Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Juke-Maza - 07.04.2016, 16:11:16
-
Auto on siis alunperin 1990 240 B200F mutta jälkeenpäin vaihdettu B230FT motti mutta kuitenkin vakio 240:n LH 2.4 johtosarjalla.
Talviseisonnan jälkeen käynnistelin ja totesin että tk-moottori jumissa ja vaihdoin sen toiseen.
Tk-moottorin vaihdon jälkeen hörähti tulille mutta sammui hetken päästä eikä enää kirveelläkään käyntiin.
Bensaa tulee kiskolle asti eli paineet OK ja kipunaakin saa aikaiseksi mutta suuttimet eivät avaudu.
Kokeiltu kahdella eri LH:n boxilla mutta ei vaikutusta.
Arvelin että vika on siinä radiohäirö releessä/suutin releessä mutta en löytänyt sellaista autostani joten turvauduin internettiin.
Huikkoster tiesi ettei 240:ssä ole kys. relettä ja että b-pumpun rele ohjaa suuttimille virtaa.
B-pumpun rele naksahtelee kyllä iloisesti kun virrat laittaa päälle ja kun starttaa.
Voiko vian aiheuttaja olla silti b-pumpun rele vaikka pumppua se ohjaa kyllä moiteetta?
Mistä löytyisi kytkentäkaavio tuon ikäiseen 240:een?
-
http://r.search.yahoo.com/_ylt=A7x9UnSsXwZXwzIAZDeHLgx.;_ylu=X3oDMTByaDRqYzNhBHNlYwNzcgRwb3MDNgRjb2xvA2lyMgR2dGlkAw--/RV=2/RE=1460064300/RO=10/RU=http%3a%2f%2fwww.autoelectric.ru%2fauto%2fvolvo%2f940%2f1993%2f940-93.htm/RK=0/RS=9bzvXed6z.FGxBC2F2irpwZ1BGk- (http://r.search.yahoo.com/_ylt=A7x9UnSsXwZXwzIAZDeHLgx.;_ylu=X3oDMTByaDRqYzNhBHNlYwNzcgRwb3MDNgRjb2xvA2lyMgR2dGlkAw--/RV=2/RE=1460064300/RO=10/RU=http%3a%2f%2fwww.autoelectric.ru%2fauto%2fvolvo%2f940%2f1993%2f940-93.htm/RK=0/RS=9bzvXed6z.FGxBC2F2irpwZ1BGk-)
En muista onko 240 kytkentä malli niin erilainen, mutta tossa näkee että kyllähän toi rele on "kaksitoiminen" eli toinen puoli voi olla rikki