Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: Nyg3 - 12.04.2016, 10:40:17
-
Moi kaikille,
Otsikonmukaisessa kulkineessa jäähdytinnesteen pintaan ilmestyy öljynsekaista moskaa ajossa. Lämpöjä ei kuitenkaan ole nostellut. Auto seisoo tällähetkellä korjaamolla ja autoon on tehty juuri tämänvuoksi kansiremontti, mutta vika ei poistunut. Edelleen kerää moskaa pintaan. Vika huomattiin alunperin, kun alkoi ajonjälkeen työntämään paisarinkorkin välistä nesteitä ulos. Korjaamo ehdottaa seuraavaksi turbon uusintaa, onko tässä mitään järkeä? Kiitos kaikille vastanneille!
-
Kai ne tarkisti lohkon samalla kun kansi oli irti?
Noissa on lohkon halkeaminen ihan yleistä.
-
Sellasen huomion oon kansirempoista tehny et jos on päässy nesteet sekasin tai muutenvaan kannesta saatu irrottaessa lorotettua öljyä lohkon vesitilaan ja ei ole kunnolla puhistettu sieltä niin lähtee pikkuhiljaa öljyt liikkumaan veden mukana paisuntasäiliöön. Aina ei riitä että kerran lasketaan lohkon kyljestä nesteet ulos.
Olikos näissä pikkusissa automaateissa jotain laatikkoöljyjen kiertoa syylärissä?
-
Kai ne tarkisti lohkon samalla kun kansi oli irti?
Noissa on lohkon halkeaminen ihan yleistä.
Kyllä lohko tarkistettiin kun kansi oli irti. Nyt on tarkistettu myös turbo ja lauhdutin => ei vikaa. Ja kansipahvi siis vaihdettiin ihan ensimmäiseksi. Omat epäilykseni palaavat nyt tuohon lohkoon; miten sen saisi varmistettua onko siinä halkeamaa vai ei? Siis varmuudella. Onko vielä jotain muita mahdollisia syitä (pajalla eivät keksineet enkä minäkään)? Seuraava kysymys taitaa olla sitten, että olisko kellään tarvetta varaosiksi tommosta... ;-)
-
Hattu uudestaan irti. Puristuspaine/ohivuotomittauksella taitanee myös nähdä jotain.