Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Vope88 - 26.03.2016, 19:21:38
-
Auto on Volvo 240 vuosimallia -88 kone B200K. Auto käynyt kolmella ennen kaasari remonttia, koska oli imuvuoto, no vaihdoin imusarjatiivisteen, jonka jälkeen kaasari veti kierrokset korkealle. No purin kaasarin osiin ja putsasin todella huolella brakecleanerilla ja paineilmalla. Tilasin uudet tiivisteet ja uimurin, vaihdoin ne. Tein perussäädöt kirjan mukaan ja laitoin kaasarin kiinni. Auto ei käy tyhjäkäynnillä vetää kierroksia, jonka jälkeen tukehtuu ja sammuu. Välillä kuuluu semmoinen räpsähdys ja bensa haisee. Tämmöinen tarina apuja kaivattaisiin
-
Imusarjan ja kaasarin välinen pakeliitti , käykö nyt kolmella , jotain mennyt kaasari remontissa pieleen bensapinta , oletko mitannut puristuspaineet että venttiilit ei vuoda , kun vaihdoit tiivisteen kiristit viimeeksi tukitangon ..kaasarin kasaus vika bensapinta , neulaventtiili , suuttimet jotain muuta .onko tiivistesarja oikea ..
-
Sääditkö oikein uuden uimurin tason? Kannattaa kokeilla myös laittaa samaan kuin alkuperäinen on ollut, mikäli ei suostu toimimaan ohjearvojen mukaan säädettynä. Kaasarissa kun on niin monta muuttujaa. Ei muutenkaan kannata lähteä säätämään "lottona" yhtään mitään mikäli kaasari on ennen toiminut ok.
Neulaventtiilin ja kalvojen + tiivisteiden vaihdon jälkeen kokeilee ensiksi koskematta mihinkään säätöön.