Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Vesku - 05.04.2016, 00:51:46
-
Auto 940 -95 jossa B230FK ja automaattiloota.
On FT:n kello ja rajapaineventtiili, vakiolastut ja vakioputkisto.
Ongelma ilmenee kun lähtee kiihdyttämään n.2000rpm paikkeilta (esim.ohitus), veto on hyvin puhditonta ja nykivää. Ahtaa kyllä mittarin mukaan ihan normaalisti ja ongelma pysyy samana vaikka ahdot laskettais 0,5bar paikkeille tai FK:n vakiopaineille, ei siis liity nostettuihin ahtoihin. Imuvuotoja ei ole löytynyt.
Pellin alle kun kurkistaa niin ahdin helottaa punahehkussa jo melko kevyenkin vedättelyn jälkeen. Kokeiltu kahta eri IMM eikä vaikutusta.. Lambda on puolivuotta vanha Bosch.
Vikakoodijärjestelmä luulee auton olevan kunnossa, ei koodeja O:-)
Bensapumppu?
Minkälaista oiretta aiheuttaa vuotava by-pass?
Aiheesta olen joskus lueskellut aiemminkin täällä mutta nyt ei topic osunut silmille mistään.. :facepalm:
-
Paljonko ne ahdot sitten on ja onko 98e tankissa?
-
bensapaineen säädin, bensapumppu, syttyosat...
-
Jakohihnan asento? YKKn etsitään sitten heittokellolla tulpanreiästä jos haluat olla varma.
-
Kyllä, ysikasit tankissa.
Ahtoja ollut maksimissaan 0,8bar, tällä hetkellä 0,5bar ja sama puutuminen jatkuu.
Jakopää tehty tammikuussa, jako on ok.
Jos bensanpaineita alkais seuraavaksi tutkia..
-
Lyttyyn menevä IMM ja ahtimen välinen putki aiheuttaa myös puutumista vaikka ahtopaine on normaali.
-
Hm...
Mittaappas mitä tapahtuu harmaa-punaisessa piuhassa siinä LH:n johtosarjassa (menee pinniin 28 LH:n liittimessä). Sen pitäisi olla +6V koneen käydessä (noin 1/2 käyttöjännitteestä).
Jos se tipahtaa alle volttiin kun puutuminen tapahtuu, niin sitten käymme läpi miksi nakutus-rikastus tulee peliin.