Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: volvo 240 - 31.03.2016, 20:35:08
-
saisko joku väänneltyä rautalankaa niin että tietäs mistä kannattaa lähtee kun ei ollu katsurille mieliksi noi savu arvot.. ja koneessahan on välijäähytin ja kotoisin 940 :stä . saako jotain ruuvia vääntämällä savua vähennettyä , vetoja kyllä kuulosti olevan vakiokoneeksi hyvin .
samaan pakettiin vois antaa arvion miksi kytkin luistaa aika helpolla d24 tdic +240 d24:n kytkin joka näytti uudehkolta ja ei luistanu ahtamattoman koneen edessä.
kiitoksia tietäjille.
-
Savun saa säädettyä ihan syöttöä pienentämällä ja tuo kytkimen luisto ei ole mikään ihme jos laitettu vaparikoneen kytkin. Turbokoneissa on eri asetelma kuin vaparissa.
Hyvä ohje syötön säätöön kuvien kanssa
http://www.netikka.net/vepiku/syotto.htm
-
...ja sitten sanot katsurille että katsoo ohjeensa jossa sanotaan että vw:n d24 savutus- arvoksi sallitaan -muistaakseni- 4 tjsp --nimim;konttorin pihalta Lankun helpdeskiin soittaneena ja leiman saaneena--
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=45498.msg799858#msg799858
-
http://www.trafi.fi/filebank/a/1455690555/dd326e5025ef6d4906e1a02cee68747f/19817-VolvoDieselryntaytys200%2C700%2C900.pdf