Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: allu-85 - 08.04.2016, 07:29:10
-
Alleikirjoituksen V70 sammui moottoritievauhdissa. Ensin tuntui hieman ppuutumista, kunnes sammui. Rullasin sivuun ja kerran sain uudelleen käymään. Pyörittää kyllä, mutta ei edes lupaa. Tankissa on polttoainetta.
Laitoin virtoja päälle ja pois, en mielestäni kuullut polttoainepumpun hyrinää, tosin moottoritie pauhaa vieressä. Miten kestäviä yleensä pumput ovat? Omalla ajettu reilu 400tkm ja tuskin vaihdettu koskaan.
Kaikkihan on arvailua ennen kuin pääsee tutkimaan tarkemmin, mutta muitakin mahdollisia vian aiheuttajia saa kertoa
Katson illalla vikakoodit.
Mittaristo ja ajotietokone ovat rikki, joten en nähnyt sitä tietokoneenkaan ilmoittamaa vikaa.
-
Paljonko mittari näytti polttoainetta? Jos on ~kolmennes-neljännes, niin vika voisi olla tankkien välisessä siirtopumpussa ja meno hyytyi siihen että toisesta puoliskosta loppui polttoaine.
Edit. niin mittaristo rikki, näyttääkö edes polttoaineen määrää?
-
Näkee naftan määrän. Ei ihan valo syttynyt. Eli n 10l tankissa.
-
Näkee naftan määrän. Ei ihan valo syttynyt. Eli n 10l tankissa.
Muutamassa autossa tullut vastaan samanlainen "vika", korjautui tankkaamalla.
-
Sepä mukava kuulla. Soitinkin hinurikuskille ja köskin tankkaamaan 20-30 litraa heti niin voivat koittaa käymään.
-
Kuivaksi jos on ajettu, niin kestää kotvasen kyllä ilmaaminen sitten. Eli tyyliin joku 5 -10 kertaa 30-60 sekunttia kerrallaan virrat päällä ja sitten vasta starttaus.
No ammattilaiset tietty kyl tietää ne jutut varmasti.
-
Tankattu ja toimii taas.
-
Teki tänään tenän kotimatkalla. Pari kertaa sammui vauhfista. Lähti kuitenkin käymään. Ehkä viikon verran ollut toisinaan pjdempi startti. Katsoin vikakoodit. Polttoainepaine ollut liian korkea ja matala. Poistin koodit ja starttailin ja sammuttelin autoa, ei tullut uusia koodeja. Polttoainepumppu mouruaa. Mitä ton kanssa pitäis tehdä? Ei viitsisi pumppua vaihtaa ihan huvin vuoksi.
-
Mulla pelasi auto melkein normaalisti,vaikka tankin pumppu oli mykkänä n.2v.Ihmettelin vain välillä,kun antoi kunnolla kaasua,ei oikein reagoinut niin kuin pitäisi.Mitään hurinaa ei virtojen päälle laittaessa kuulunut.Suodattimen vaihdon jälkeen vaan oli vaikeuksia käynnistyä uudelleen.Vaihdoin uuden koko syöttöyksikön tankkiin,nyt kiihtyy ihan erin lailla,kun saa kovassa kiihdytyksessä tarpeeksi polttoainetta korkeapainepumpulle.Eikä ollut mikään paha hinta/rasti vaihtaa.Hinta n 175e.
-
Jukkaksa, mistä hommasit pumpun?
-
Hommasin koko syöttöyksikön Autodoc puljusta.Hinta oli 29.02.2016 171.44 e kotiin toimitettuna.Malli bosch 1582 980 135.Tämä käy alkupään d5.Olipa hinnat vähän nousseet, kun äsken kattelin samaa pumppua samasta paikasta.Tais olla yli 300e.
-
Ettei vaan vika olisi paineensäätimessä??.Mulla olis yksi joutilaana..
-
Mulla pelasi auto melkein normaalisti,vaikka tankin pumppu oli mykkänä n.2v.Ihmettelin vain välillä,kun antoi kunnolla kaasua,ei oikein reagoinut niin kuin pitäisi.Mitään hurinaa ei virtojen päälle laittaessa kuulunut.Suodattimen vaihdon jälkeen vaan oli vaikeuksia käynnistyä uudelleen.Vaihdoin uuden koko syöttöyksikön tankkiin,nyt kiihtyy ihan erin lailla,kun saa kovassa kiihdytyksessä tarpeeksi polttoainetta korkeapainepumpulle.Eikä ollut mikään paha hinta/rasti vaihtaa.Hinta n 175e.
Minkälainen rasti oli vaihtaa ja kuinka löysit oikeen pumpun ku noita näytti olen rekisterinumerolla mun autoon kolmella eri koodilla.
-
Hieman itsellekin epäselvää, että kumpi niistä Boschin pumpuista pitäisi valita. Toinen vuosimalliin 2002 ja toinen 2002-2005. Sitten kun katsoo sopivuutta niin se on kuitenkin molemmissa 2,4D 96kw. Mitään irtopumppua noihin ei ilmeisesti ole vaihdettavissa, vaikka joku toimittaja sellaistakin tarjoaa? Tosin lisätiedpoissa pelkkiä bensa-volvoja.
-
Mitään irtopumppua noihin ei ilmeisesti ole vaihdettavissa, vaikka joku toimittaja sellaistakin tarjoaa?
Voi vaihtaa pelkän pumpun ihan kuten bensa-autoihinkin. Joutuu uusimaan paineletkun tankin sisältä samalla, koska alkuperäiset ovat muovisia ja lämmittämällä sovitettuja.
1-1,5h siihen on hyvä varata aikaa. Kohon kanssa oltava hieman tarkkana, ettei jää väärään asentoon. Oikeanpuolen takaselkänoja sivuun/pois, etummainen kontinpohjalevy pois ja pohjaluukku auki. Tankkipaketin muovimutteriin on hyvä olla tai tehdä avaustyökalu, ettei riko mutteria. Selkänojassa on johtoliitin. Sen ollessa irti ei kannata käyttää virtoja päällä jollei ole testeriä käytössä. Tulee SRS-vikakoodi.
-
Niin noissa on vain se yksi pumppu tankissa?
Millä ton testais että on varmuudella rikki?
-
Niin noissa on vain se yksi pumppu tankissa?
Millä ton testais että on varmuudella rikki?
Esipumppu tankissa ja korkeapainepumppu kannen päässä. Esipumpulle katsoo johtokaaviosta pinnit ja antaa jännitettä niihin. Surinasta kuulee.
-
Missä sijaitsee polttoainepumpun rele ja sulake?