Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: 240rsport - 23.03.2016, 22:12:43
-
Elikkä potilas on 740 b230ft koneella. Alkoi yhtä äkkiä pätkimään noin 4000rpm kohdalla ei mitään väliä onko ahto vai alipaine puolella eikä myöskään väliä onko pinta vai täys kaasu. Seos mittari pätkimisen alkaessa näyttää 10-10.7 AFR eli turhan rikkaalla. Vaihdettua ecu/ezk ilmamassa tulpat puola puolan johto sekä lämpöanturi mitattu.
-
Nakurikastus voi käyttäytyä noin.
Eli tutki LH:n harmaa-punaisesta piuhasta, ettei sen jännite romahda alle volttiin kun kone pätkii.
Jos tippuu siitä puolesta käyttöjännitteestä pätkimisen yhteydessä kyseessä on nakurikastus.
Sen voi aiheuttaa nakutus, mutta risa nakuanturikin voi tehdä tuon.
-
Elikkäs 28 pinnistä mitattuna näyttiyleismittari 0.5-0.9v pätkiessä ja ahtoja oli tilanteessa 0.3bar. Elikkäs nakuanturi menee vaihtoon ja sitä odottelen juuri tallilla kun kaveri sellaisen tuo. Ja tiedän että kone ei nakuta vielä noilla ahtopaineilla kun on parhaimmillaan ajettu 1.5bar eikä nakuttanut mutta tosin eri ahtimella.
-
Elikkäs 28 pinnistä mitattuna näyttiyleismittari 0.5-0.9v pätkiessä ja ahtoja oli tilanteessa 0.3bar. Elikkäs nakuanturi menee vaihtoon ja sitä odottelen juuri tallilla kun kaveri sellaisen tuo. Ja tiedän että kone ei nakuta vielä noilla ahtopaineilla kun on parhaimmillaan ajettu 1.5bar eikä nakuttanut mutta tosin eri ahtimella.
Nakuanturan yht'äkkinen reagointi tuolla tavalla voi olla myös merkkinä siitä, että koneesta alkaa mekaanisesti olemaan jokin paikka lopussa, joka tuottaa melua ja jonka nakutus-anturi sitten tulkitsee nakutukseksi.
Nakutus-anturi on lopultakin vain mikrofoni, joka kuuntelee tiettyä taajuuskaistaa ja tietyissä koneen kampikulman asennoissa.
Kun vaihdat anturin, muista sen ohjeen mukainen asennus/kiristys! :o
-
Eipä ollutkaan nakutus anturissa vikaa. Pitää käydä tutkimaan mistä johtuu että nakuttaa tai luulee nakuttavansa. Asensin sen ohjeitten mukaan eli pinnat puhtaaksi ja nakuanturi 25nm kireydeksi
-
Oikeastaan nyt olisi tarvetta oskiloskoopille, jolla näkisi, onko signaali todellinen vaiko jokin indusoitunut häiriö esim. kipinästä.
Tarkasta myös anturin piuhat ja kuskin etutolpan takana oleva liitin, mistä moottorin johtosarja katkeaa.
-
En löytänyt vikaa niin purkasin kannen auki ja tarkistin niin sie ei ollu nakutus jälkiä. Mutta edellisen omistajan toimesta palotilat oli muotoiltu päin per##ttä :2funny:
-
(http://s18.postimg.org/8wjg6uekl/20160325_170341_001.jpg) (http://postimg.org/image/8wjg6uekl/)
Niinku kuvasta voi päätellä kun katsoo noita palotiloja niin tainnut edellinen omistaja tehdä tuon muokkauksen perjantai iltana baari reissun jälkeen :idiot2:
-
Toi kansi on kyllä ihan uskomattoman holtittomasti tehty... Sen vaivan minkä tuohon näkee niin ihme kun ei ole kerralla voitu veistää kunnolla.
Varmaan on ollu tallissa Puutaltta, Leka ja pullo viinaa.. :idiot2: :idiot2: :idiot2:
-
Toi kansi on kyllä ihan uskomattoman holtittomasti tehty... Sen vaivan minkä tuohon näkee niin ihme kun ei ole kerralla voitu veistää kunnolla.
Varmaan on ollu tallissa Puutaltta, Leka ja pullo viinaa.. :idiot2: :idiot2: :idiot2:
Jotai sellaista mutta ei se silti ole kannesta johtunut kun luulee nakuttavansa. Olisiko johtosarjassa vikaa? Sylinteri putket ja männät olivat kuin uudet. :idiot2: