Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: hardam - 01.04.2016, 06:26:23
-
Elikkä (http://www.volvocars.com/static/images/volvo-logo-scaled.png) 740 -89 b200f. Jäähdyttäjän alla joku ihmeellinen pitkulainen säiliö josta menee letku imusarjaan ja siiinä on haara josta menee ohuempi letku rintapellin läpi sisätilaan. Mikä merkitys sillä on? Osan numero 1395893 ja google näytää että olis joku vacumtank eli alipainesäiliö.
-
Vastaavaa osaa ihmettelin oman 740:n etupuskurin sisällä. Ilmeisesti varastoi sinne alipainetta, jotta sitä olisi tarjolla myös kiihdytettäessä. Ilmastoinnin/lämmityslaitteen säätö ainakin taitaa tarvita sitä alipainetta. Jos ymmärsin oikein niin jossain ulkomaankielisillä foorumeilla valitettiin että kiihdytettäessä lakkaa ilmastointi puhaltamasta, epäiltiin alipainevuotoa syyksi.
-
Joo tääkin on puskurin sisällä. Sitä vaan ihmettelin kun sen säiliön toinen pää on tyhjä että pitäiskö sieltäkin mennä letku jonnekkin?
-
Joo tääkin on puskurin sisällä. Sitä vaan ihmettelin kun sen säiliön toinen pää on tyhjä että pitäiskö sieltäkin mennä letku jonnekkin?
Ummessa se toinen pää pitää olla, muuten se menettää merkityksensä.
Onkohan ysisatkuissa jotain vastaavaa, kun lämppäri toimii alipaineella? Toisaalta se ei tarvitse mitään vastaavaa jos kaikki on ehjää, kun imusarjalta lämppäriin menevässä letkussa on takaisku.
-
Ummessa se toinen pää pitää olla, muuten se menettää merkityksensä.
Onkohan ysisatkuissa jotain vastaavaa, kun lämppäri toimii alipaineella? Toisaalta se ei tarvitse mitään vastaavaa jos kaikki on ehjää, kun imusarjalta lämppäriin menevässä letkussa on takaisku.
Seitensatku nappilämppärillä vaatii alipaineen,
takaiskusta ei ole mitään apua, estää vain järjestelmää tyhjentymästä.
Tuossa 2-toimisen alipainekellon hajoaminen ilmeni puhalluksen totaalisena
katoamisena mm.ylämäissä hävisi kokonaan.
Mitä se tässä ohjaa?
-
Seitensatku nappilämppärillä vaatii alipaineen,
takaiskusta ei ole mitään apua, estää vain järjestelmää tyhjentymästä.
Tuossa 2-toimisen alipainekellon hajoaminen ilmeni puhalluksen totaalisena
katoamisena mm.ylämäissä hävisi kokonaan.
Mitä se tässä ohjaa?
Jos se takaisku pitää alipaineen järjestelmässä auton ollessa sammuksissa, niin mikä estää ahtopaineen pääsyn lämppäriin? ???
-
Ei sen alipainelämppärin ysinkään tapauksessa pitäis alipaineiden kadotessa lopettaa täysin puhallusta, siirtyy vaan jalkotilaan sillon.