Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: Jussi101 - 21.07.2011, 20:25:08
-
onko kenelläkään tietoa löytyykö Volvolta ohjelmistopäivitys, jolla ohjaustehostusta saa lisää/voimakkaammaksi? Auto ollut meillä parisen viikkoa ja ohjaus tuntuu alle 40km/h pyörityksessä sekä pysäköidessä raskaalta. Tehostus taitaa olla sähköhydraulinen, eli sähkömoottori ohjaa hydraulipumppua ja ohjelmistolla siis voisi käskyttää sähkömoottoria toimimaan rivakammin.
Vai täytyykö epäillä ohjauskulmia, tehostimen vuotoa tai jotain muuta ongelmaa? Vai onkohan kyseinen ohjauksen raskaus vain ominaisuus?
Toivottavasti asiaan liittyvää asiantuntemusta löytyy... asia on tärkeä kun vaimo on erityisen innostunut ajamaan V50:sta, mutta raskas ohjaus hieman himmentää fiilistä.
-
onko kenelläkään tietoa löytyykö Volvolta ohjelmistopäivitys, jolla ohjaustehostusta saa lisää/voimakkaammaksi? Auto ollut meillä parisen viikkoa ja ohjaus tuntuu alle 40km/h pyörityksessä sekä pysäköidessä raskaalta. Tehostus taitaa olla sähköhydraulinen, eli sähkömoottori ohjaa hydraulipumppua ja ohjelmistolla siis voisi käskyttää sähkömoottoria toimimaan rivakammin.
Vai täytyykö epäillä ohjauskulmia, tehostimen vuotoa tai jotain muuta ongelmaa? Vai onkohan kyseinen ohjauksen raskaus vain ominaisuus?
Toivottavasti asiaan liittyvää asiantuntemusta löytyy... asia on tärkeä kun vaimo on erityisen innostunut ajamaan V50:sta, mutta raskas ohjaus hieman himmentää fiilistä.
Mielestäni noide ei pitäisi mitenkään olla niin raskaita, että sen pistäisi merkille..
Ehkä joku vika? luetuta nyt ainakin vikakoodit, volvon testerillä tai muulla, joka oikeasti lukee volvon koodejakin kunnolla.
-
Ohjauskulmat (auraus) eivät vaikuta pysäköidessä mutta kun vauhti kasvaa, ratista huomaa jos kulmat ovat aivan metsässä. Renkailla ja rengaspaineilla on melko iso vaikutus. Diesel saattaa olla keulapainoisempi kuin besakone joten renkaiden vaikutus korostuu. Muuten komppaan Miksua, vikakoodien pitäisi paljastaa jos tehostus toimii jotenkin vajaasti. Hydraulinesteen määrän luulisi olevan helppo itsekin tarkistaa - on ainakin minun autossani mutta siinä lienee erilainen tehostin.
-
Luulen että riippu myös paljon millä on tottunut ajamaan. Japsit ja korealaiset ovat ainakin yleisesti ottaen niin ylitehostettuja että Volvo voi tuntua raskaalta sen jälkeen. Tietenkin diisselin keulapainoisuus voi vaikuttaa sekä renkaitten leveys ja rengaspaineet.
-
Nimenomaan se vaikuttaa millä autolla on ennen ajanut. Omani 225-leveillä renkailla ei tunnu mitenkään raskaalta käännellä... :)
-
olen ajanut aikaisemmin VW Passatilla (-08 TSI Tiptronic). Kävin kokeilemassa myös muita V50:siä, esim 1.6D Drive ja 2.4. Kyllä niissäkin ohjaus tuntui kevyemmältä. Täytyy käydä tarkistuttamassa auto Volvolla.
-
olen ajanut aikaisemmin VW Passatilla (-08 TSI Tiptronic). Kävin kokeilemassa myös muita V50:siä, esim 1.6D Drive ja 2.4. Kyllä niissäkin ohjaus tuntui kevyemmältä. Täytyy käydä tarkistuttamassa auto Volvolla.
Olinkin tuota ehdottamassa seuraavaks... ;)