Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 440 / 460 / 480 => Aiheen aloitti: Manni - 27.03.2016, 19:36:33
-
Mitenköhän kyseisen systeemin saisi ohitettua? Ettei tarvisi käyttää ovia lukossa ennen starttausta.. Eli kyseisen systeemin ohitus vinkkejä kaipaillaan ja tarkoitus tehdä tuosta 440 Volvosta rokkiralli auto :) Niin ja auto vm.96.. Ajoneston rele jo ohitettu hanskalokeron takaa eli se punainen..Ja ihmetelty sitä isompaa relettä jossa myös komponentteja ja piirilevy sisällä... Tuonkin ohitukseen vinkkejä kaivattaisiin? :)
-
Tuolla ohje ajoneston ohitukseen : http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=243.0
Ja ihmetelty sitä isompaa relettä jossa myös komponentteja ja piirilevy sisällä... Tuonkin ohitukseen vinkkejä kaivattaisiin? :)
Eihän siellä hanskalokeron takana pitäisi olla kuin ihan normaalireleet päävirralle ja bensapumpulle. Ettei tuossa nyt olisi kysessä moottorin ECU ?
helpottaisi myös tieto millä moottorilla tämä auto on ?
edit: tuolla ohjeessa olikin näköjään juttua jostain isosta mustasta releestä, joka pitäisi ohittaa hyppylangalla...
-
Juu tieto on, että tuo musta rele pitäisi ohittaa hyppylangalla mutta ei ollutkaan niin helppo homma, kun tuota "älyä" siellä sisällä.. Tuon releen pelkkä kärjen yhdistäminen ei poistanut sitä etteikö ovia pitäisi käyttää lukossa,että voi startata.. Niin 2 litran moottorilla tosiaan :)
-
Itse en ole perehtynyt noihin "uudempiin" 400-satkuihin hirveästi. Onhan tietysti vaihtoehto etsiä vanhan mallin auton johtosarja ja ECU, ilman ajonestoa. Voihan se pelkkä ECU:kin sopia suoraan, jos pinnit samat...mutta ei näihin ole vaikea vaihtaa koko koneen johtosarjaakaan.
-
Tuo varmaan onnistus tulkitsemaan kuinka ohittaa kun kävis läpiten kytkentäkaavion. sieltä vois selvitä mille pinnille pitää tulla virtaa että auto starttaa...
-
Alfamerin korjausoppaassa on hyvät sähkökaaviot näihin.