Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: jatuu10 - 07.04.2016, 22:08:39
-
Olisiko joku mestari voinut auttaa? Kävi nyt nimittäin niin että alavesiletkun klemmari petti ja vedet ulos. Moottoritien liittymässä veto hävisi (kuulemma niin, vaimo ajoi) ja hyytyi siihen.
No hinaus kaverin pihalle ja uusi klemmari peliin, mutta, mutta eipä enää lähtenytkään käyntiin. Kaikista pytyistä puristukset kateissa, ei sitten niin mitään puristusta... Hihna näyttäisi olevan kohdillaan ylhäältä ja alhaalta, mutta kun käynnistää niin on kuin ompelukone. Pyörii täysin tyhjää. Voihan toki että on ehtinyt lämmetä ja kansipahvi ja /tai kansi halki, mutta että KAIKKI pytyt pois pelistä samaan aikaan, ei sekään vaihtoehto tunnu uskottavalta. Ihan kuin kaikki venttiilit olisi juuttunut samaan asentoon ja puhaltaa läpi. Mitäs asiantuntijat sanoo, onko joku "varotoimenpide" koneessa joka aiheuttaa moisen.
Luin jostain liimaventtiilistä, voisiko koneen lämpeneminen aiheuttaa moisen ? vikakoodina heat engine tai jotain sinne päin...
Sori jos väärässä paikassa kysely, ehkä ylläpito siirtää, jos tarttee
Kiitos jo etukäteen kommenteista :)
-
Veikkaan että juuri venttiileihin liittyy tuo, yleensä ilmiö tulee lyhyen käytön jälkeen mutta miksei myös vedosta äkkiä sammuttaen.
Onko jo -99 malli ja sähköläpällä?
Jos on se venttiiliongelma ja jako on kohdallaan niin pitkä startti auttaa, voi joutua jopa apuvirralle. Älä starttaa liikaa kerrallaan, anna startin jäähtyä välillä.
Vikakoodista, joka kannattaisi kertoa tarkasti, päätellen on tuo uudempi malli. Akunkenkä irti vaikka puoli tuntia ja taas kokeilemaan.
Lämpöanturivikaa voisi myös arvailla, on joutunut höyrytaskuun ja antanut täysin väärää dataa ja anturi nyt rikki. Ei tosin pitäisi vaikuttaa puristuksiin.
-
Kiitti kommentista, -00 mallista kyse. En tiedä onko sähköläppää.
Sain yhdeksi syyksi volvo korjaamolta, että olisi männänrenkaat sulaneet. Vaikuttaisi tietysti loogiselta, jos on pitkään käynyt kuumana, mutta koska toi syy vie auton paalaamoon, ota vinkistä vaarin ja koitan tota starttaamista.
Harmittaa niin hemmetisti, jos kone mennyt euron klemmarin takia. Auto kun on muuten ihan huippukunnossa kaikin puolin...
-
Niin siinäkö sitten ei toiminut se jäähdytysnesteen korkeuden merkkivalo?
Jos näin on käynyt niin sitten voi olla täystuho. :facepalm:
On tullut ajettua motti jumiin asti...
-
On siinä sähköinen kaasuläppä, itellä samanmoinen kikotin, tosin 20venaisena.
Mutta juu itellä teki silleen että starttasin kylmänä ja just ku oli lähdössä käyntiin ni päästin avaimen, stumppas ja sen jälkeen stsrtatessa pyöri kuin tulpaton mopo. Mittailin puristuspaineita ja kaikissa pytyissä olemattomat paineet . Tulin siihen tulokseen, että "liimaventtiili". Ei muuta kuin kaasu pohjaan ja starttaamaan, yks pytty kerrallaan se siitä virkos ja lähti käymään. Aika pitkään joutu pyörittään, et alkoi lupailla.
-
Kiitos taas vastauksista, en ole nyt ehtinyt asiaan perehtyä kun koko viikonlopun menossa, mutta selvittelin jo vaihtokoneen hankintaa, joka voisi tulla kyseeseen, jos käypään hintaan saa hyvällä historialla olevan koneen. Sen verran hyväkoppainen yksilö kyseessä ettei viittis vielä paalaamoon viedä.
Kerron sitten mikä auton kohtalo.
-
Eli nyt konetta hommaamassa, kaikki-autonosat.fi tuntuu tarjoavan koneita kohtuuhintaa naapurista. Koneen laittajakin löytyisi, mutta nyt pitäisi tietää käykö kaikki B5244S2 myös kaikkiin malleihin, eli kun konetta löytyy eri vuosilta ja malleista niin onko jotain ongelmaa kiinnityksen tai softan kanssa tai mitään muuta mikä pitäisi ottaa huomioon.
Eri hakukoneet antaa siis ton koneen mallinumeron. Kotelosta mallinumero hankautunut pois, eikä siitä saa selvää, eli onko jokin hakukone jolla saisi vin- numerolla tai rekkarilla varmistettua mikä konemalli kyseessä?
-
Eli nyt konetta hommaamassa, kaikki-autonosat.fi tuntuu tarjoavan koneita kohtuuhintaa naapurista. Koneen laittajakin löytyisi, mutta nyt pitäisi tietää käykö kaikki B5244S2 myös kaikkiin malleihin, eli kun konetta löytyy eri vuosilta ja malleista niin onko jotain ongelmaa kiinnityksen tai softan kanssa tai mitään muuta mikä pitäisi ottaa huomioon.
Eri hakukoneet antaa siis ton koneen mallinumeron. Kotelosta mallinumero hankautunut pois, eikä siitä saa selvää, eli onko jokin hakukone jolla saisi vin- numerolla tai rekkarilla varmistettua mikä konemalli kyseessä?
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta -99 tuli näihin vehkeisiin sähkönenkaasuläppä+ muuttuvaimuventtiilien ajoitus yms. yms... niin mielestäni sinulle sopii vaan ja ainoastaan 99-00 x70 10v koneet.
Onhan niitä jonkinverran tarjolla ja naapurista ainakin löytää.
-
Mullakin oli se käsitys että olisi 10v kone, mutta kun rekkarilla hakee niin ilmoittaa ton mainitun konemallin ja sen takia tää nyt hämmentääkin ja haluais varmistaa mikä konemalli kyseessä...
-
Foorumilta löytyikin linkki https://www.skandix.de/en/vehicle-identification/ , jonka perusteella koodi olisi sitten kuitenkin se B5244S2, eli olisi 20 v, joten kaipa sitä on uskominen, kun muiltakin hakukoneilta antaa saman moottorityypin.
-
Eipä edes taida olla 10V koneita sähköisellä kaasuläpällä. Yhtään en ole nähnyt ainakaan.
-
Eipä edes taida olla 10V koneita sähköisellä kaasuläpällä. Yhtään en ole nähnyt ainakaan.
Niinpä kun kyseisissä vuosimalleissa tehorajoitus on tehty ohjelmalla eikä venttiilien lukumäärällä.
Tuo tehottomampi kone on siis myös 20V, ohjelma vain kesympi. Älkää kysykö miksi.
-
Okei, kiitos tiedoista, lohkon kyljessä pitäisi olla stanssattuna se moottorin mallinumero, joten eiköhän se siitä selvinne.
Ilmeisesti siinä kiinnityksissä ei kuitenkaan mitään eroa, vaikka olisikin eri mallin volvosta se kone?
-
No niin, eipä asia nyt edisty, kone olis löytynyt, mutta asentajaa nyt uupuu. Siis jos joku tietää kohtuuhintaisen koneenvaihtajan pääkaupunkiseudulta, niin saa ehdottaa :)
Taitaa paalaamo odottaa vollea...
-
Kompuralla painetta tulpanreiästä ja pytty kerralaan katsoa missä vuotaa , onko venttiilit vaiko kampikammio , helppo toteuttaa renkaantäyttö laitteella.
-
Kiitos tiedosta, täytyy nyt vielä toi paineilmatesti tehdä, vaikka epäilys onkin että männänrenkaat sulaneet.
Kone+asennus ja tilpehöörit siihen on kuitenkin auton hinnan verran, joten kyllä se näyttä siltä että kuusakoski odottaa...
-
Ei kai sitä romuksi? Laita koko auto myyntiin varaosiksi, kyllä sen joku ostaa jos pellit on suorat ja laatikko ehjä+ sisusta siisti.
-
No juu, ei sitten kuitenkaan romuksi mennyt. Päätin laittaa kuntoon kun sain kohtuuhintaisen asentajan kaverin kautta ja koneen tilasin länsinaapurinsta. Katotaan nyt josko siitä vielä auto saataisiin.
-
No niin, vanha ketju, mutta päivitän nyt kuitenkin lopputuloksen.
Eli moottorista oli tosiaan puristukset hävinneet ja männänrenkaat sulaneet. Asentaja sanoi että oli kansikin entinen, eli kovasti oli kuumana käynyt kone. No tilasin sveduista vaihtokoneen 160t ajettu, oli uudemmasta v70 mallista. Kone ja auto asentajalle, kiireetön asennus ja hyvä tuli, auto käy taas kuin unelma. Pikkasen oli kuulemma säätöä kun ei pako- ja imusarjat + jotain muuta koteloa ihan suoraan käyneet ja joutui ottamaan vanhasta melkein kaikki irti lähtevät osat ja laittaa uuteen.
Eli siis volvo taas iskussa, vain ilmastointi pitää huoltaa.
Kustannuksia tietty tuli ja menihän siihen vastaavan auton hinta, mutta eiköhän tossa autoa nyt kuitenkin muutamaksi vuodeksi ole, eikä vastaavaa nyt ainakaan samaan rahaan kuitenkaan saa, joten ihan tyytyväinen olen
Kiitos kommenteista :)
-
No niin, vanha ketju, mutta päivitän nyt kuitenkin lopputuloksen.
Eli moottorista oli tosiaan puristukset hävinneet ja männänrenkaat sulaneet. Asentaja sanoi että oli kansikin entinen, eli kovasti oli kuumana käynyt kone. No tilasin sveduista vaihtokoneen 160t ajettu, oli uudemmasta v70 mallista. Kone ja auto asentajalle, kiireetön asennus ja hyvä tuli, auto käy taas kuin unelma. Pikkasen oli kuulemma säätöä kun ei pako- ja imusarjat + jotain muuta koteloa ihan suoraan käyneet ja joutui ottamaan vanhasta melkein kaikki irti lähtevät osat ja laittaa uuteen.
Eli siis volvo taas iskussa, vain ilmastointi pitää huoltaa.
Kustannuksia tietty tuli ja menihän siihen vastaavan auton hinta, mutta eiköhän tossa autoa nyt kuitenkin muutamaksi vuodeksi ole, eikä vastaavaa nyt ainakaan samaan rahaan kuitenkaan saa, joten ihan tyytyväinen olen
Kiitos kommenteista :)
Hyvä että tuli kuntoon O0