Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Vesku - 05.04.2016, 00:51:46

Otsikko: 940 B230FK + AW71L, nykii/puutuu kiihdytksessä
Kirjoitti: Vesku - 05.04.2016, 00:51:46
Auto 940 -95 jossa B230FK ja automaattiloota.
On FT:n kello ja rajapaineventtiili, vakiolastut ja vakioputkisto.
Ongelma ilmenee kun lähtee kiihdyttämään n.2000rpm paikkeilta (esim.ohitus), veto on hyvin puhditonta ja nykivää. Ahtaa kyllä mittarin mukaan ihan normaalisti ja ongelma pysyy samana vaikka ahdot laskettais 0,5bar paikkeille tai FK:n vakiopaineille, ei siis liity nostettuihin ahtoihin. Imuvuotoja ei ole löytynyt.
Pellin alle kun kurkistaa niin ahdin helottaa punahehkussa jo melko kevyenkin vedättelyn jälkeen. Kokeiltu kahta eri IMM eikä vaikutusta.. Lambda on puolivuotta vanha Bosch.
Vikakoodijärjestelmä luulee auton olevan kunnossa, ei koodeja  O:-)

Bensapumppu?
Minkälaista oiretta aiheuttaa vuotava by-pass?

Aiheesta olen joskus lueskellut aiemminkin täällä mutta nyt ei topic osunut silmille mistään..  :facepalm:
Otsikko: Vs: 940 B230FK + AW71L, nykii/puutuu kiihdytksessä
Kirjoitti: Acke - 05.04.2016, 07:48:35
Paljonko ne ahdot sitten on ja onko 98e tankissa?
Otsikko: Vs: 940 B230FK + AW71L, nykii/puutuu kiihdytksessä
Kirjoitti: jepajee - 05.04.2016, 08:01:43
bensapaineen säädin, bensapumppu, syttyosat...
Otsikko: Vs: 940 B230FK + AW71L, nykii/puutuu kiihdytksessä
Kirjoitti: mauser240 - 05.04.2016, 08:14:54
Jakohihnan asento? YKKn etsitään sitten heittokellolla tulpanreiästä jos haluat olla varma.
Otsikko: Vs: 940 B230FK + AW71L, nykii/puutuu kiihdytksessä
Kirjoitti: Vesku - 05.04.2016, 08:31:05
Kyllä, ysikasit tankissa.
Ahtoja ollut maksimissaan 0,8bar, tällä hetkellä 0,5bar ja sama puutuminen jatkuu.
Jakopää tehty tammikuussa, jako on ok.
Jos bensanpaineita alkais seuraavaksi tutkia..
Otsikko: Vs: 940 B230FK + AW71L, nykii/puutuu kiihdytksessä
Kirjoitti: Acke - 05.04.2016, 08:32:59
Lyttyyn menevä IMM ja ahtimen välinen putki aiheuttaa myös puutumista vaikka ahtopaine on normaali.
Otsikko: Vs: 940 B230FK + AW71L, nykii/puutuu kiihdytksessä
Kirjoitti: mikan - 05.04.2016, 11:46:04
Hm...

Mittaappas mitä tapahtuu harmaa-punaisessa piuhassa siinä LH:n johtosarjassa (menee pinniin 28 LH:n liittimessä). Sen pitäisi olla +6V koneen käydessä (noin 1/2 käyttöjännitteestä).

Jos se tipahtaa alle volttiin kun puutuminen tapahtuu, niin sitten käymme läpi miksi nakutus-rikastus tulee peliin.