40 vuotta ja miljoonia kilometrejä ei todellakaan turhuudet enää kiinnosta. Auto on kulkuneuvo, ei muuta. Todellakaan viitsi liata käsiä ja nähdä vaivaa jonkun irroitettavan koukun kanssa.Tuosta ylhäältä voit lukea ongelmista :P
Moni tuntemani eläkeläinenkin on kiinnostunut siitä miltä heidän autonsa näyttävät. Mutta se siitä.
Irrotettava koukku toimii hienosti ilman mitään jumimisia, kunhan sen irroittaa kun ei käytä, ja suhauttaa välillä sopivasti rasvaa mekanismeihin. Ei tuo takarontissa jumiin mene.
-
Piti oikein kokeilla miten oma irroitettava koukko toimii. No ei toimi, edes avain ei mene lukkoon 8)
-
Moni tuntemani eläkeläinenkin on kiinnostunut siitä miltä heidän autonsa näyttävät. Mutta se siitä.
Irrotettava koukku toimii hienosti ilman mitään jumimisia, kunhan sen irroittaa kun ei käytä, ja suhauttaa välillä sopivasti rasvaa mekanismeihin. Ei tuo takarontissa jumiin mene.
Eläkeläisillä ja poikasilla nyt on aikaa puljata koukkujen kanssa, työmiehet on erikseen.