Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Supi - 23.03.2016, 22:59:06
-
Iltaa, onkos täällä ketään kuulolla joka osaisi vastata seuraavaan haasteeseen => S80 V8 2007 värisee/tärisee merkittävästi täydellä kaasulla kiihdyttäessä ja nyt myös ihan 1500-3000 kierroksella ajettaessa ikävä värinä tulee rattiin ja hanuriin asti. renkaat ok ja tasapainossa....tuntuu että vauhtipyörä, koneet tukityynyt tai jokin vastaava pahasti pielessä. renkaat uudet ja alusta uusi. voiko vauhtipyörä, kardaanit tms tehdä tuollaista. tulee tosiaan näpeille asti ja pahenee koko ajan. Öljyä ja muita nesteitä kuluu normaalista. Kiitos vinkeistä etukäteen
-
Ettei vain olisi V8-koneen kirottu tasapaino-akseli jumiutunut. Googleta "volvo v8 balance shaft" ja katso kuvat ja tarinat. Toivottavasti selviää vähemmällä...
-
Tasapainoakseli ongelmat taisi koskea alkupään Xc90:sua. Kone kuitenkin kuulostaisi pelaavan normaalisti eikä vikakoodeja tule?
-
auto tehty 2006 mutta 2007 mallia.
väriseen ratin läpi jonkin verran tyhjäkäynnilläkin.
ei mitään vatkausta mutta voimakas värinä.
sama kone tosiaan
-
Itse kyllä lähtisin liikkeelle tukikumeista / tukityynyistä. Jotenkin oireen kuvailu voisi sellaiseen sopia. Mitään omakohtaista kokemusta ei minulle tietenkään ole, vahva mutu vain. :)
-
Onko tähän tärinähommaan löytynyt ratkaisua? ::) Hieman kiinnostaisi XC90 V8:lla, mutta missä vuosimallissa/tuotantoviikolla se laakerihomma saatiin kuntoon, jossa johonkin koloon valuu vettä ja ruostuttaa jonkin laakerin? ??? S80:ssä on ilmeisesti aina se parannettu versio V8:sta?