Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: ESE - 23.07.2011, 17:06:08
-
joo eli joutuu pikkasen niinku pumppaamaan et alkaa potkuu löytymään jarruista, justa vaihdatin eteen letkut, levyt,palat ja satulat.. mikähän tässä nyt aiheuttaa ton että polkiessa jarrua joutuu pikkase pumppaamaan?
-
ilmaa täytyy olla vielä jossakin jos ei aikasemmin ole ollut moista vaivaa ja onhan liitokset kunnolla kiinni :)
-
oli jo ennen tota remppaa...laitatin noi jarrut kun itsellä ei olevinaan ollu aikaa roplata kerrostalon parkkiksella...Mitäs tosta pitäis nyt koittaa ilmailla? Pääsylinteri vai työsylinteri?
-
Kuules siinä jarrusäiliössä on nestettä(muista oikea laatuluokka) niin ne jarrujen työsylinterit ilmataan samalla, ne jarrunestee sitten vaihtuu.Järjestys takaan tullaan eteen, muistisääntö eli kaukaisn jarrusylinteri pääsyliteristä ensiksi eli oikea ja lähimpään tullaan eli etu vasen.Kyllä ne kesällä jarrurempan voi tehdä siinä pihassa se 1 tunti molemmin puolin jos sylinterit ja muut osat vaihdetaan ja kuten tiedät siinä hankkii helposti se 10 euroa rahaa jos tuntipalkkaa on se 5 euroa.
-
meinasinkin taakse uusia kaikki myös jahka tässä nyt sais aikaseks..osat silleen kohtuu halpoja mun mielestä..kun uudet satulat takanaki ni ilmasukin onnistuis paremmin..etu satulat oli iha jumissa...ilmaus nippoja myöten.. taidanpa purkaa ja korjata vanhat satulat..jos lasikuulapuhaltais ja maalais, sit uudet männät ja tiivisteet..
-
Unohda ne hommat kun niissä ei pääse tuntipalkoillee mitä tuohon omaani laitoin taakse Biltema möi noita jarrusatuloja siihen alle 50€ hintaan. Ihan uusia oli ei mitään korjattuja vaihtosatuloita.Muttaa jokainen tekee minkä parhaimaksi näkee.
-
tarkoitin että laittas taakse kans uudet..etusatuloiden kunnostamista meinasin ihan näpertely mielessä..
-
Onhan ne uudet jarrut aina jonkin verran pehmeemmät vähän aikaa kuin vanhat
mutta jarrujen täytyy ottaa ilman pumppaamista silloin on jossakin ilmaa/ilmalukko
kerran olet laitattannut jarrut niin vie takaisin liikkeeseen ja sanot että ilmatkaa uudestaan kerran joutuu pumppaa
samaan rahaan tuleepi.
-
Lainataampas tämmöistä aihetta.
Eli aloin korjaamaan sukulaismiehen 855:ttä jossa outo ongelma jarruissa. Vika ilmaantui pikkuhiljaa ja viime kesänä tuli hylky katsastuksessa koska takajarrut eivät jarruttaneet ollenkaan. Sinne vaihdettu satulat, levyt, palat ym. edelliseen katsastukseen. Poljin painuu lähes pohjaan, mutta nestettä ei ole lisätty eikä mistään vuodakaan. Auto jäi siis seisomaan kunnes se nyt pitäisi saada taas ajoon. Aloitin pääsylinterin vaihtamisella, koska luulisi että vika olisi ollut siinä, mutta tilanne ei muuttunut. Poljin menee pohjaan ja jarruttaa vasta kolmannen pumppauksen jälkeen eikä sittenkää kunnolla. Semmonen jännä juttu että kun ajaa esin 50km/h jarruttaa(ei siis tapahdu mitään) ja vetää käsijarrulla takapyörät suhoksi, alkaa ABS toimimaan ja poljin nousee ylös jurinan kanssa ja toimii niinkuin kuuluu. :idiot2: Kun auto pysähtyy(nyt siis jarrutta myös molemmilla takapyörillä) poljinkin on normaali kerran, mutta kun painaa uudestaan se menee taas pohjaan... Voiko ABS yksikössä joku venttiili olla jumissa että aiheuttaa tämmöstä?
-
Kai se nyt on ilmattu oikein?
-
Kai se nyt on ilmattu oikein?
Ilmattu ensin pääsylinterin putkien välistä ja sitten takaa eteen päin perinteisellä tyylillä. Lisäksi vika ilmaantui alunperin itsekseen... :idiot2:
Tänään vaihdettu varaosa-autosta se ABS-pumppuyksikkö ja ilmattu toinen pullollinen nestettä. Nyt toimii, ens viikolla konttorille.