Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Puupert - 02.04.2016, 19:23:55
-
Hei. Volvo V70 2,4 D5 2004 alkoi kuluttaa ohjaustehostinöljyä. Irrotin pohjapanssarin ja vuotokohta löytyi, eli ohjaustehostimeen liittyvä ohut metalliputki, kahdesta putkesta alempi. Miten putki tiivistyy ohjaustehostimeen, onko siinä joku O-rengas,vai mikä? En löytänyt foorumista vastausta kysymykseen? Kiitos jo etukäteen
-
O-renkaat siellä on jos puhutaan laipan alla olevista pikku putkista jotka menevät hammastangon eripuolille. Jos taas ei ole laippamalli, niin sitten ei ole o-renkaitakaan ja pelkkä varovainen kiristys saattaa riittää. Näitä kun on kasattu ties mistä laarinpohjilta löytyneistä sekalaisista osista, niin jonkin verran erilaisia toteutuksiakin liikkeellä. Hammastankojakin on ainakin neljää erilaista jotka eivät ole suoraan vaihtokelpoisia keskenään.
Ps. Oletko varma ettei neste tule alunperin sieltä ylempää rattiakselin sisäänmenon juuresta? Joskus myös jompi kumpi putki voi olla murtunut juuresta.
-
(http://s8.postimg.org/tcq2lvpq9/20160404_195354.jpg) (http://postimg.org/image/tcq2lvpq9/)
-
Tuossapa kuva, tuli näköjään 90 astetta väärään asentoon... Eli tuo oikeanpuoleinen putki on alempi ja se vuotaa. Tuon laipan, joka painaa putket tiiviisti, kiriminen ei auta...
-
Juurikin tuossa mallissa on se o-rengas liitoksessa.
-
Sinne saa kyllä O-renkaat vaihdettua ja voi olla hyvällä tuurilla pari kuukautta kuiva .mutta valitettavasti hammastanko on sisäisesti rikki.
Eli tanko kaupoille.
-
Yleensä tuo putki murtuu ihan juuresta, volvolta saa uudet putket tuohon, maksoi jotain 50 ja satasen välillä, muistelisin, että lähempänä 50e