Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: venttiili - 27.03.2016, 13:59:54
-
Edessä saattaa olla suuttimen vaihto, ymmärsin että näissä Euro4 koneissa ei ole suuttimissa luokkia vaan kalibrointikoodi joka pitää syöttää ECU:lle. Onko näin, ja jos on ja jostain löytää samalla koodilla olevan kunnostetun suuttimen, ei oletetettavasti tarvitse tehdä mitään muuta kuin vain vaihtaa suutin?
Todennäköisyys löytää suutin juuri samalla koodilla ei mahda olla kovin suuri, joten uuden koodin syöttäminen vaatinee VIDAn päässä käyntiä.
-
Olisiko viisailla vastausta..?
Omaani EI vaihdettu mitään koodia, eikä sellaisesta puhuttukaan, kun suutin vaihdettiin(SAH).
Olen käsittänyt, että tämän ikäisissä riittää, kun softa huolehtii korjaukset syöttöihin per suutin..
-
Olisiko viisailla vastausta..?
Omaani EI vaihdettu mitään koodia, eikä sellaisesta puhuttukaan, kun suutin vaihdettiin(SAH).
Olen käsittänyt, että tämän ikäisissä riittää, kun softa huolehtii korjaukset syöttöihin per suutin..
Näin se menee. Suuttimessa on kyllä koodi mikä pitäisi koodata ecm:lle, mutta ei sitä tehdä kun ei siitä ole mitään hyötyä, muuttaa arvoja olemattoman vähän.
-
Näin se menee. Suuttimessa on kyllä koodi mikä pitäisi koodata ecm:lle, mutta ei sitä tehdä kun ei siitä ole mitään hyötyä, muuttaa arvoja olemattoman vähän.
Kiitos - jos tarve tulee niin tilaan jostain kunnostetun suuttimen, laitan sen paikoilleen ja jatkan ajamista.
Sivuhuomiona, mitä asian ympäriltä vähän kerkesin kaivella niin muutamia hajanaisia topikkeja löytyi KV volvofoorumeilta joissa oli viitteitä joko koodin syötöstä ECUun tai sitten ECUn oman, erillisen kalibrointiohjelman aktiovinti VIDAn kautta, joka tasapainottaa suuttimet.