Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: VolvotinT4 - 24.03.2016, 14:43:16
-
Heipähei
Sellainen ongelma on volvon kanssa että turbo ahtaa vähän liikaa ja sitä on seurattu ahtopainemittarista, parhaillaa piikki on siellä 1.5 kieppeillä jo 1.2-1.3 kohdalla alkaa katkomaan syöttöjä ja auto rykimään, hukkaportin kelloa tässä on epäilty mutta sellaisen muutoksen kun teki että yhdisti TCV:lle menevän punaisen letkun ja hukkiksen kellolle menevän keltaisen letkun niin minkäälaista ylipaine ongelmaa ei ole, auto ahtaa silloin hukkaportin jousen paineen verran eli noin 0.5 bar, onko kellään ollut samanlaista ongelmaa ja voiko TCV venttiili pettää tuolla tavalla? netistä lueskelin niin yleensä kuulemmat rikkonaisena jäävät auki asentoon jumiin (ei ahda kunnolla) . Hukkiksen tankoa on myös säädetty vähän ennen TCV venttiilin sörkkimistä, oli hyvin vähän vaikutusta ylipaineeseen :( sekä TCV:lle menevät letkut että hukkaportin kellolle menevät letku tarkistettu eikä reikiä havaittu niissäkään. Ja onko mahdollista TCV venttiilin kuntoa tarkistaa muuten kuin tuolla ohituskikalla minkä tein?
-
Löytyy kans tuollainen T4 missä sama vika. Laitoin siihen paineensäätimen hukkaportille menevän letkun väliin ja ohitin TCV:n/poistin käytöstä, nyt ahdot piikkaa 1bar ja tippuu sitten 0.5 bar. Jos laittaa TCV:n kautta niin ahtaa silloin liikaa. Ahdot saa pysymään TCV:llä 1bar jos löysää portin melko löysälle, mutta ahdin herää vähän huonommin silloin.
-
Joo, tässä itekkin yrittäny pähkäillä että mikä tuota vaivaa, letkut ja liitokset käyty läpi, kunnossa olivat kaikki, hukkaportin kelloonkin puhalleltu/imeskelty ja ihan toimiva peli tuntu sekin olevan :( kaiken varalta tilaukseen laitoin tuon uuden tcv venttiilin ihan vain kokeilun vuoksi